“Utöver det vanliga”

Sydkustens at Pillehill
Rankad som nr 1 av 5 Restauranger i Skivarp
Beskrivning: "God lokalproducerad mat, vin att dö för" är vårt motto. Vi lagar all mat från grunden och använder i så hög grad vi kan ekologiska är närproducerade råvaror. Dessutom är i princip allt laktosfritt och vi har också alltid glutenfria alternativ. Vi har ambitionen att bli en av Skånes bästa vindestinationer och bygger kontinuerligt ut vår vinkällare. Dessutom håller vi gärna dryckesprovningar. En riktig idyll, året om. Varmt välkomna!
Omdömet skrevs 27 juni 2022

Detta var åretes smakupplevelse. Så väl genomtänkt i total balans med vinerna.
Personalen var helt fantastisk och det blev en så avlappnad och middag. Missa inte detta underbara ställe!

Datum för besöket: juni 2022
Tack cinon2022

Omdömet skrevs 24 juni 2022 från mobil enhet

Köket klarar inte hålla ordning på gluten. Krutonger i soppan som de "glömt" att det var gluten i. Tur att det syntes men var beredda på att själv behöva ha koll. Inte ens en ursäkt från köket.

Datum för besöket: juni 2022
Tack alklint
Jannike B, Ägare på Sydkustens at Pillehill, svarade på det här omdömetSvarade 25 juli 2022

Vad tråkigt att höra att det gjorts en miss med fel tallrik till den som var intolerant.

Självklart ska det inte bli fel, både servisen och köket ska hjälpas åt för att se till att rätt mat går till rätt person. Trots alla ansatser att göra rätt kan alla människor göra misstag, men jag hoppas det snabbt åtgärdades och rätt tallrik serverades. Och att ni redan då fick en ursäkt för fadäsen.

Jag beklagar det inträffade och hoppas att vi får se er här en annan gång och visa att det bara var en tillfällig plump i protokollet. Jag kommer ta upp ärendet som en extra påminnelse till personalen om vikten kring allergier och specialkost.

Vänligen,
Jannike

Omdömet skrevs 22 april 2022

Avråder på det bestämdaste att boka på detta ställe. Nonchalant ledning som ljuger när man framför saklig kritik. Rummet vi fick skulle vara nyrenoverat luktade fukt. Fick senare reda på att rummet ovanför hade en vattenskada. Ägare förnekar lukt, men tidigare gäster har också påpekat detta. Dessutom börjar hantverkare jobba innan kl. 08.00 och väcker oss.
I en tryckt meny som man kallar lilla menyn kan man enl. pris 150:- köpa till ett vinpaket.
Vid servering upplyser man oss om att vinet till huvudrätten är utbytt , och ingenting annat. När vi checkar ut nästa dag vill man ha 550:- per person.
Man skyller på tryckfel, och påstår att vi blivit informerade.
Vi har aldrig krävt något, men denna oseriösa ägare påstår att vi bara är ute efter kompensation, och som hon skriver ”för vad”.
Det finns många seriösa anläggningar som värnar om sina gäster, och som inte far med osanningar.
Har informerat föreningar och klubbar som jag är medlem i att undvika detta oseriösa ställe.
Så här hanterar man INTE saklig kritik.

Datum för besöket: april 2022
Tack christiankW4260MA
Jannike B, Ägare på Sydkustens at Pillehill, svarade på det här omdömetSvarade 24 april 2022

Hej (här också)!
Som vi har svarat även på andra ställen så verkar det råda kommunikationsproblem mellan oss. Vi är uppriktigt förvånade och förvirrade på vad du vill.

Ni menar här på plats att maten, utsikten och servicen var fantastisk.
Ni säger att det är ok när er servitör direkt vid bordet berättar att det råkat bli en felskrivning i kvällens meny, beställer vinpaketet och efteråt i telefon med mig säger du själv "just ja" när jag förklarar varför det var debiterat 515 kr och nu på nätet hävdar att du något annat.

Vi har om inte annat lärt oss den hårda vägen att om tryckfelsnisse uppkommer igen att plocka in alla felaktiga menyer och inte lita på att folk kan ta till sig muntlig information. Sämre för miljön att trycka nya, men uppenbarligen nödvändigt. Vi tar till oss det.

Vad gäller doft i rummet så är det i alla fall inte mögel eller fukt. Vi tar seriöst på allt och har bett Anticimex särskilt undersöka eftersom vi ändå hade dem på plats i annat ärende. Fuktskadan vi berättade om i rummet ovanför er har ju om möjligt gjort miljön i bjälklaget mellan rummen ännu torrare då fläktar gått i 3 veckor och torkat upp. Möjligen den nya mattan som kan tyckte kunde dofta ?!

Vi bad också om ursäkt för hantverkarna, som kom kl 8.00 för att tapetsera. Inte snickra eller något annat ljudligt, tapetsera. En halvtimme före er bokade frukosttid. Och ni var informerade om att renovering av rummet ovan pågick. Med en ursäkt då med.

Som sagt förstår vi fortfarande inte hur det kunde bli denna hatstorm. Ganska chockade faktiskt. I synnerhet som jag stod och pratade med er i säkert 20 minuter efter middagen och ni var hur glada och nöjda som helst. Förstår fortfarande inte vad du vill.

Jannike, VD

Omdömet skrevs 19 april 2022

Aldrig förut har vi fått ett vinpaket som så väl matchade de goda rätter som serverades. Stora menyn var en upplevelse! Det var vårt första besök men helt klart inte det sista.

Datum för besöket: april 2022
Tack MargarethaT151
Omdömet skrevs 1 april 2022

Fint komponerade menyer med lokala råvaror som serveras med finess! Vinerna som är valda till förhöjer verkligen maten och hela måltiden är en upplevelse.

Datum för besöket: mars 2022
Tack Lena_LK_Lund

Resenärer som tittade på Sydkustens at Pillehill tittade också på

Trelleborg, Skåne län

Besökt Sydkustens at Pillehill? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.