“Bra men besviken...”

Rankad som nr 15 av 35 Restauranger i Praiano
Bra för: Barhäng, Särskilda tillfällen, Lokal mat, Romantiska möten
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Middag, Lunch, Bokningar
Omdömet skrevs 11 juli 2018 från mobil enhet

Läget är fantastiskt och maten kanon. Men, att bli förbisedd vid en nota på 300 Euro för 5 personer, där den saltats med 1 flaska vatten mer än vi beställt, samt att ingen i personalen tackade för vårt besök eller ens bjussade på en liten limoncello som ALLA andra restauranger gjort, lämnade vårt sällskap en smula förvånat...

Tack Orje F

Omdömet skrevs 12 juli 2017 från mobil enhet

Första kvällen i Praiano och vi var trötta och hungriga så närhetsprincipen plus bra TA-betyg tog oss till Pirata. Läget är helt fantastiskt och servicen var diskret och proffsig. Vi hade inte reserverat något bort men det var inga problem, den vänlige servitören ordnade plats utomhus med havsutsikt ändå. Inledningsvis var vi skeptiska/missnöjda med att restaurangen spelade musik som inte passade in (tänk mix megapol..), men när det sen byttes till sköna tongångar från Aretha Franklin blev musiken istället ett värdehöjande inslag. Maten var bra men inget exceptionellt. Totalupplevelsen hamnar dock över medel, mycket beroende på läget.

Tack Magnus H
Omdömet skrevs 19 september 2016

I det stora hela en väldigt bra restaurang med god mat och storslagen utsikt där du i stort sett sitter på vattnet. Väldigt mycket folk under middagstid och en av de restauranger med högst prisklass i Praiano. Med det sagt fortfarande värd pengarna.

Tack DanielaJoakim
Omdömet skrevs 25 juli 2015 från mobil enhet

Superhärlig restaurang och med underbart god mat direkt från havet. Ett tips är att boka bord eftersom drn var full varje kväll under vår vistelse. Väldigt trevlig loungedel vid sidan om restaurangen och mycket gott snacks!

Tack Linda A
Omdömet skrevs 30 juni 2015

För hotellgäster som inte har halfboard är detta ett mycket bra alternativ. De ligger precis nere vid havet, och serverar goda rätter och drinkar. Till lunch provade vi deras carpaccio vilket var otroligt god.

Tack Madelenea2013

Resenärer som tittade på Il Pirata Restaurant tittade också på

Praiano, Amalfikusten

Besökt Il Pirata Restaurant? Berätta vad du tyckte!