“En ambitiös restaurang”
Omdöme om Incipit Restaurant

Incipit Restaurant
Rankad som nr 12 av 160 Restauranger i Tropea
Omdömet skrevs 28 maj 2018 från mobil enhet

Fantastisk service. De bjöd på prosecco som apertif. Även en trevlig lökmarmeladdip till brödet. Gott o vällagat. Mycket uppmärksam och ambitiös personal.

1  Tack Lennart K
Incipitropea, Responsabile relazioni pubbliche på Incipit Restaurant, svarade på det här omdömetSvarade 5 juni 2018

Sehr geehrter Kunde, vielen Dank für Ihren Besuch in unserem Restaurant und für Ihre Bewertung. Wir freuen uns, dass es Ihnen gefallen hat und freuen uns auf ein Wiedersehen. Dank

Omdömet skrevs 4 augusti 2017 från mobil enhet

Bra resturang med personal som anstränger sig, inte den billigaste restaurangen i tropea men inte överdrivet dyr. Framför allt var förrätterna mycket goda.
/Pierre

Tack Pierre S
Omdömet skrevs 17 juli 2017 från mobil enhet

Denna restaurang bör du inte missa ifall du är i Tropea. Direkt blir du mottagen av den trevliga och kunniga personalen. Menyn är lagom omfattande och det finns flera egenkomponerade rätter. Vinlistan är fullt tillräcklig med viner i olika prisklasser.
Rätter att rekommendera är antipaston med räkor, späck och rostad mandel samt den mer traditionella halstrade tonfisken. Någon annan komposition föll oss inte lika väl i smaken.
Allt var perfekt tillagat med fina råvaror.
Det märktes att här fanns ambitionen att närma sig en gourmetrestaurang, men är inte riktigt där än.
Mycket bra prisnivå på den kvalitet vi fick.

1  Tack jarlaxelsson
Incipitropea, Responsabile relazioni pubbliche på Incipit Restaurant, svarade på det här omdömetSvarade 18 juli 2017

Dear Guest Thank You for your nice review and Greetings from Tropea

Omdömet skrevs 16 juli 2017 från mobil enhet

Valde Incipit efter alla fina recensioner på TA. Jag beställde en förrätt med räkor mm. Fick in en kylskåpskall tallrik med tre trötta räkor, nätmelon, mandelflakes, och nån smått sur majonäs. Kombinationen av de smakerna spretade åt alla håll, hela maträtten kändes som en amatörkock skulle leka gastronom.
Min kompis tog risotto med räkor. Han fick en brun soppa med halvkokta korn som smakade buljong. Huvudrätten "Tempura fried shrimps with oriental vegetables" skulle tydligen vara en av paradrätterna på stället så jag tog den. Fick in en tallrik där verkligen allt var friterat, t.om basilikan. Okryddad mat, bara rätt ner i fritösen. Hade inte blivit förvånad om tallriken också var nere i fritösen.... Kommer aldrig tillbaka hit.

6  Tack Lucas G
Omdömet skrevs 6 juni 2017 från mobil enhet

Efter två veckor i Tropea är detta den bästa helhetsupplevelsen. Fantastisk service, utsökt och innovativ mat!

Tack Jörgen S
Incipitropea, Proprietario på Incipit Restaurant, svarade på det här omdömetSvarade 12 juni 2017

Liebe Gäste danken Ihnen für Ihre schöne Rezension. Wir warten nochmals darauf, dass Sie die neuen Vorschläge unserer Küche ausprobieren können.

Resenärer som tittade på Incipit Restaurant tittade också på

Tropea, Province of Vibo Valentia

Besökt Incipit Restaurant? Berätta vad du tyckte!