Omdömet skrevs 26 mars 2017

Skidresa med familj och goda vänner bokades tidigt på Antares då vi varit där förut. Återigen motsvarade hotellet våra förväntningar. Servicen är utmärkt, serveringspersonalen i restaurangen är verkligen på topp. Språk att använda är tyska, engelska och italienska. Fungerar det inte ändå spelar det ingen roll, det går att kommunicera ändå, med mycket humor.
Sängarna är dessvärre hårda och kuddarna är snäppet värre. Men det finns hopp, jag pratade med receptionen och fick två nya, helt underbart mjuka kuddar levererade till rummet. Vi var nio personer i sälskapet och vi insåg att att alla rum var olika, både storleksmässigt och inredningsmässigt. Alla rummen är fräscha. När vi var nere i restaurangen och åt middag (halvpension ingår) gick städerskan in på rummen och gjorde i ordning för natten genom att vika pyjamasen fint och bädda upp. Trevligt tycker jag och något som inte händer överallt.
Hotellet ligger också bara 150m från Ciampinoi-liften, en kort promenad med skidorna på morgonen.
Maten är också oslagbar. Stor buffé med grönsaker och smårätter, sedan kan man dessutom välja mellan flera olika förrätter, varmrätter och desserter. En dag i veckan (fredagar) serveras en efterrättsbuffé som slår det mesta.
Sammantaget, vill man bo jättebra mitt i byn, äta gott och ha nära till backen är det här det bästa alternativet tycker jag. Fem stjärnor av fem möjliga!

Tips för att välja rum: Alla rum är olika men bra, högt upp är nog ändå att föredra.
  • Bodde här: mars 2017, reste med familjen
3  Tack matfantasten
Omdömet skrevs 17 juli 2016

Hotell med bra läge nära liften. Fräscht rum med balkong. Bra frukost även om man önskat lite mer av grönsaker och frukt. Trevlig och serviceinriktad personal. Egen parkering. Använde inte relaxavdelningen men den såg ut att vara fin.

• Bodde här: juli 2016, reste som ett par
Tack frankbirgit-a
Omdömet skrevs 21 juli 2015 från mobil enhet

Mycket trevlig och hjälpsam personal, fin relaxavdelning och stor restaurang. Vi bodde i en lägenhet som var helt ok för det pris vi betalade, men jag skulle nog inte rekommendera det till någon annan. Det var en dålig lukt i rummet som slog emot en varje gång man kom in, nästan så att man ryggade tillbaka. Vi hade en stor balkong men bara två obekväma solstolar. Skulle nog säga att hotellet i stort kan vara fyrstjärnigt, medan vår lägenhet kanske var två plus.

Bodde här: juli 2015, reste med vänner
Tack Helena N
Omdömet skrevs 8 juli 2015 från mobil enhet

Vi tog in här ad-hoc under sommarens bilsemester. Vi fick en trevlig och välutrustad lägenhet med balkong till utmärkt pris. Personalen är väldigt professionell och man får en massa nyttig information vid incheckning. Det är nära till all service och restauranger.

Bodde här: juli 2015, reste som ett par
Tack Anna-Karin H
Omdömet skrevs 27 mars 2014 från mobil enhet

Fräscht hotell mitt i byn, nära till liften. Otroligt god mat, bra service och fina rum. Serveringspersonalen pratade inte så bra engelska (men det gjorde man i receptionen) men blandade med italienska och tyska så det gick bra. Kan rekommendera detta hotell och kan absolut tänka mig att komma tillbaka!

Bodde här: mars 2014, reste med vänner
Tack matfantasten