Travelocity
Orbitz.com
eDreams
Omdömet skrevs 13 augusti 2021

Åt Ästads gårdsmeny i restaurangen. Maten var helt ok, men kanske inget man ringer någon mitt i natten och berättar om. Bäst var köttet som var perfekt stekt. Servicen vänlig och uppmärksam. Men, vingårdens viner går inte att beställa till stor besvikelse. Är man nyfiken på vinet så måste man gå på en särskild vingårdsvandring på dagtid och då kan man få köpa ett glas! Jag förstår att tillgången på egna vinet är begränsad, men man kanske kunde publicera dryckeslistan tillsammans med menyerna så att man kan läsa sig till innan? Nästa resa för dessa entusiaster av svenskt vin går till en gård som serverar sitt vin.

2  Tack Jonny L
Veronica Nennestam, Guest Services / Front Office på Ästad Vingård, svarade på det här omdömetSvarade 19 augusti 2021

Stort tack för din recension!
Jag förstår verkligen att det blev en besvikelse för er då vinet inte gick att köpa på glas i restaurangen. Vi hoppas så klart på att det snart skall lösa sig genom att större volym kan produceras. Eftersom vi nästan uteslutande gör mousserande vin enligt traditionell metod så tar det ytterligare några år i produktion innan flaskan är klar att servera, så det är delvis det vi nu väntar in. Det i kombination med större skördar, då vi varje år planterar fler stockar.

Vi hoppas så klart att ni kommer tillbaka till oss när vinet är mer tillgängligt på gården :)

Jag önskar er allt gott tills dess att vi kanske ses igen!
Med vänlig hälsning //Veronica, Ästad vingård

Omdömet skrevs 12 augusti 2021

En helt underbar upplevelse. Man kan inte föreställa sig att någon lyckats skapa detta fantastiska lilla landskapet med hyddor stugor gångar och bastu i variationer. Från att man tvagar sig när man kommer dit vilket avslutas med en skön sommarvind till att man befinner sig under ytan av en liten sjö i en bastu och tittar på fiskarna som simmar förbi är långt över förväntningarna även från de bilderna man kan skåda på Google. Detta stället måste upplevas med egna ögon ❤❤❤ ett litet minus var för oss som inte dricker vin var att middagen på Logen var beräknad till 2h vilket är lång tid om man kommer för att
bara äta

Tack Henry S

Tusen tack för en fantastisk recension! Härligt, så fin läsning, så roligt att ni hade ett fint besök hos oss!
Jag önskar er en fortsatt härlig dag! //Veronica, Ästad Vingård

Omdömet skrevs 11 augusti 2021 från mobil enhet

Vi övernattade, njöt på deras spa och åt deras fyrarätters gårdsmeny med vinpaket. Vilket underbart ställe. Fantastiskt ställe som verkligen är unikt och med en natur som får en att tänka på en sagovärld. Underbart god mat och underbara viner. Och jättetrevlig personal och fina rum. Ett ställe vi verkligen kan rekommendera.

Tack anders1993

Tack snälla för denna fina recension! Jag önskar dig en fortsatt härlig dag! Med vänlig hälsning //Veronica, Ästad vingård

Omdömet skrevs 8 augusti 2021 från mobil enhet

Mycket bra vinprovning med Maria, hon kan sitt vin och har en skön inställning.

Spat var helt ok, mycket tack vare bra vädret

Maten och vinutbudet på logen var mer åt storkökshållet, inga höga smaker och smalt vinutbud på glas (4-5 röda resp vita)

Tack peege7

Tack snälla för din recension!
Jag har tagit er feedforward vidare med vår mat- och dryckeschef på restaurang Logen för att se om vi bör kolla över vårt utbud av vin på glas samt även för att jobba på vidare med att säkerställa kvalitén på maten vi serverar.

Vi uppskattar all typ av input och jag hoppas att vi kommer få möjlighet att hälsa dig välkommen åter i framtiden och att vi då lyckas leverera en bättre upplevelse till er.

Jag önskar er en fortsatt fantastisk dag!
Med vänlig hälsning //Veronica, Ästad Vingård

Omdömet skrevs 2 augusti 2021

Helt otrolig vistelse på Ästad med min fru. Fint rum med egen bastu, väldigt serviceinriktad personal, otroligt fint spa med gott om utrymmer och sist men inte minst så var maten magisk. Helt enkelt en fantastisk upplevelse.

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack Daniel F

Tack snälla för att ni recenserat oss här på tripadvisor. Så fint att ni hade en bra vistelse hos oss!
Med vänlig hälsning!
//Veronica, Ästad vingård