Omdömet skrevs 27 juli 2016 från mobil enhet

Härligt hotell i centralt läge. Backarna som många skriver om kändes som en överdrift. Personalen på hotellet var fantastiska och gjorde verkligen allt för att gästerna skulle trivas. Frukosten var bra, men kanske lite enformig. Poolområdet var välskött och lugnt. Vi tog balkong med havsutsikt och det var en magisk vy med kvällssol vi fick. Standarden på rummet var över förväntan och det enda vi saknade var kylskåp. För denna prisklass är det svårt och få bättre. Kan verkligen rekommendera detta mysiga hotell.

Bodde här: juli 2016
Tack Jimmy N
Omdömet skrevs 8 oktober 2015

Den härliga poolen var fantastisk att ligga vid efter en varm dag på stranden eller efter en promenad i Cefalús mysiga gränder. Bara den och den trevliga och hjälpsamma personalen är värt priset. Dessutom är rummen rena och har allt det man behöver på en solsemester. Promenaden från/till hotellet är visserligen brant, men tar inte så lång tid att gå och efter all god mat är det skönt att röra på sig. Wifi funkar bra och uppe på terassen får du en fantastisk utsikt! Frukosten var okej och det fanns lite av varje. Jag rekommenderar gärna det här hotellet!

• Bodde här: juni 2015, reste med vänner
Tack Anna H
Omdömet skrevs 29 juni 2014

Bra hotel i Siciliens härliga stad cefalu. Lagom avstånd till strand och stad. Ligger uppför en backe (kan vara jobbigt för dem med dålig kondition eller annat) men med denna backe så känns det nära men inte FÖR nära. Härligt pool, bra utsikt på terrassen.

Rummet och frukosten får godkänt.

• Bodde här: juni 2014
Tack Emelie S
Omdömet skrevs 18 juli 2013 från mobil enhet

Vi bokade detta hotell i brist på annat, och likt vad man kan se på bilderna är det ganska slitet och tråkigt nedgånget. Vår AC på rummet krånglade, frukosten var ingen hit och trafiken hördes väl in. Poolen är ett plus, särskilt då det tar ca 15 min att i uppförsbacke promenera hem från stranden (och över 20 min från staden). Personalen är dock trevlig. Hotellet funkar, men du är ute efter en mer hemtrevlig eller luxuös känsla kan du hitta bättre.

• Bodde här: juli 2013
Tack Busseburre
Omdömet skrevs 19 maj 2013

Bra och fina rum, tre och en halv meter hög i taket, stor toilett med bra dusch och med bidet.
Femton minuters promenad till Gamla Stan och till stranden.
Det finns Wi-Fi som fungerar hjälpligt i rummet (inte i hela rummet), annars kan man sitta på soffan i receptionen, där fungerar det garanterat.
Stor och ren bassäng med liggbänkar och parasoler.
Trevlig personal som svarar på frågor när man behöver.
Hotellet har en terass högst upp med bra utsikt till havet och till bergen runt omkring.
Mycket bra backe för att expendiera något att de kalorierna man för in i restaurangerna, vi fick litet extra motion förutom simturerna i havet.
Vi köpte egen frukost i en stor mataffär som ligger i närheten, mycket stor sortiment av italienska ostar, färsk bröd, viner, frukter, etc.
Vi rekommenderar gärna Hotel Villa Belvedere.

• Bodde här: maj 2013, reste som ett par
1  Tack FernandoBD