“Rekomenderas ”

Hörte Brygga
Rankad som nr 2 av 5 Restauranger i Skivarp
Kök: Fisk och skaldjur, Vinbar
Omdömet skrevs 10 augusti 2020 från mobil enhet

Trevligt upplägg med annorlunda smaker. Närproducerade råvaror vilket uppskattas. Nytt tema varje vecka då leverantör byts från vecka till vecka. Åt rökmenyn på kvällen vilket innefattade 4 rätter. Gick att få vegetariskt. Mycket trevlig personal.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack jonnsingen

Omdömet skrevs 7 augusti 2020 från mobil enhet

Hade höga förväntningar på detta stället då en släkting varit där förra sommaren och bara hade bra att säga. Tycker det var mest bröd man betalade för, och på recensionerna så verkade mandelkakan vara omtyckt trots sitt höga pris (150kr) så den skulle provas. Kom en kolsvart kaka ut fastän vi sett bilder på hur den ser ut annars (Gyllenbrun) så försvarade de sig med att de bakas så. Men 70% av kakan var oätlig för den var så bränd. Fick tillbaka pengarna som tur var men konstigt att ens skicka ut en kaka som såg ut så. Nä tror tyvärr kvaliten har gått ner sen de fick alla sina priser och mer folk började komma.

Datum för besöket: augusti 2020
3  Tack idalarsson77
Omdömet skrevs 5 augusti 2020 från mobil enhet

Väldigt mysigt ställe som vi återkommit till flera gånger. Härliga korgar med goda tillbehör till fisk och kött som vi valde denna gång. Min favorit är fisken som jag varmt rekommenderar.

2  Tack BoardingPass736716
Omdömet skrevs 28 juli 2020 från mobil enhet

Var här med tjejen på lunchen. Väldigt härligt ställe vid vattnet. Extremt populärt så det gäller att ha tur för att få bord. Vi kom 10 min efter öppning och då var det nästan fullt med kö utanför.

1  Tack Torarv
Omdömet skrevs 27 juli 2020 från mobil enhet

Vi besökte Hörte Brygga i juli 2020 och beställde det enda alternativet på kvällsmenyn, en fyrarätters middag. Vi har ätit på Hörte många gånger och aldrig blivit besvikna. Men denna gången upplevde vi att maten inte levde upp till våra förväntningar och att (450kr) var ett överpris. Som vegetarian fick jag till ”huvudrätt” sotad spetskål medan mitt sällskap fick, enligt honom, en delikat liten köttbit (gris). Till det serverades sotad blomkål. För min del ”kaka på kaka”. Till dessert serverades en sorbet vi båda tyckte var en fantastisk smakupplevelse.
Tre timmar senare var jag hungrig igen och då är jag ingen storätare.
Jag hoppas på fler vegetariska alternativ på Hörte i framtiden

2  Tack 192kyaa

Resenärer som tittade på Hörte Brygga tittade också på

Besökt Hörte Brygga? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.