Travelocity
Orbitz.com
eDreams
1924 av 430 omdömen
Omdömet skrevs 15 augusti 2021 från mobil enhet

Besökte Ästad Vingård med min man, vi hade vinguidning och provning inbokat vilket var en väldigt trevlig upplevelse - Caroline som höll i det var väldigt professionell och kunnig, det var lärorikt och intressant, kul att prova deras egna vin men synd att det inte fanns till försäljning ännu!
Rummet var riktigt bra, lyxigt med egen bastu på rummet och modernt med en kontrollpanel som styrde allt - rullgardin, bastu, lampor osv. Gick även att ta upp/ner gardinerna och lampor från sängen. Stort plus att det fanns sminkbelysning på badrummet vilket de flesta ställen saknar. Sängen var stor och jätteskön. Gott kaffe fanns tillgängligt på rummet. Vi hade utsikt över vingården från vårt rum. Rummet var välstädat.
Spat var riktigt bra, det fanns många olika saker att göra där och vi kände att vi gärna hade haft några dagar till på oss.
Middagen på logen var god, trevlig personal och bra viner till, mysig miljö.
Frukosten jättebra, god och trevligt med produkter från närliggande gård.
Vi är så nöjda med vår vistelse och längtar tills vi kan åka hit igen!

Tack Carolina T
Veronica Nennestam, Guest Services / Front Office på Ästad Vingård, svarade på det här omdömetSvarade 19 augusti 2021

Tack fina du för en fantastisk recension! Så himla härligt att ni hade en fin vistelse hos!
Jag önskar er en fortsatt fantastisk dag!

Med vänlig hälsning //Veronica, Ästad Vingård

Omdömet skrevs 15 augusti 2021

Har besökt ett antal spa nu och detta kommer jag verkligen åka tillbaka till då det omgav en ett lugn bara av att gå runt i spaområdet och för att allting kändes så naturnära i alla valen av material.

Tack rhansson1992

Tack snälla för den recension! Så himla härligt att ni haft en fin vistelse hos oss!
Jag önskar er en fortsatt fin dag!

Omdömet skrevs 14 augusti 2021

Väl värt ett besök trots lång resväg! Hur kommer vi garanterat tillbaka!!

Spa-delen var fantastisk med många alternativ utomhus och både varma och kalla bad. Undervattensbastun vad favoriten och det kändes aldrig trångt någonstans.

Restaurang ÄNG: Avsmakningsmeny var kanon, vi valde tillhörande dryckeslaget och lät oss guidas genom kvällen. Det var en lång sittning med 16 rätter där en råräka med kaviar blir rätten vi minns längst!

Enda nedslaget var nog Beckstugan vilken inte var vad som fanns ledigt. Det delade badrummet mycket fräscht men lite läskigt att gå ensam ut dit i mörkret.

Mycket bra frukost! 10/10!

Tack Jennifer H

Så himla härlig läsning, tack snälla för din fina recension! Gott att ni hade ett fint besök hos oss, ni är hjärtligt välkomna åter!

Omdömet skrevs 13 augusti 2021

Åt Ästads gårdsmeny i restaurangen. Maten var helt ok, men kanske inget man ringer någon mitt i natten och berättar om. Bäst var köttet som var perfekt stekt. Servicen vänlig och uppmärksam. Men, vingårdens viner går inte att beställa till stor besvikelse. Är man nyfiken på vinet så måste man gå på en särskild vingårdsvandring på dagtid och då kan man få köpa ett glas! Jag förstår att tillgången på egna vinet är begränsad, men man kanske kunde publicera dryckeslistan tillsammans med menyerna så att man kan läsa sig till innan? Nästa resa för dessa entusiaster av svenskt vin går till en gård som serverar sitt vin.

1  Tack Jonny L

Stort tack för din recension!
Jag förstår verkligen att det blev en besvikelse för er då vinet inte gick att köpa på glas i restaurangen. Vi hoppas så klart på att det snart skall lösa sig genom att större volym kan produceras. Eftersom vi nästan uteslutande gör mousserande vin enligt traditionell metod så tar det ytterligare några år i produktion innan flaskan är klar att servera, så det är delvis det vi nu väntar in. Det i kombination med större skördar, då vi varje år planterar fler stockar.

Vi hoppas så klart att ni kommer tillbaka till oss när vinet är mer tillgängligt på gården :)

Jag önskar er allt gott tills dess att vi kanske ses igen!

Omdömet skrevs 12 augusti 2021

En helt underbar upplevelse. Man kan inte föreställa sig att någon lyckats skapa detta fantastiska lilla landskapet med hyddor stugor gångar och bastu i variationer. Från att man tvagar sig när man kommer dit vilket avslutas med en skön sommarvind till att man befinner sig under ytan av en liten sjö i en bastu och tittar på fiskarna som simmar förbi är långt över förväntningarna även från de bilderna man kan skåda på Google. Detta stället måste upplevas med egna ögon ❤❤❤ ett litet minus var för oss som inte dricker vin var att middagen på Logen var beräknad till 2h vilket är lång tid om man kommer för att
bara äta

Tack Henry S

Tusen tack för en fantastisk recension! Härligt, så fin läsning, så roligt att ni hade ett fint besök hos oss!
Jag önskar er en fortsatt härlig dag! //Veronica, Ästad Vingård