“Härlig miljö, bra utgångspunkt för mysiga ...”
annan resenär har bokat det här boendet
Kontrollera tillgänglighet
Bokningsförfrågan
Skicka förfrågan
Mycket bra
2 omdömen
Den här verksamheten är inte tillgänglig dessa datum.
Visa alla tillgängliga boenden

Emelie G
Nivå 2 Skribent
7 omdömen
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 hjälpsamhetsröst
“Härlig miljö, bra utgångspunkt för mysiga utflykter”
Omdömet skrevs 3 augusti 2018 för en vistelse i juli 2018

Vi besökte denna villa i juli månad. Vi var fem familjer - barnfamiljer och par.

Villan har flera rum med egen ingång, varav ett par ligger i fil så att man som barnfamilj enkelt kan ha barnen i ett rum och de vuxna i ett annat. Varje rum har en egen karaktär (guld, väggmålningar, girlanger etc).

Finns ett gemensamt kök i boningshuset som fungerar bra för frukost och enklare matlagning.

Poolen var mycket uppskattad, så även pergolan i dess anslutning.

I separat byggnad fanns större kök, sällskapsrum och tvättstuga. Tvättstugan fungerade bra. Övriga utrymmen använde vi endast vid den middag som vår värdinna lagade åt oss en kväll. Vi rekommenderar varmt att ta denna möjlighet - en typiska Italiens middag med många välsmakande rätter och gott vin till. Ät i lugnt tempo - det är mycket mat!

Villan känns välskött och det var rent och prydligt.

Vi hade önskat en enklare lösning vad gäller låsning av alla rum och andra utrymmen samt grind. Det var många nycklar att hålla reda på, särskilt när vi gjorde utflykter till olika ställen. Kanske någon form av kodlås istället?

Villan ligger lantligt men det finns både Coop, Lidel, apotek och annat man kan behöva inom några kilometers avstånd.

Vi besökte Castiglione del Lago flera kvällar för middag. Jättemysig stad på en udde ut i sjön. I övrigt ligger villan bra till för utflykter till t ex Assisi.

Vi hade en fin vecka i huset och rekommenderar detta varmt. Nästa gång blir det dock ett hus vid havet för oss!

Vore lämpligt att byta namn på detta semestermål till Villa A Chiaraluna. Hade svårt att hitta det här på Tripadvisor.

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
Romaguy33 ...
Chicago, Illinois
Nivå 4 Skribent
30 omdömen
10 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 9 hjälpsamhetsröster
Omdömet skrevs 19 september 2016 för en vistelse i september 2016

Sängar och madrasser Kök och redskap
Rent badrum Andra lokaler och bekvämligheter
Gillade mest: Relaxing on the porch and enjoying the sunsets with our friends
Gillade minst: Having to wake up to a very persistent rooster every single morning ; )
Resegrupp: Vänner
Skulle du rekommendera det här hotellet till en vän?   Ja.
Rekommenderas för:
Kompisresa Större grupper
  • Var verksamheten som i reklamen?
  • Skulle du rekommendera verksamhetens läge?
  • Fick du valuta för pengarna?
  • Hade hotellet wifi/internet?
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
Ange datum för att mer korrekta priser
2 gäster
Vuxna2
Barn0
Tillämpa
Äger du en semesterbostad? Lägg upp den här.
Extra inkomst
Enkelt att hantera