“Sant Tropez på Amalfi”

Rankad som nr 50 av 92 Restauranger i Positano
Bra för: Lokal mat, Familjer med barn, Större grupper
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Lunch, Frukost, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 1 juli 2018 från mobil enhet

Detta är en restaurang som är en industri. Här gäller det att producera mat, få betalt så man kan få in nästa gäst och nästa gäst ja du fattar. Ingen mat man tappar brallorna av. Fullt ätdugligt men till ganska högt pris.
Det är ändå sjysst och genomtänkt inrett med välklädd personal som rutinerat hovar ut mat utan någon innerlig känsla av service eller kvalitet. Läget är helt grymt efter den fina stranden i Positano. Ägarfamiljen är på plats och bevakar och emellanåt glider mellan borden med ett inställsamt men rätt påklistrat leende på beställning som på en teater. De vet att sånt ger klirr i kassan.
Ska du gå hit- absolut!
Men vänta dig ingen gourmetupplevelse men en sjysst show och lite drag...

Tack Thomas P

Omdömet skrevs 11 maj 2018 från mobil enhet

Stannade vid stranden och åt lunch på chef black. Bra pizza och bra pasta!
Hyggliga priser i en så annars superdyr idyllstad.

Tack Göran K
Omdömet skrevs 2 april 2018

Det skulle kunna vara en turistfälla och Positano är inte billigt - men här har vi aldrig blivit besvikna. Senaste upplevelsen var perfekt friterad bläckfisk och räkor, med husets goda vita vin. Trevlig personal och en upplevelse i sig!

Tack Gunilla S
Omdömet skrevs 11 augusti 2016 från mobil enhet

Ett fint ställe men det är inte så fint egentligen. Många VIP bord närmast havet som är uppbokade åt lokala kändisar. Vi fick ett bord längre in o fick vänta en kort stund innan. Maten var okey o snabb service så fort vi beställt! Inget kanonställe men helt okey. Lite halvdyrt beroende på vad man äter. Finns ett mycket stort vinutbud!

Tack Anders S
Omdömet skrevs 24 juli 2016 från mobil enhet

Detta är överprisat och halvbra. Bara för man ligger på stranden kan man tydligen ta 30 euro för en pasta som smakar mediokert. En turistfälla som alla verkar gilla för man inte testat smakerna av det riktiga Italien.

Tack Henrik N

Resenärer som tittade på CHEZ BLACK tittade också på

Positano, Amalfikusten

Besökt CHEZ BLACK? Berätta vad du tyckte!