“Route 66”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Omdömet skrevs juli 6 2017

Passa på att besöka Albuquerque om du reser på Route 66 som passerar här. Bla gamla sta'n med restauranger, ett litet torg, en kyrka och buriker med hantverk och souvenirer,

Tack Marie-Louise K

Omdömet skrevs oktober 2 2016

Old Route 66, en tur som är ett måste. Variationen av växtligheten är enorm, från öken till skog till vatten och däremellan ett antal byar och städer. Den bästa delen i mitt tycke, är den mellan Flagstaff och Kingman. Småstäderna Williams och Seligman är helt fantastiska. Många gamla skyltar finns bevarade, liksom affärer, motel, restauranger för att inte tala om alla bilar och målningar. Som att gå in i en gammal film. Detta var andra gången för mig, men det kan nog bli fler.

Tack Monica-Peking
Omdömet skrevs november 26 2015 från mobil enhet

Vi har tidigare åkt och i år åkte vi igen på en del av Route 66. Kvaliteten på vägen har förbättrats betydligt på 2 år. Att besöka alla städer och mindre samhällen längs med vägen är verkligen en upplevelse. Seligman och Huckberry bland annat. Ibland är det svårt att veta var Route 66 tar vägen. Det är inte så väl skyltat överallt men kanske det är en del av charmen att välja just denna väg.

Tack Christina L
Omdömet skrevs juli 21 2015

En biltur som man måste uppleva, den innerhåller det mesta av naturen. från skogar i norr till öken ut till Stilla havs klimat. Fantastiska människor som har olika berättelser om svunnentid. Det är mycket enkelt att resa utmed vägen. Man kan välja att gå ut på Interstate vissa perioder när Route 66 går parallellt med den, men man kan missa någon mack eller annan sevärdhet. så kolla innan Ni går på Interstate.

Tack anders S
Omdömet skrevs mars 29 2015

Vi körde gamla Route 66 från Topock till Kingsman (vi försökte hitta fortsättningen från Seligman men tappade den gång på gång, inte jättetydligt skyltat) och det var en otrolig upplevelse. Vägen vindlar smal och gropig högt upp i bergen och mitt ute i ingenstans kör man plötsligt in i en håla som heter Oatman där åsnor blockerar vägen.
Utsikten är magisk och vi stannade ständigt när nya vyer bredde ut sig.
Det tar förstås längre tid än att köra I-40 men väl värd den extra tiden. Jag tror inte att det är lämpligt på vintern.

1  Tack Karin A

Resenärer som tittade på Route 66 tittade också på

Peach Springs, Hualapai Reservation

Besökt Route 66? Berätta vad du tyckte!