Travelocity
Orbitz.com
Priceline
Omdömet skrevs 14 maj 2021 från mobil enhet

Enkelt boende i enastående miljö. Rent och välstädat med sköna sängar. Här kan man koppla av och ha det gott. Litet, personligt och väldigt välkomnande. Rekommenderas varmt. Bokar du boende så boka även middag för den vill du inte missa.

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack malinfranlysekil
Omdömet skrevs 11 maj 2021 från mobil enhet

Denna pärla levererar igen. Har upplevt Pillehill med ett litet kompisgäng, stort golfgäng och nu med familjen. Med utflugna barn så träffas man inte ofta så att få tillbringa en fred till sön med dem är lyx. Lägger man då till Pillehills charm, mysiga rum/hus, fantastiskt goda mat, lyxig frukost och magnifika service. Då får man det bästa av alla världar. Rekommenderar denna pärla till alla. Väl värt ett besök. Tack för en härlig helg.

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack 683olas
Omdömet skrevs 24 april 2021 från mobil enhet

Vi hade höga förväntningar som införlivades på alla plan. Mysiga rum med olika karaktär och en härlig känsla av att komma hem till någon, på ett lyxigt vis. Personligt bemötande är a och o på sådana här destinationer och även där lyckas värdparet med personal imponera! Rekommenderar verkligen detta paradis!

Datum för vistelsen: april 2021
Tack annapC2114GD
Omdömet skrevs 22 mars 2021 från mobil enhet

Hyrde 4 olika varianter av rum. Alla lika fräscha och mysiga rent och snyggt och välkomnande.i hyrde bla. Fannyhill som består av 2 rum och kök väldigt fint eftersom restaurangen stängde kl:20:30 nu pga. Corona. Då vi var några st. Så gick det väldigt bra. Rekommenderar verkligen detta, väldigt trevliga äger.

Datum för vistelsen: mars 2021
Tack ConnyB448
Omdömet skrevs 6 mars 2021

Fantastisk mat och jättefina rum men tråkigt bemötande. Efterfrågade menyn redan i januari och efter upprepade påminnelser fick vi SAMMA DAG kl 11.34, som vi skulle vara där kl 17.00, se sexrätters menyn! Verkligen i senaste laget om något behöver bytas ut! Dessutom fick vi veta att det inte var beställt barnmeny trots att vi i januari meddelat att det var fyra barn i sällskapet. ”Barn klarar den här menyn” var kommentaren vi fick. Inte ens halva portioner och fullt pris för fyra barn 8-12 år! Vi beställde vinpaket och vinerna var utsökta, men det gick inte att få påfyllning mer än citat:”det får ni till huvudrätten ” Jo, det fick de tre av oss som önskade, det kostade 150 kr per glas! Vi har ALDRIG, på de finaste restauranger varit med om något liknande!
Dessutom-tänk på att det är förbjudet med konfettibomber (konfetti storlek 2x5cm) på rummet, det står i det finstilta....nu smälldes en sådan av för att fira min 70-årsdag och jag tänkte att jaja, det måste ju gå lätt att dammsuga upp. Vi ursäktade oss för jubilerandet och fick veta av den vänlige mannen i receptionen att det nog kom att kosta extra städning. Ok. Men ett bitchigt brev från ledningen och 1000 kr för städningen...Tänk om dom skrivit” tack för att ni valde att fira födelsedagen hos oss, tyvärr blev det lite för stökigt så vi debiterar extra för städningen.” Då hade vi rekommenderat Pillehill till våra bröllopsgäster i oktober. Nu gör vi inte det. Men maten var god.

Datum för vistelsen: mars 2021
Tack 370evab
Jannike Briesenland-Lister, Ägare på Sydkustens at Pillehill, svarade på det här omdömetSvarade 7 mars 2021

Vad roligt att höra att maten var god och rummen fina!

Vi fick en bokning på samma stora meny till alla, av skälet att det var festligare. Detta bekräftades också via mail. Att ni istället hade önskat barnmeny till fyra var helt omöjligt för oss att veta. Vi hade mer än gärna serverat ett alternativ om det hade beställts.

Vinpaketen är beräknade per cl för ett rättvist pris för alla. Vi hade kunna göra som många andra och servera billigare vin eller ta högre pris och därmed ge de gäster som önskar påfyllning. Vi tycker dock att det inte är något vi vill stå för. Här kommer ni få hög kvalitet till en vettig och rättvis peng.

Vad gäller konfettibomber så står det tydligt i rumsinformationen att det inte är tillåtet. Precis som hos de flesta av landets hotell- och restauranger tar vi om de ändå används betalt för den extra städning de innebär. Detta informerades ni om via mail i artig form och det var tråkigt att ni uppfattade det som något annat. Vi har hela tiden varit vänligt informativa och försökt möta alla era krav och frågor.

I mailkonversationen förklarade vi också att vi vanligtvis inte mailar ut menyn i förväg, men att vi ändå efter er fråga gjorde det samma dag var också så tidigt vi kunde. Dels pga att vi inte har öppet varje dag under pandemin och dels att vi arbetar med lokalproducerat i säsong och byter meny dagligen. Menyn fanns helt enkelt inte tidigare. Självklart tar vi alltid hänsyn till specialkost om vi bara vet om den.

Vi glädjer oss åt att ni tyckte det som serverades var gott och att ni hade ett festligt firande hos oss!