Omdömet skrevs 2 oktober 2017

var i 10 dagar gäst på detta fantastiska hotell i Illetas på Mallorca.
Denna fantastiska anläggning som i sektioner ligger på en bergssluttning , byggt i etapper genom åren. Hotellet det ursprungliga med mer är 50 år på nacken i spansk klassig stil mer fina orientaliska utsmyckningar. På andra sidan gatan så finns hotell del och bungalowdelen med utsökta rum och sviter.
Servicen är av absolut bästa klass och är av 5 star kvalitet liksom den måltider som serveras i huvudanläggningen resp vid den strandnära restaurangen
Hotellet drivs av familjen Xamena på ett mycket kundorienterat och engagerat sätt. Få hotell drivs privat med sådan finess av privata ägare
Hotellets gäster återkommer år efter år. Det var vårt första besök och det kommer med säkerhet att bli fler.

Tips för att välja rum: boka gärna en junior suite med utsikt mot havet och varför inte på sluttningen ner mot havet. Vi stortrivdes där nere i en suite
  • Bodde här: september 2017, reste som ett par
Tack Bo W
Omdömet skrevs 2 augusti 2017 från mobil enhet

Vi har varit i Palma förut och bott centralt i Santa Catalina och tagit buss nr 3 varje dag till stränderna i Illetas. Nu bodde vi där. Spenderade två dagar på Illetas strand (cala Illetas och cala Comtesa) och resterande fyra på hotellets underbara solterass nere på en klippa invid liten strand med liten bit sandstrand men mest sten/klippor. Lagunblått vatten med möjlighet bada i skugga! Superbra för dig som både vill bada vid pool/strand. Trevlig personal, bra frukost och mat generellt på hotellet. Detta är ett hotellkomplex med grym arkitektur, inredning och trädgård/miljö. Modernt med fin inredning. Mix av äldre, medelålders par och barnfamiljer. Perfekt för dig som kanske vill resa själv, ni som vill sola/bada ta det lugnt och äta gott på hotellet eller ta buss för middag till Santa Catalina/Palma. Vi älskar Palma och kommer definitivt återvända, gärna nästa gång till samma hotell!

Bodde här: juli 2017, reste som ett par
Tack Sofie A
Omdömet skrevs 30 augusti 2016

Anlände till hotellet på morgonen och välkomnades direkt med frukost efter att ha checkat in, rummet blev ledigt vid lunchtid. Mycket vänligt mottagande av både reception och hotellchef. Underbar och annorlunda miljö i hemtrevlig spansk stil. Fin trädgård som sträcker sig hela vägen ner till stranden, genom vindlande korridorer och hissar. Två midddags- och lunchrestauranger varav en med havsutsikt och en vacker i gammaldags stil. man slipper bufféköerna, här är det a´la cartemeny som gäller, och vilken fin mat! Man hade bara ett rum kvar då vi anlände, litet men mycket fint möblerat med vacker utsikt över havet. Eftersom vi firar bröllopsdag kom det blommor på bordet vid middagen, en flaska bubbel av hotellets eget märke, samt en underbar tårta till efterrätt. Badrockar och tofflor på rummet, strandhanddukar och gratis värdeskåp. 3 pooler, 2 barer, gratis solstolar både vid stranden och poolerna. Liten fin strand mellan klipporna. Vi tackar för en underbar vistelse och återkommer snart!

• Bodde här: augusti 2016, reste som ett par
Tack kul51
Omdömet skrevs 21 april 2016

Hotellet ligger i en härlig miljö i en natur som ganska brant sluttar ner mot en skyddad havsvik- Det är många trappor och stigar och gångar på flera plan i vacker parkmiljö.. Det går också att komma nästan ner till strandserveringen via ett par olika hissar och korridorer inomhus. Kanske ändå inte något att rekommendera för rörelsehindrade personer.

Tips för att välja rum: flera pooler, en uppvärmd utepool. havsbad
  • Bodde här: april 2016, reste ensam
2  Tack ingegerdg2015
Omdömet skrevs 24 oktober 2013

Trevlig hotell med flertal restauranger som serverar toppen mat! Vackra omgivningar på hela hotel området. Bra service och information när vi kom till hotellet. Rimliga priser i barer med härlig atmosfär.

Tips för att välja rum: Superior rum med havsutsikt. Ett stort vackert rum med total tystnad på natten och spektakulär utsikt.
  • Bodde här: augusti 2013, reste som ett par
2  Tack bipimozart