Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 27 augusti 2022

Boendet på Sydkustens at Pillehill var dessvärre en stor besvikelse! Vi fick bo i grannens gårdshus som luktade mögel/fukt. I samband med bokning utlovas ett boende med fyra stjärnor. Ingenstans i den information som ges vid bokning nämns det att hotellet inkvarterar en del gäster i fastighet som tillhör grannar (för att kunna ta emot fler gäster) och att detta boende inte alls håller samma standard som utlovat. Ett mögeldoftande boende motsvarar heller inte de tre stjärnor, som de hävdar är boendestandarden för detta gårdshus. Köket var dessutom dåligt utrustat (självhushåll utlovat) och det var mycket länge sedan någon hade städat ordentligt, med andra ord bakom soffan och på liknande ställen. Vi fick dessutom smutsiga handdukar. Det är rent utsagt oförskämt att ta så mycket betalt för den typ av boende som vi fick. Kommer aldrig att åka tillbaka och rekommenderar definitivt inte Sydkustens at Pillehill till någon!

Datum för vistelsen: juli 2022
Tack jennyQ8293KT
Jannike Briesenland-Lister, Ägare på Sydkustens at Pillehill, svarade på det här omdömetSvarade 3 september 2022

Tråkigt att höra att ni inte gillade gästhuset Blå Himmel. Vi har många gäster som särskilt bokar det om och om igen, men vi förstår att det inte är för alla. Det är ett torp från mitten av 1800-talet som vi hyr.

På vår hemsida beskriver vi tydligt att det är ett enklare alternativ med 3 stjärnor och ni fick också den informationen i välkomstmailet vi skickade ut. Där beskriver vi att trappan är brant och att huset därför inte är lämpligt till små barn. Också att det är ett enklare kök. Möjligt att koka sig lite kaffe, men inte att rekommendera någon mer avancerad matlagning. Då ni valt att boka via extern part förstår vi att informationen inte alltid är tydlig vilket vi tyvärr inte råder över. Vi rekommenderar alltid att man bokar direkt hos hotellet för att undvika eventuella missförstånd.

Synd att ni inte nämnde något på plats så vi kunde hjälpa er att göra er vistelse bättre. Som handdukarna ni nämnde. Ifall tvätteriet inte skickat fläckfria handdukar är det ju bra vi får besked så vi kan åtgärda. Efter vi läste ert första inlägg på Booking undersökte jag själv stugan och upptäckte att proppen till badrumsfläkten gått. Hade ni gjort oss uppmärksamma direkt när ni var här hade ju problemet med fukt snabbt kunnat åtgärdas. Bra att tänka på till en annan gång.

Vi gör verkligen allt vi kan för att alla, oavsett lyxigaste eller enklaste rumsalternativ, ska få en så bra vistelse som möjligt men om vi inte känner till att det är något man inte är nöjd med under tiden vistelsen pågår är det ju oerhört svårt att påverka.

Omdömet skrevs 24 augusti 2022 från mobil enhet

Härlig atmosfär och rum med underbar utsikt över landskapet och ett badkar med tassar och utsikt. Vi bodde i det lilla huset som hyser rummet Äppelkriget med egen uteplats och ingång. Middagen (Lilla menyn) med vinpaket på kvällen var underbart god och serverades av kunnig och trevlig servitör.

Tack marialC6343QO

Vad härligt att läsa att ni hade en skön vistelse hos oss! Precis som det ska vara :-)

Välkommen åter!

Omdömet skrevs 21 augusti 2022

Två nätter på underbar plats. Härligt att sitta ute och blicka ut över omgivningarna. Tyvärr kunde vi bara äta middag 1 kväll, men den middagen var sååå god. Och vinerna. Och Jörgen gjorde hela vår vistelse så bra!

Tack Bjorne17

Åh, där gjorde ni Jörgens dag :-)
Stort tack för värmande ord!!

Omdömet skrevs 18 augusti 2022 från mobil enhet

Den 18 november friade min partner till mig. Den 1 januari gifte vi oss. Vi tänkte ”nöja” oss med en mysig middag med de närmsta på en restaurang i närheten. Men sen hittade vi Pillehill. Att de skulle kunna göra vårt drömbröllop, med så kort varsel, har jag fortfarande svårt att förstå.

Vi var 24 gäster, var av 7 barn. Vi fick en egen avsides matsal bara för oss själva, välkomnades med bubbel och tilltugg, fantastisk trerättersmeny och ett litet rum i anslutning där barnen kunde leka.
Servitörerna var professionella och gjorde sitt yttersta för att vi skulle få en så fin kväll som möjligt.

Jag, min man och vår dotter sov i ett hotellrum som överträffade alla våra förväntningar. Och för mig är hotellfrukosten nästan det viktigaste när jag bor på hotell - och även där levererade Pillehill. Det grova brödet som var bakat av, var det en tidigare anställd?, kan klassas som det goaste brödet jag ätit.

Tack så mycket för att ni gjorde vårt bröllop till något alldeles extra.

Letar ni efter ett ställe för ett intimt och mysigt familjebröllop, så är Pillehill the place!

Hälsningar
Emma och Anton

Datum för vistelsen: januari 2022
Tack P4014LAemmah
Jannike Briesenland-Lister, Ägare på Sydkustens at Pillehill, svarade på det här omdömetSvarade 6 september 2022

Så värmande att läsa! Vi är glada att vi hade möjlighet att fixa snabbt åt er och härligt att ni blev så nöjda med er stora dag. <3

Omdömet skrevs 14 augusti 2022 från mobil enhet

Fräscht, mysigt rum. Vi bodde i äppelkriget. Tog ett härligt bad i det fina badkaret med vacker utsikt. Rekommenderas att man inte är pryd.

Väldigt god mat. Trevlig personal, avslappnad stämning. Vår hund fick leka med ägarens jämngamla dalmatiner.

Tar ca 10-15 min att köra till stranden.

Tack Elna R