“Gemytligt ställe med bra mat”

Skivarps Gästgivaregård
Rankad som nr 2 av 5 Restauranger i Skivarp
Kök: Svenskt, Skandinaviskt
Bra för: Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Uteservering
Omdömet skrevs 14 september 2020

Trevligt ställe med anor! Bra mat av god kvalitet och svenska lokalproducerade viner på vinlistan! Väldigt nöjda med vårt besök och återvänder gärna. Enda minus var lite oerfaren personal men det blir säkert bättre till nästa gång!

Datum för besöket: september 2020
2  Tack Tim_Y-64

Omdömet skrevs 5 september 2020

Maten var god, även om det var en del konstiga saker.
Till exempel beställde vi carpaccio som förrätt. Den var säkert god, under lagret av salt. Tyvärr blev saltsmaken allt för intensiv för att uppleva de andra smakerna i rätten.
Som varmrätt beställde vi ryggbiff. Vi har ALDRIG varit med om att ryggbiff serveras med kappa, men det gjorde den här. Dessutom sa min fru till om att hon inte ville ha bearnaisesås och erbjöds då rödvinssås. Trots dessa var båda portioner försedda med bea vid serveringen. Dock rättades detta till efter påpekande.

Tack Kenneth M
Omdömet skrevs 4 augusti 2020

Mycket trevlig personal!
Maten höll mycket bra klass. Krögaren var mycket vinkunnig och rekommenderade utmärkt vin.
Aperolen på em satt som en smäck!
Rummet var också klart godkänt.
En mycket lyckad vistelse.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Liselotte K
Omdömet skrevs 14 juli 2020 från mobil enhet

Alltigenom ett toppevistelse! Trevligt bemötande av det kunniga värdparet som bjöd både på sig själva, kunskap om vin och gårdens historia. Hit kommer vi jättegärna igen. Positiv överraskning då vårt rum utan vår vetskap blivit uppgraderat till en superior svit med bubbelbadkar, generösa utrymmen och sköna sängar. Personlig service och servering av värden vid frukostbordet gjorde att vistelsen kändes trygg i dessa oroliga tider gällande smittorisk.

Tack Monalin71
Caramelle62, Ägare på Skivarps Gästgivaregård, svarade på det här omdömetSvarade 15 juli 2020

Tackar varmast för de fina orden// Jeanette och Johan

Omdömet skrevs 9 juli 2020 från mobil enhet

Vi bodde en natt och åt även middag. Värden erbjöd oss ett familjerum i stället för två dubbelrum vilket sparade oss 500 kr. Rummet rent och fräscht men inte supermodernt.

Middagen mycket bra och till rimligt pris. Frukost serverades vid bordet pga coronarestriktioner. Extra lyxigt. Ägaren mycket vinintresserad så det finns ett fantastiskt utbud. Det enda negativa att rummen låg mot landsvägen och med minimal mörkläggning.

1  Tack StockholmPW

Resenärer som tittade på Skivarps Gästgivaregård tittade också på

Besökt Skivarps Gästgivaregård? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.