Travelocity
Orbitz.com
Priceline
Omdömet skrevs 18 maj 2021 från mobil enhet

Vi bokade en natt med tillgång till spa samt middag på kvällen. Rummet var pyttelitet och väldigt slitet. Väggarna var så tunna att man hörde vad grannarna pratade om. Spat var väldigt gammalt och det fanns 1 pool som var utomhus, sen fanns det i bubbelpool och en liten varm pool inomhus. Med tanke på omständigheterna hade dom tagit in alldeles för MYCKET folk vilket gjorde att vi var i spat sammanlagt 40 min. Dom hade inte så man bokade en viss tid i spat utan öste på som vanligt, vilket var under ALL kritik! Maten var okej men inte jätte upplevelse. Med tanke på priset skulle jag verkligen avråda att åka hit!

Datum för vistelsen: maj 2021
1  Tack rebbrod
Omdömet skrevs 6 april 2021

Vi bokade en natt med tillhörande 3 rätters middag och tillgång till spaavdelningen.

Ett par/tre gånger om året så kostar vi på oss att besöka er spa eller bättre hotell. Nu var det dags att prova Lögnäs Gård. Rummet i en äldre standard som var hemskt nedslitet med gammal loppisfynd till inredning och hemmasnickrad säng. Badrummet anar lägenhet från 80-talet.
En liten bit golv saknades vid tröskel till wc. Tröskeln var för övrigt sprucken i två delar. Badrummet var skabbigt med svart mögel i mjukfogar i duschen och brister i fogar i golvet. Det fanns en pumptvål an absolut billigast märke och det saknades balsam, schampo, handdukar och minibar. Efter att knatat iväg till spaavdelningen så fick vi 2 badrockar, 1 handduk, 1 par badtofflor och 1 par gamla/slitna "Crocs" kopior.

Spaavdelningens bad består av en vanlig bubbelpool inne, det träbadkar med kallvatten, samt en liten varm pool ute.

Maten gick att äta, men ingen gastronomisk upplevelse.

Vi köpte en billig flaska med mousserande ros'e och 2 glas öl. Vistelsen stoppade på ca 4.500 kr.

Vi påpekade brister på rummet i samband med att vi checkade ut. Reaktionen var minst sagt mild/avslagen och någon kompensation var det inte tal om.

Vår uppfattning är att Lögnäs Gård känns som ett enklare pensionat eller2 stjärnigt hotell.

Vi skulle aldrig rekommendera en vistelse där.

Datum för vistelsen: april 2021
Tack I3644ZQthomasr
Omdömet skrevs 7 mars 2021

Någon traditionell spaupplevelse blev det tyvärr inte. Fåtal pooler två inne o en ute. Ljumna bastumiljöer. Ett undermåligt gym och skoldusch med ”gunrytvål” på väggen och ljummet vatten. Överfullt med gäster, dyrt sk cafe med inplastade mackor och hutlösa priser. Det är mestadels sittyta du betalar för. Trasiga slitna massagefåtöljer, solariets liggdel är sprucken. Stopp i avlopp i tre fotbad.

Lunchen ok men tillhörande salladsbuffé torftig. Kaffe o billigkaka efteråt, kaffet tyvärr gammalt och bränt. Ej prisvärt.

Rummen små och lyhörda. Badrum trångt med duschdraperi och duschtvål på vägg. Schampoo och balsam erbjuds ej. Toapapper av enklaste modell. Kylskåp saknas. Det luktar stundtals lagård i hotellkorridorer. Sängen skön och bra kuddar och täcken.

Tre rätters middag har bra råvaror och smak på förrätter/varmrätter. Tyvärr serveras huvudrätt inte ordentligt varm.

Frukost känns tråkig och halvfabrikat. Kalla kokta ägg, överbakade hårda bake-off och saft som presenteras som juice.

Tyvärr, alldeles för dyrt för vad du får och beskrivning och foto av spa och dess upplevelser rejält saltade.

Tack Spakollen
Omdömet skrevs 5 mars 2021 från mobil enhet

Vi letade efter ett SPA där man får ta med sig barn. Därav att vi valde Lögnäs gård.
På spaavdelningen vart det överbokat vilket resulterade i att jag och mina två barn blev påminda och bortkörda från alla våra försök att ”SPA”
Personal kändes besvärad över vår existens. Som mamma till 2 barn och man bara fick vara 1 eller 2 i varje bastu eller Spa samt att genomföra den spa ritual vi betalat extra för. Ingen personal som upplyste oss om att bara så du vet så får du inte vara i samma pool, bastu eller behandlingsrum som dina barn.
Det utlovades välkomst drink i Spa paketet när jag bad om alkoholfritt så erbjöd mig bar personalen ett glas juice. När jag ifråga satte det och gav förslag på att blanda juice och sprite med grenandin, för det hade vi sett på bilder . Då fick jag till svar att det var bara extra till alla hjärtans dag. Jag hade föranmält allergi och på hemsidan står det att finns glass. Men inte om du är äggallergiker.... Vi hade bokat paket med 3 rättersmiddag även till barnen. Döm av min besvikelse när det inte fanns några barnvänliga smaker till förrätt och efterrätt.
En ren besvikelse , tyvärr

Tack BritJS
Omdömet skrevs 5 mars 2021 från mobil enhet

Lögnäs gård ligger fint på landet. En viss djurdoft på utsidan följs med i korridoren på insidan. Rummet var luftigt möblerat och fint men saknade ventilation så det blev en fuktig miljö. Fönstret mot innergården gick inte att öppna.
På spaavdelningen vart det överbokat vilket resulterade i att vårat sällskap på sju pers blev ständigt bortkörda. Vi hade fått löfte om att vara så gott som ensamma i spat vilket var en stor besvikelse då det inte blev någon spaupplevelse medans mer folk kom in.
Personal kändes besvärad över vår existens.
Maten i restaurangen var ganska smaklös.
Frukosten var jättefin på detta lanthotell.
Det mest positiva var andra kvällens personal i restaurangen som faktiskt verkade gilla sitt jobb till skillnad mot de tidigare.

Tack jenssX6131VK