Omdömet skrevs 12 mars 2018

Laholms stadshotell är ett av mina "pärlor". Jag reser mycket i tjänsten och bor således ofta på hotell. Har tröttnat på de stora kedjorna och uppskattar mindre och mer personliga ställen att bo på. Är jag i trakterna kring Laholm är det definitivt stadshotellet jag bor på. Supertrevlig personal, god frukost som kan intas i lugn och ro, spännande att se vilket "årtalsrum" man får och för en historieintresserad finns det alltid något att lära om sitt rum och årtal. Dessutom mycket prisvärt!

Tips för att välja rum: 1900-talsrummet är en favorit
  • Bodde här: mars 2018, reste i arbetet
Tack K2251GTannas
Omdömet skrevs 15 december 2017 från mobil enhet

Otroligt besviken efter att ha betalat nästan 2000 kr för en natt och fått bo i ett slitet 70-talsrum. Vi fick dessutom vänta länge på att bli incheckade. Frukosten var mycket sparsam och serverades konstigt nog i receptionen (?). Fanns ingen personal på plats, receptionen var alltid tom och restaurangpersonalen totalt ointresserad av kontakt. Klagade via mail när jag kom hem men fick ett långt försvarstal till svar av en människa utan titel. Otroligt besviken.

Bodde här: juli 2017, reste med familjen
Tack SleepyStockholm
Omdömet skrevs 10 oktober 2017 från mobil enhet

Otroligt charmig byggnad. Jag kom väldigt sent och i receptionen stod en söt liten kista med min nyckel i samt en handskriven välkomstlapp. Mitt rum var mysigt, det kändes som att hälsa på någon som bor stort och har grymma gästrum. Stor omtanke har lagts ner på att skapa mysig hemtrevlig miljö. Så härligt med lite bubbelvatten och godis på rummet. Om jag saknade något var det bodylotion.
I frukosten hade tjejerna räknat fel på antal gäster så allt var undanplockat när jag kom. Detta löste de dock utmärkt och jag fick fin frukost!

Bodde här: oktober 2017, reste i arbetet
Tack JeJoHa
Omdömet skrevs 1 september 2017

Fint centralt läge. Klassiskt hotell. Vårt rum på andra våningen hade 50-tals inredning och utsikt över Lagan. Stort rum och rymligt duschutrymme. Bra parkering bakom hotellet. Bra service och trevlig restaurang med uteservering

• Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
Tack glasse44
Omdömet skrevs 13 augusti 2017

Pröva att bo i ett rum möblerat från ett årtionde från och med 1890 och framåt på charmiga Laholms stadshotell som ligger centralt i Laholm innerstad. Du får en historielektion på köpet. Alla rummen är olika (t.o.m de fräscha badrummen). Man kan se de olika rummen på hotellets hemsida. Vi bodde i ett rum från 1890-talet. De sängarna var lite smala men sköna. Personalen är hjälpsam och berättar gärna om de historiska detaljerna. Rumsnyckeln fick vi i en liten fin ask tillsammans med lite information. Frukostbuffén var riklig och god.
Man kan gå en mycket trevlig konstvandring i Laholms gamla innerstad. Konstverken, de gamla gränderna och husen är verkligen värda att ses. På hotellet fanns en bra broschyr med kartor och information. Kan verkligen rekommendera detta hotell och konstvandringen!

• Bodde här: augusti 2017, reste med vänner
Tack Ulla-Kerstin