Spara
Höjdpunkter från omdömen
Slottet

Svea rikes första slott. Eller i alla fall vad som är kvar av det. En mäktig byggnad som blickar ut ... läs mer

Omdömet skrevs 6 augusti 2020

Norrköping, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 43 omdömen

Omdömet skrevs 23 juli 2020 från mobil enhet

Sevärt! Vår 4-åring tyckte det var spännande och minstingen på 1 år fick man hålla extra koll på då det var branta stup. Häftig miljö!

Tack Frida_Dahlstrom
Omdömet skrevs 14 juli 2020

Visingsö Gränna cykeltur.Vackert i polkagrisens hemort båtresa till Visingsö över Värtten.
Fina cykelvägar en härlig tur ut till Svensk historia.

Datum för upplevelsen: augusti 2019
67  Tack 170micaelaht
Omdömet skrevs 10 juli 2020

Underbart att känna historiens vingslag. Ruinen som finns kvar ger en bra bild av hur det en gång såg ut. Fin vy för foton!

Tack 647rogero
Omdömet skrevs 8 juli 2020 från mobil enhet

Detta är en historisk plats man måste uppleva känslan och få känna hur det var för är nått vi behöver alla slottet en bit finns kvar än

Tack Putte013
Omdömet skrevs 25 augusti 2019 från mobil enhet

Detta är Sveriges första kungaborg från 1100-talet, där kungarna också förvarade sina skatter. Idag är det inte mycket kvar av ruinen, men den ligger fint vid Visingsö södra del. I böckerna om Arn är borgen nämnd flera gånger.

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack anngN544CT