“Nej vilken besvikelse”

Restaurant Ang
Rankad som nr 2 av 6 Restauranger i Tvååker

18 rätters avsmakningsmeny.
Oj vilken besvikelse.
Vi åt på Logen dagen innan och hade mycket höga förväntningar på denna middag dag 2.
5 för presentation av rätterna.
1 för smak. Vissa rätter var rent av oätliga och tre av oss som åt musslorna (den fjärde hoppade över den rätten) fick ont i magen och dålig mage på kvällen.

Tryffel användes flitigt. En av desserterna hade tryffel ovanpå en bit sockerkaka. Oj det var det äckligaste jag någonsin ätit.

Det bästa på hela menyn var en stor brödbit med syrat smör som vi fick som typ rätt 13.
Det gjorde också att vi blev mätta för annars hade vi helt säkert gått från bord hungriga.

Middagen var slut kl 20.30 när de måste stänga pga restriktionerna och kl 22-23 var vi hungriga igen.

Sen kommer vi till servicepersonalen.
Det märktes tydligt att vår huvudservitris tyckte vi var sjukt jobbiga som inte bara hoppade på dryckespaketet.
Plus till den gotländska kocken som presenterade några av rätterna, han och brödet var det bästa med hela middagen.

Plus var att det faktiskt gick beställa ett glas vin av Ästads vingårds vin till maten.

Nej tyvärr. Kan inte rekommendera denna restaurang. Välj Logen istället om ni bor på Ästad vingård.

Datum för besöket: april 2021
Tack camillah213

Omdömet skrevs 6 maj 2021 från mobil enhet

Det finns två restauranger att välja mellan och ni borde
Definitivt välja denna! Mycket bra! Härlig lokal också! Servicen var bra och kul med deras barn fan vin!

Datum för besöket: juli 2020
Tack Torarv
Omdömet skrevs 5 april 2021 från mobil enhet

Väl värt en lång resa.
Åkt till Ästa vingård för att äntligen få avnjuta en avsmakningsmeny på Äng.
Förförd från första sekund av ett fantastiskt värdskap. Sedan rullade rätt på rätt in i härlig combo med dryck, allt från eget vin från gården till härliga franska viner. Kan bara rekommenderas, garanterat inte sista gången.

Datum för besöket: april 2021
Tack matts1965
Omdömet skrevs 23 november 2020

Väldigt fin och trevlig miljö och maten var vackert presenterad. Dock var maten i sig långt under förväntan. Visst, några av rätterna smakade bra - men inga som helst smakupplevelser eller sensationer. Det bästa på avsmakningsmenyn var deras nybakta bröd... Personalen gav dessutom ett mycket nonchalant intryck - inte en enda gång frågade de vad vi tyckte om maten.

Datum för besöket: november 2020
1  Tack Filipsthlm
Omdömet skrevs 6 november 2020

Restaurang Äng var en mycket positiv överraskning. En restaurang som jag inte hört mycket om och som serverar en helt fantastisk gourmetmeny med mycket goda viner. Tyvärr inga viner från vingården. Det var mycket från havet och mycket lokalt och det är ju alltid trevligt. Många små rätter med fantastiska smaker.

Datum för besöket: oktober 2020
1  Tack lenn_pers

Resenärer som tittade på Restaurant Ang tittade också på

Tvååker, Varbergs kommun

Besökt Restaurant Ang? Berätta vad du tyckte!