“Efter..”

Rankad som nr 11 av 105 Restauranger i Montepulciano
Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Middag, Frukost, Sent på kvällen, Lunch, Bokningar
Omdömet skrevs 30 juni 2016 från mobil enhet

..tips från en boende i stan om var man kan få lokala specialitéer och typisk italiensk mat. Mycket folk, egentligen borde man boka bord, men bord frigjordes snabbt. Vi åt den lokala rätten PICI, en typ av tjock hemmagjord pasta, med olika såser/stuvningar- Vildsvin samt Korv med tryffel. MUMS!

Tack Dag L

Omdömet skrevs 1 augusti 2015

Turistfälla eller inte? Oavsett vilket är maten god, steken perfekt, högljud och man får ta seden dit man kommer, jag kan tänka mig att äta igen här.

Tack Gabi64z
Omdömet skrevs 3 juli 2013

Enkelt charmigt ställe med både turister och lokalbefolkning.
Bra priser, enkel liten meny och god mat.
Fråga gärna efter den italienska menyn då menyerna skiljer sig åt, och "dagens rätt" - "specialita' de giorno"
Man sitter vid långbord och stundtals blir ljudnivån hög och det är svårt att prata.
Annorlunda att man bara får en gaffel, en kniv och ett glas även om du beställer både vin & vatten och förrätt & huvudrätt.

Boka bord då det var fullt flera kvällar i juni/juli.

God mat och absolut prisvärt!

Tack Linda B
Omdömet skrevs 6 maj 2012

Detta är ingen lyxkrog. Är du däremot ute efter atmosfär,enkelhet och fest är detta stället för dig.
God mat och mycket för pengarna

Tack Whiteroom1234567
Omdömet skrevs 11 april 2012

Tillbaka i Montepulciano efter 7 år och vi går till samma Osteria nu som då och vi är verkligen inte besvikna. Osteria Acquacheta är perfekt, vi sitter tillsammans med andra turister och med ortsbor, ser rakt in i köket och blir serverade fantastiskt god mat i en enkel miljö med den härlig atmosfär.

Personalen är kunnig och väldigt serviceinriktade, alla hjälper till för att vi som gäster ska ha det så bra som möjligt. Vi kommer att äta fler gånger på Osteria Acquacheta nästa gång vi besöker staden.

Tack krisve456

Resenärer som tittade på Osteria Acquacheta tittade också på

Montepulciano, Province of Siena

Besökt Osteria Acquacheta? Berätta vad du tyckte!