“Mycket överskattat och smaklöst”
Omdöme om Hörte Brygga

Hörte Brygga
Rankad som nr 2 av 5 Restauranger i Skivarp
Kök: Fisk och skaldjur, Vinbar
Omdömet skrevs 15 augusti 2022

Jag och frun åt deras långlunch.

Nio serveringar totalt.

Det enda som håller måttet var variation på kål, salladen och osten.

De andra rätterna var oerhört mediokra och smaklösa. Man vill presentera något på tallriken men när det sedan ska ätas så smakar det inte i närheten av det som servisen berättade om. Man missar smakerna big time.

Trist och ointressant, kraftigt överskattat och kanske det är gamla meriter som gör att det kommer folk.

Maten vi fick åker man inte tillbaka för.

Datum för besöket: augusti 2022
1  Tack larso41

Omdömet skrevs 4 augusti 2022 från mobil enhet

Verkligen inte värt pengarna. Om det inte var för utsikten skulle det bli sämre omdöme. Några salladsblad med dressing 125kr. Ingen finess heller en lite salami korv med en kniv i och en saltgurka ja vi tar 130kr o den var nog mest prisvärd. Bröd på snudd oätligt. Liten öl 85!

Datum för besöket: augusti 2022
Tack Maggan007
Omdömet skrevs 24 juli 2022 från mobil enhet

Jag upplevde inte maten prisvärd. Menyn såg ambitiös ut men det som serverades nådde inte fram till nivån man förväntar sig i det prissegmentet. Det känns inte rimligt heller att den vegetariska menyn kostar lika mycket som den med kött, när köttet ersätts med skivor av vitkålsstock. Man ska nog inte heller vara vrålhungrig när man går hit heller för det är relativt små smakportioner som serveras.

Datum för besöket: juli 2022
Tack Paradise53001904456
Omdömet skrevs 7 februari 2022

En bra restaurang på skånska strandkusten behövs! Här är ambitionerna höga, men når inte ända fram tyvärr.

Vi åt en 4 rätters middag på kvällen, maten va god och vällagad, men tyvärr för små portioner, vi alla gick därifrån fortfarande hungriga.. Och när man betalar en bra peng för en middag vill man känna sig mätt och belåten.
Läste sedan på hemsidan att man kan be om mer mat, men helt ärligt tycker jag det är lite pinsamt att be om, och ingen information om att det va små portioner när vi anlände. Plus att man vet aldrig hur stor nästa portion är.
Toaletten hade mer att önska.

Men kul koncept med råvaror från lokala gårdar, olika gårdar varje vecka. God lokal öl och servicen va trevliga och kunniga.
Mysigt med en trevlig uteservering nära havet.

Jag kan tänka mig att pröva detta igen, men då kommer jag säga direkt att jag vill ha lite mera mat på tallriken (fast att jag tycker att något sådant inte ska behövas)

Datum för besöket: juli 2021
3  Tack redheadsofia
Omdömet skrevs 14 augusti 2021 från mobil enhet

Trevlig personal och trevlig plats men inte prisvärt. Maten god men alldeles för lite mat, vi gick därifrån hungriga. Visserligen blev vi erbjudna att få påfyllning men den påfyllningen räckte inte ens till ett barn. Inte kul att flera gånger be om påfyllning. Två av oss beställde bubbelvatten och betalade 40 kr för Soda Streamvatten som räckte till två små glas. Barnen ville ha läsk som också verkade hemmagjord och smakade inte bra.

Datum för besöket: augusti 2021
3  Tack 706eva

Resenärer som tittade på Hörte Brygga tittade också på

Besökt Hörte Brygga? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.