“Om vi bara viste om detta ställe i går.”

Ristorante Costa Diva
Boka med
Ristorante Costa Diva har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 5 av 34 Restauranger i Praiano
Bra för: Affärsmöten, Särskilda tillfällen, Vacker utsikt, Lokal mat, Romantiska möten, Större grupper
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Middag, Lunch, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 22 juni 2018 från mobil enhet

Perfekt. Lugnt och stillsamt.
Om jag i går viste att denna restaurang fans då min fru fyllde så hade allt varit bättre. Ni bör prova detta ställe.
Skriver detta innan jag fått in huvudrätten.

Tack Kjell S
RominaMariani, Responsabile relazioni pubbliche på Ristorante Costa Diva, svarade på det här omdömetSvarade 25 juni 2018

Dear guest, we are really glad to read that your experience at Costa Diva Restaurant has been so pleasant! We are glad to know that you appreciated the relaxed atmosphere, we care about the total well-being of our guests; we hope that you'll come here again for a next trip in Alamfi Coast.
Kind regards from the whole staff.

Omdömet skrevs 1 juni 2018 från mobil enhet

Man vandrar ner några trappsteg och går i en smal gång tills man kommer fram till det citronträdsbeklädda taket i vandringen mot hovmästaren. Väl framme möts man av supertrevlig personal som visar oss till bords. Vi får ett bord som ger oss en fantastisk utsikt över havet men även de gröna citronträden nedanför.

Ägaren smyger runt i restaurangen småpratandes med gästerna samtidigt som han påtade i trädgårdslandet som restaurangen omges av.

Maten då?! Fantastisk!! Vi åt dels prosciutto med melon, dels tomat o mozzarella till förrätt. Tomaterna är gudomliga, verkligen fräscha! Till huvudrätt åt vi Vongole och hemlagad pasta med dagens fiskfångst. I vårt tycke kunde de ha haft mer vitlök i vongolen men det är ju en smaksak då vi älskar vitlök. Till maten avnjöts ett lokalt vin som jag tycker man bör testa när man är i området. Våga skippa det klassiska favoritvinet.

Det bästa med restaurangen är helt klart omgivningen och atmosfären. Maten är väldigt bra men jag tror att den förhöjs av upplevelsen runtomkring. I bakgrunden spelas typisk italiensk musik och när vi blickade ut över havet kunde vi på avstånd se tre stycken delfiner som simmade fram. Som i en dröm!

Personalen är supertrevlig, maten väldigt god och miljön makalös! Rekommenderas varmt!

Tack Stefan C
Omdömet skrevs 27 juli 2017 från mobil enhet

Vi hälsas välkomna av ägaren med ett stort leende och han berättar om kvällens fiskar! Utsikten är bedårande och vi sitter under en pergola av citronodlingar. Både vuxna och tonåringar lämnar mycket nöjda! Missa inte denna restaurang!

Tack simonatraskman
Omdömet skrevs 26 juli 2017 från mobil enhet

Ägaren hälsar välkommen med ett stort skratt. Personalen får dig att känna dig speciell och servicen går rappt. Maten är genomtänkt med bra råvaror. Kan inte annat än att rekommendera denna lilla pärla.

Tack Olof356
Omdömet skrevs 22 juli 2017 från mobil enhet

Restaurangen ligger jättemysigt och mysfaktorn gör det absolut värt ett besök. Servicenivån var hög! Mycket trevlig personalen. Maten och prisnivån var bra.

1  Tack linda T

Resenärer som tittade på Ristorante Costa Diva tittade också på

Praiano, Amalfikusten

Besökt Ristorante Costa Diva? Berätta vad du tyckte!