“70 år och middag”

Sydkustens at Pillehill
Rankad som nr 1 av 5 Restauranger i Skivarp
Beskrivning: "God lokalproducerad mat, vin att dö för" är vårt motto. Vi lagar all mat från grunden och använder i så hög grad vi kan ekologiska är närproducerade råvaror. Dessutom är i princip allt laktosfritt och vi har också alltid glutenfria alternativ. Vi har ambitionen att bli en av Skånes bästa vindestinationer och bygger kontinuerligt ut vår vinkällare. Dessutom håller vi gärna dryckesprovningar. En riktig idyll, året om. Varmt välkomna!
Omdömet skrevs 13 oktober 2021

Vi åt en tre rätters meny, lilla menyn. Till den tog vi lilla vinpaketet.
Maten var fantastik god, förrätt en härlig blomkålssoppa, efter kom en fantastik anka och sist en dessert med god choklad med hallon tillbehör.

Datum för besöket: oktober 2021
Tack Eva S

Omdömet skrevs 11 oktober 2021

Vi valde välkomstbubbel och stora menyn med vinpaket. Det var fantastiska smaker med otroliga viner. Kombinationen kunde inte varit bättre. Det inte bara kittlade våra smaklökar - rätterna var vackert upplagda och en fröjd för ögat också.

Datum för besöket: oktober 2021
Tack Birgittaba
Omdömet skrevs 15 september 2021

Absolut värt ett besök när man vill njuta av en meny med lokala råvaror och omsorgsfullt komponerade rätter. Gärna med vinpaket till så att man får ta del av flera härliga smaker.

Datum för besöket: september 2021
Tack 670lenag
Omdömet skrevs 4 augusti 2021

Bemötandet. Fick vid incheckningen veta att de hade ändrat vår beställda middagstid utan att meddela, från 18.30 till 1900. Maten - fastställd meny som presenterades först vi sittande bord, var inte ens medioker. Vårt val av ett glas champagne innan maten, verkade ifrågasättas... men vi fick det i alla fall... Tre, ganska torra, grillade pilgrimsmusslor med lite gul tomatsås och ett friterat salvialöv till förrätt, kotlett av det torra slaget med knappt färdigstekta, brytbönor, en tsk rödvinssås, örtsmör, potatis och blandad grönsallad - allt "uppslängt" på tallriken. Enkel kladdkaka med 1 hallonparfait( hallonsorbeé enligt mig) och "fuskgrädde" till efterrätt. Servicen i restaurangen hade tydligt andra prioriteringar än oss. Hotellet har en fantastisk vinlista - men enbart ett fåtal viner per glas. Svårt att nyttja vinlistan när man bara är två i sällskapet. Vinpaketet till menyn, inte dålig men högst ordinära val. Efter maten ifrågasattes vårt val av 2 cl grappa resp marc - men vi fick dem.

Datum för besöket: augusti 2021
1  Tack mariannecC7807SJ
Jannike B, Ägare på Sydkustens at Pillehill, svarade på det här omdömetSvarade 6 augusti 2021

Hej!
Så trevligt att ni uppskattade vår gedigna vinlista och fantastiska utsikt, men så synd att ni verkar ha missuppfattat vår omsorg om att ni betalade onödigt mycket som ovänligt när vi bara ville er väl. Ni får självklart boka till vilket pris ni vill.
Ert önskemål om middagstid gick som vi förklarade inte då vi vid den tiden var fullbokade av de med stora menyn (de med lilla liksom ni valt startar något senare).

Även att ni uppfattade att det var besvärligt att få champagne före maten var tyvärr en missuppfattning. Vi rekommenderar dels bla champagne som fördrink skriftligt på menyn och ni fick frågan om ni önskade fördrink av servitören. Liksom att han på er begäran kom ut med flaskorna och hällde upp er avec vid bordet istället som brukligt är vid baren.

Tråkigt att ni inte gillade menyn just denna dag. Allt gjort av de bästa lokala råvaror. Utegris från en av våra grannar och lätt bräserade brytbönor bland mycket annat. Och garanterat nyvispad grädde och egenproducerad parfait.

Vi förstår att inte alla uppskattar råvarans kvalitet och vår avslappnade hemma-hos-känsla, men det kommer alltid vara en stor del av Pillehill’s själ.

Omdömet skrevs 6 juli 2021 från mobil enhet

Ett underbart ställe vi absolut kommer att besöka igen och igen och...Stort härligt rum med sköna sängar och fräscht badrum. Personalen fantastiskt trevliga, kunniga och hjälpsamma. Vi hade bokat lilla menyn och maten var vansinnigt god. Vinet till var pricken över i. Frukosten gjorde oss inte heller besvikna, GOD. Ett riktigt toppenställe helt enkelt!

Datum för besöket: juli 2021
Tack globalewa

Resenärer som tittade på Sydkustens at Pillehill tittade också på

Trelleborg, Skåne län

Besökt Sydkustens at Pillehill? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.