Omdömet skrevs 20 september 2016 från mobil enhet

Trevlig personal mycket hjälpsam och social oavsett tid på dygnet. Rent rum, fanns det man behövde och är ett bra budget hotell. Underbar utsikt över vulkanen Etna och viss del av havet, klart en stor bonus. Vår balkong var rymlig och bjöd oss på både skådespel från åskväder och musik från kringliggande gata.
Nära till restauranger och inte allt för långt till strandpromenaden i Giardini Naxos.
Frukosten var kanske inte riktigt det jag behövde och önskade men vadå, en espresso eller god cappuccino kan man ta på stan.
Kan absolut tänka mig att återvända till hotell Alexander!

Datum för vistelsen: september 2016
Tack MariaS2137
Omdömet skrevs 18 augusti 2016 från mobil enhet

Riktigt nöjd med hotellet. Personalen var fantastisk. Vilken service. Ägarinnan berättade massor om siciliansk kultur och historia. Rummen var bra och fräscha. Nästa gång jag är i Giardini Naxos kommer jag bo där igen.

Datum för vistelsen: juni 2016
Tack Johanna S
Omdömet skrevs 1 september 2014

Trevligt litet hotell, rent med mycket bra service och otroligt vänlig och trevlig personal. Fick bra tips på utflykter och restauranger. Väl värt sitt pris. Inget lyx men mycket trevligt.Ligger 5 minuters promenad från stranden i Recanti som är den av italienska turister dominerande delen. Ligger 500 m från busshållplatsen för transporter till övriga delar av Sicilien.

Rumstips: Högst upp om du vill ha utsikt. Åt ena hållet havet åt andra hållet Etna vilket är mycket underhållande efter mörkrets inbrott
Datum för vistelsen: augusti 2014
1  Tack Anders E
Omdömet skrevs 29 juni 2014

Trevligt litet familjedrivet hotell, rent och snyggt samt bra service av prsonalen/ägarna. Fick mkt bra tips på utflykter, restauranger butiker mm..............................
För dem pengarna hotellvistelsen kostade är det helt klart ett mkt bra hotell. Därav 5-stjärnor.
Inget lyx trevligt och rent!

Datum för vistelsen: juni 2014
1  Tack Peter K
Omdömet skrevs 27 maj 2014

Man kände sig nästan som hemma och dottern som chefade på hotellet gjorde allt för att man skulle trivas och delade gärna och energiskt med sig av sitt kunnande om Siciliens historia och lynniga Etna på en en engelska hon kämpade med. Toalett stolen hade råkat hamna så nära duschkabinen att en fullvuxen måste ha fötterna i duschen för att få plats…

En espresso och ett ganska stort glas mandelvin i trädgården för 2€ är billigt. 2 liter vin från en lokal producent för 5€ likaså.

Vi fick en askklump från Etnas utbrott hösten 2013 som minne.

Rumstips: Morgonsol eller eftermiddagssol på balkongen, det är bara att välja. Kolla så du får plats på toastolen...
Datum för vistelsen: maj 2014
Tack Magnus1948