Villa Villoresi(Sesto Fiorentino)
Kostnadsfri avbokning till den 26/07
Boka nu, betala på plats
  • Fri parkering
Hotel Villa Stanley(Sesto Fiorentino)
  • Fri parkering
The Gate Hotel(Sesto Fiorentino)
Kostnadsfri avbokning till den 28/07
Rabattmeddelande! 45 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 45 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 123 US$/natt.

Ibis Firenze Nord Aeroporto(Sesto Fiorentino)
  • Fri parkering
B&B Ulivo Rosso(Sesto Fiorentino)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Terrazza Ginori(Sesto Fiorentino)(Mycket prisvärt!)
Kostnadsfri avbokning till den 25/07
Rabattmeddelande! 11 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 11 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 81 US$/natt.

Tenuta Lonciano(Sesto Fiorentino)
Det finns ingen tillgänglighet hos våra partner på dina datum
Casavaliversi B&B(Sesto Fiorentino)
Det finns ingen tillgänglighet hos våra partner på dina datum
Omdömet skrevs 18 februari 2015

Jag återvänder gärna hit igen! Omgärdad av en hög mur, med medeltida byggnader, en fantastisk trädgård, med vin, olivträd, kryddväxter och grönsaker. Det finns en enkel pool att svalka sig i. Familjen bjuder på grönsaker och frukt, och de säljer sin egenproducerade, fantastiskt goda olivolja (kryddigt pepprig med lång eftersmak). Köken är fullständigt utrustade. För snart två år sedan firade jag min 50-årsdag här, tillsammans med min fru, mina barn, barnbarn och mågar. Nu i fjol bodde jag här när jag var i Florens på tjänsteresa. Enkelt att ta sig in till Florens - och billigt. Detta är helt klart ett alternativ även för storstadssemestern. Prismässigt hamnade jag på samma belopp som ett hotell i city, men istället fick jag del av den paradisiska grönskan och lugnet i Villa il Paradisino. Man är helt säker på att man bor på landet, men utanför murarna börjar Sesto Fiorentina. Det är skapligt nära till kafeer, restauranger och snabbköp. Någon/några gång/er i veckan anordnar familjen även middag uppe i villan, ibland med rundvisning av salongerna. Även matlagningskurser. Det är fullständiga 7-rättersmiddagar det...

Tips för att välja rum: Till rummen i tornet är det förstås trappor, annars är det skapligt lätt även för rörelsehindrade häe.
  • Bodde här: oktober 2014, reste i arbetet
1  Tack Widforss
Omdömet skrevs 22 september 2013

Villa Il Paradisino är ett helt fantastiskt ställe! Boendet är helt unikt. Har haft förmånen att få se alla rummen, alla olika men lika underbara, möblerade med vackra antika möbler. Rent och fräscht. Välutrustade kök för tillagning av Toscanska läckerheter.
Trädgården är stor, där kan man flanera runt och titta på en massa olika träd,smaka på söta skolmogna druvor,tomater fikon,granatäpplen, en massa olika örter.........
Där finns också höns och ankor.
Poolen är tillräckligt stor för att ta sej en liten simtur i och efteråt kan man ligga under ett olivträd o bara njuta av lugnet och tystnaden innanför muren. Utanför den lilla oasen susar bilarna förbi, men av detta märker du inget.
En liten promenad på 20 min. Tar dej till stationen och på 15-20 minuter kliver du av mitt i fantastiska Florens.
Det bästa av allt är dock systrarna Costanza och Serena som driver stället. Två helt underbara personer som gör ALLT verkligen ALLT för ALLA sina gäster. Ett sånt bemötande har vi aldrig upplevt någon annanstans!
Costanza och Serena kan även under en hel eftermiddag/kväll introducera dej i den Toscanska matlagningskonsten. En fantastisk upplevelse, där man lagar en 7 rätters måltid i Villans enorma vackra kök och sen får avnjuta den i den fina matsalen.
En vistelse i Villa Il Paradisino är verkligen något utöver det vanliga, både när det gäller boende, miljö och bemötande. Det här var vår andra resa hit och nästa år åker vi igen!!!

• Bodde här: september 2013
1  Tack annicaff
Omdömet skrevs 2 augusti 2013

Vi sökte på iPhonen när vi var på väg ner mot Italien ( Vi körde obokat och löste boendet allt eftersom vi fortsatte på färden)...Fann Villa il Paradisino...redan vid telefonkontakten fick jag känslan av kvalite och att det här är ngt bra! Väl framme så hälsades vi av systrarna Costanza och Serena (Knut som är Costanzas trevlige norske pojkvän hjälper också till!)...Villa il Paradisino ligger i Sesto strax utanför Florens, det är en gård som låter gästerna komma Toscana in på livet...Serena och Costanza är supertrevliga och håller en mycket! hög servicenivå...de är så måna om dig...Lägenheter och allting håller mkt hög klass, man kan plocka grönsaker från odlingarna och bada i den härliga poolen! Jag är ganska kräsen vad gäller kvalite men det här är riktigt bra, vi kommer att boka in oss snart igen!!
Mikael, Ulrika, Gustaf och Ebba

2  Tack Mikael K
Omdömet skrevs 30 juli 2013

Det finns inget bättre att spendera en vecka med hela familjen.
Vi uppskattade hela vistelsen, med all service och alla måltider som Costanza och hennes familj serverade, Costanzas matlagning liksom trädgården, pation, köket och alla rum.

Tips för att välja rum: Det är genomgående stora rum och välutrustade kök. De olika lägenheterna har olika karaktär, men det går inte att välja fel. Alla är vackra och personliga.
1  Tack Widforss
Omdömet skrevs 19 juli 2013

Jag och min familj bodde i 2 omgångar hos Contanza och Serena. Egendomen är absolut magisk och systrarna tar "servicemind" till en helt ny nivå. Båda lägenheterna vi bodde i var vackert inredda och hade mer villa än lägenhetskänsla med avskilda uteplatser. Eftersom det är en förort till Florens ( 15 min med tåg ) så får man lätt access till alla sevärdheter i Toscana. Vi skissar redan på att återkomma till denna pärla!

Tack Petra R