“Härligt ställt vid vattnet”
Omdöme om Hörte Brygga

Hörte Brygga
Rankad som nr 2 av 5 Restauranger i Skivarp
Kök: Fisk och skaldjur, Vinbar
Omdömet skrevs 28 juli 2020 från mobil enhet

Var här med tjejen på lunchen. Väldigt härligt ställe vid vattnet. Extremt populärt så det gäller att ha tur för att få bord. Vi kom 10 min efter öppning och då var det nästan fullt med kö utanför.

1  Tack Torarv

Omdömet skrevs 27 juli 2020 från mobil enhet

Vi besökte Hörte Brygga i juli 2020 och beställde det enda alternativet på kvällsmenyn, en fyrarätters middag. Vi har ätit på Hörte många gånger och aldrig blivit besvikna. Men denna gången upplevde vi att maten inte levde upp till våra förväntningar och att (450kr) var ett överpris. Som vegetarian fick jag till ”huvudrätt” sotad spetskål medan mitt sällskap fick, enligt honom, en delikat liten köttbit (gris). Till det serverades sotad blomkål. För min del ”kaka på kaka”. Till dessert serverades en sorbet vi båda tyckte var en fantastisk smakupplevelse.
Tre timmar senare var jag hungrig igen och då är jag ingen storätare.
Jag hoppas på fler vegetariska alternativ på Hörte i framtiden

2  Tack 192kyaa
Omdömet skrevs 27 juli 2020 från mobil enhet

Ett riktigt guldkorn på sydkusten som är värt en omväg. Supergod mat serverad på ett enkelt men trevligt sätt sätt i en mysig miljö (om det inte är alltför blåsigt). Besök, varva ner och njut!

Tack jmgdahlman
Omdömet skrevs 8 juli 2020

Ett supermysigt ställe, trevlig avslappnad personal (dock inte många gäster när vi var där).
Kul meny och nya idéer men en del rätter var lite tama i smaken.
450kr för en 4-rätters är ok.
Vinpaket 500kr (4 glas) också ok, med några annorlunda vinsorter.
Alkoholfritt paket för 250kr känns dock överprisat med 4 mindre glas av saft/juice/dryck.

Tack hansolsson
Omdömet skrevs 30 juni 2020 från mobil enhet

Efter att ha läst många bra recensioner hade vi höga förväntningar på detta ställe men tyvärr var maten väldigt tråkig! Vi beställde varsin av deras korgar. 150 kr var för lite grönsaker, såser, kött & bröd. Inga speciella smaker alls tyvärr.

Dock STORT plus för deras efterrätt; mandelkakan som var en dröm!! Dock även den ganska dyr.
Samt trevlig uteservering!

Datum för besöket: juni 2020
5  Tack amandabror

Resenärer som tittade på Hörte Brygga tittade också på

Besökt Hörte Brygga? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.