“Pastan var smaklös och tråkig.”

Primitivo Di Papa Gabi
Boka bord
ons 16/6
20:00
Rankad som nr 11 av 21 Restauranger i Älvsjö
Område: Älvsjö Område
Område: Älvsjö Område

Pastan var smaklös och tråkig. Risotton var torr, gick inte att äta. Förrätten skickades tillbaks då brödet var bränt.

Datum för besöket: maj 2021
Tack ashkank439

Omdömet skrevs 13 november 2020

2 fatöl senare och 200kr fattigare gick jag därifrån. Ölpriset speglar inte direkt balsamicostrecken på tallrikskanterna.

Datum för besöket: oktober 2020
Tack rocks46
Omdömet skrevs 12 juni 2020 från mobil enhet

Nu har jag käkat lunch på Primitivo säkert 20 gånger sedan i mars. Maten smakar gott men jag har flera gånger påpekat att portionerna är en aning små, kvällsportioner som ska ackompanjeras av förrätt och efterrätt. Jag tror jag, efter önskemål, fått större portion vid ett tillfälle. Idag frågade jag vilken rätt som var störst då föreslog servitrisen sedanni med kyckling, grädde, spenat, pinjenötter och paprika. Jag ville ej ha kyckling men jag kunde tyvärr inte erbjudas något substitut. Tallriken kommer ut och det är löjligt lite mat; pasta, gräddsås, parmesan och spenatblad. Det saknas pinjenötter och paprika. Det smakar gott men nu går jag till Coop för att hitta något mättande och jag kommer inte att komma tillbaka.

Datum för besöket: juni 2020
Tack KalleL_13
Omdömet skrevs 19 april 2020

Bodde på Scandic Talk men deras restaurang var stängd. I dessa Corona-tider kände jag inte för att sitta på någon restaurang och äta utan bestämde mig för Take-away. Gick till Primitivo Di Pappa Gabi och köpte med mig en utsökt Parma pizza med ruccola. Kändes genuint italiensk och var stenugnsbakad. Mycket gott!
Passade på att ta ett glas Prosecco medan jag väntade. Trevligt och vänligt bemötande vid beställningen. Restaurangen var mysigt och snyggt inredd. Tittade igenom menyn och den innehöll många rätter som lät goda och spännande. Kommer absolut komma tillbaka för att i lugnt och ro sitta i restaurangen och äta så snart Corona-tiden är över.

Datum för besöket: april 2020
1  Tack Mats_Stockholm
Omdömet skrevs 23 februari 2020 från mobil enhet

Jag har svårt att förstå varför detta stället fått dålig feedback. Jättegod mat, vänlig och bra service. Inget att klaga på alls.

Datum för besöket: februari 2020
Tack kimsA8745XH

Resenärer som tittade på Primitivo Di Papa Gabi tittade också på

Älvsjö, Stockholms län
Älvsjö, Stockholms län

Besökt Primitivo Di Papa Gabi? Berätta vad du tyckte!