Vio.com
Hurb
Etrip
StayForLong
Omdömet skrevs 25 juni 2022 från mobil enhet

Det var vårt första besök men verkligen inte sista på Pillehill. Vi blev varmt välkomnade och visade till vårt rum.
Vi hade bokat Kuriren och det var ett härligt rum med snyggt badrum och härlig säng som vi sov gott i. Frukosten var härlig och fräsch och utsikten fantastisk! Vi återkommer gärna!

Datum för vistelsen: juni 2022
Tack hhane
Omdömet skrevs 22 april 2022

Trevligt rum Kyss mig ( det bästa) men med unken lukt av fukt. Fick vi till svar att vattenskada i rummet ovanför men inget som påverkade rummet? Hantverkare som började kl 08:00 dagen efter ingen information om detta. Fel tryck i meny angående pris om vin meny. Vi fick ingen information om detta trots att ägaren påstår att vi fått detta. Prisskillnad på 400/person. Bra mat och fin service. Ägare har det ofina sättet att förneka allt, och påstå att vi är ute efter kompensation, vilket vi ALDIRIG har krävt.
Det här är inget ” billigt” ställe att bo /äta på och med detta bemötande vill vi avråda på att boka här.
Det finns många andra mer kundvänliga ställen att bo/ äta på.
Info dessutom till alla våra organisationer och vänner.

Datum för vistelsen: april 2022
Tack christiankW4260MA
Jannike Briesenland-Lister, Ägare på Sydkustens at Pillehill, svarade på det här omdömetSvarade 24 april 2022

Hej (här också)!
Som vi har svarat även på andra ställen så verkar det råda kommunikationsproblem mellan oss. Vi är uppriktigt förvånade och förvirrade på vad du vill.

Ni menar här på plats att maten, utsikten och servicen var fantastisk.
Ni säger att det är ok när er servitör direkt vid bordet berättar att det råkat bli en felskrivning i kvällens meny, beställer vinpaketet och efteråt i telefon med mig säger du själv "just ja" när jag förklarar varför det var debiterat 515 kr och nu på nätet hävdar att du något annat.

Vi har om inte annat lärt oss den hårda vägen att om tryckfelsnisse uppkommer igen att plocka in alla felaktiga menyer och inte lita på att folk kan ta till sig muntlig information. Sämre för miljön att trycka nya, men uppenbarligen nödvändigt. Vi tar till oss det.

Vad gäller doft i rummet så är det i alla fall inte mögel eller fukt. Vi tar seriöst på allt och har bett Anticimex särskilt undersöka eftersom vi ändå hade dem på plats i annat ärende. Fuktskadan vi berättade om i rummet ovanför er har ju om möjligt gjort miljön i bjälklaget mellan rummen ännu torrare då fläktar gått i 3 veckor och torkat upp. Möjligen den nya mattan som du tyckte kunde dofta ?!

Vi bad också om ursäkt för hantverkarna, som kom kl 8.00 för att tapetsera. Inte snickra eller något annat ljudligt, tapetsera. En halvtimme före er bokade frukosttid. Och ni var informerade om att renovering av rummet ovan pågick. Med en ursäkt då med.

Som sagt förstår vi fortfarande inte hur det kunde bli denna hatstorm. Ganska chockade faktiskt. I synnerhet som jag stod och pratade med er i säkert 20 minuter efter middagen och ni var hur glada och nöjda som helst. Förstår fortfarande inte vad du vill.

Jannike, VD

Omdömet skrevs 4 april 2022

Vi har varit och firat födelsedag på Pillehill med stora menyn samt övernattning. Väldigt lyckat med både god mat och goda viner, super service samt trevligt bemötande. Hunden fick följa med och vistas i alla utrymmen även restaurang och vinbar. Underbart. Väldigt bra och omfattande vinlista. Rekommenderar starkt en vistelse på Pillehill.
Kerstin och Volker

Datum för vistelsen: april 2022
Tack E2221BLkerstinh
Omdömet skrevs 1 april 2022

Vårt andra besök på Pillehill och vi blev inte besvikna. Den välkomponerade avsmakningsmenyn med viner är en upplevelse! Miljön är lugn och privat. Personalen mycket trevlig och omtänksamma. Frukosten är helt fantastisk!

Rummen är fina och charmiga. Vi bodde i söder om landsvägen som har fin utsikt över fälten.

Datum för vistelsen: mars 2022
Tack Lena_LK_Lund
Omdömet skrevs 28 mars 2022

Vi bodde i Äppelkriget. Badkaret med utsikt över fälten var något utöver det vanliga. Vi åt den fulla avsmakningsmenyn med vinpaket till, vilket var otroligt välkomponerat. Jannike med personal var så trevliga och kunniga.

Datum för vistelsen: mars 2022
Tack I1824TFmariah