Scandic Byparken
The Hanseatic Hotel(Bergen)(Mycket prisvärt!)
Clarion Hotel Admiral(Bergen)
Clarion Hotels
Clarion Hotels
  • Frukost ingår
Grand Hotel Terminus(Bergen)(Mycket prisvärt!)
Steens Hotel(Bergen)(Mycket prisvärt!)
Travelocity
  • Frukost ingår
Radisson Blu Royal Hotel, Bergen(Bergen)(Mycket prisvärt!)
Orbitz.com
Augustin Hotel(Bergen)(Mycket prisvärt!)
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs juli 12 2017

Centralt beläget i Bergen med närhet "till det mesta".
Trevlig och serviceminded personal!
Mycket bra och riklig frukost.
Ingen ordinarie bar där man kan träffas.
Eftersom rummet "inte var direkt gratis" fick vi en mindre positiv överraskning när vi intog rummet. Mycket litet dubbelrum litet på första våningen med utsikt mot en bakgård med soptunnor. I receptionen "förstod man" att vi inte var nöjda med rummet. Men vi hade tydligen bokat fel sorts standard och hotellet var fullbokat (pris ca 1500 kr/natt).

Tips för att välja rum: Förvissa dig om vilket slags rum du får!
  • Bodde här: Juni 2017, reste med vänner
Tack kjellakeb
Svar från företaget:Svarade juli 17 2017

Hei Kjellakeb.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding og vurdering av hotellet etter deres opphold hos oss, det setter vi stor pris på!

Vi har flere forskjellige rom typer, fra relativt små økonomirom til romslige Superior rom og Suiter. De sistnevnte rommene er betydelig større, og koster fra 200,- mer enn et økonomirom. I disse rommene er det også en sittegruppe, enten bestående av en sofa eller gode stoler og mulighet for å lage te/kaffe i rommet, derfor pleier vi å anbefale disse rommene til våre gjester.

Håper å se deg hos oss igjen!
Direktør

Omdömet skrevs juli 10 2017 från mobil enhet

Bokade ett superiorrum med kingsizebed + extrasäng och fick ett mörkt rum med 3 skrangliga sängar, sunkig heltäckningsmatta, mörkt, ingen fåtölj och väldigt trångt! Handikappanpassad toalett som vi inte behövde gav känsla av ett sjukhem. Klagade och fick tillbaka 400kr, de hävdade att de "trängt in oss" och att VI skulle vara tacksamma för det...!? Det var sent och svårt för oss hitta annat boende så vi blev tvungna att betala alldeles för mycket, 1900kr. Men frukosten var fantastisk! Kommer aldrig bo där igen! Man kan önska havsutsikt men var man skulle se det vattnet undrar jag verkligen!

Bodde här: Juli 2017, reste med familjen
Tack Marie N
Svar från företaget:Svarade juli 13 2017

Hei Marie N.

Takk for din tilbakemelding!

Vi snakket sammen da dere sjekket ut, og vi har nok misforstått hverandre! Det var på ingen måte meningen at dere skulle få følelsen av at vi mente at dere skulle være "takknemlig" for å få rom hos oss! Mitt tilbud om kompensasjon var på grunnlag av at vi forstår at det rommet dere fikk tildelt ikke er det beste rommet å ha ekstra seng i, men det er et Superior rom på lik størrelse som de andre (det er kun selve utformingen som er litt annerledes).
Det er ingen rom med havutsikt på hotellet, men noen rom har utsikt til parken og lille lungegårdsvann.

Igjen vil jeg beklage for at dere reiste med den følelsen som du beskriver, det syns jeg er veldig synd! Dersom dere vil vurdere å bo hos oss igjen, vil jeg spandere oppgradering til en Junior Suite (ved ledig kapasitet).

Ønsker dere en fin sommer videre!
Direktør

Omdömet skrevs juni 1 2017 från mobil enhet

Mycket bra, som man kan förvänta sig av Scandic, ligger centralt i Bergen endast en kort promenad till hamnen och bergbanan. Mycket bra rum på sjätte våningen på den gamla vinden var det modernt inrett i ett rymligt rum.

Bodde här: Maj 2017, reste som ett par
Tack Nisse A
Svar från företaget:Svarade juni 6 2017

Hei Nisse A,

Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for å se at du hadde et fint opphold, og at rommet og lokasjonen vår var bra.

Ønsker deg velkommen tilbake ved en senere anledning.
Anette Johansen,
Acting Front Office Manager

Omdömet skrevs mars 30 2017 från mobil enhet

Var i Bergen för att träffa en kund och vi bestämde att övernatta på Scandic byparken, bokade ett standard rum på 5våningen ville ha ett "tyst" rum vilket jag fick. Små rum men det är jo inte ovanligt i Norge.
Hade läst att de har en bra frukost, det var lite fel den var helt suverän var mera som en lunch buffé.
Trevlig personal

Bodde här: Mars 2017, reste i arbetet
Tack storfiskaren
Svar från företaget:Svarade maj 3 2017

Hei storfiskaren.

Tusen takk for kjempe fin tilbakemelding etter ditt opphold hos oss! Det er kjempe kjekt å lese at du var fornøyd her hos oss.

Ønsker deg hjertelig velkommen tilbake!

Act. General Manager
Scandic Byparken

Omdömet skrevs februari 13 2017

Väldigt bra läge med trevlig personal, fina och fräscha rum och super frukost. Vi anlände väldigt sent men trots incheckning efter midnatt fick vi ett jätte bra bemötande. Dom hade ett samarbete med ett fristående gym så det va toppen att man hade möjligheten att träna där, tyvärr så krånglade gymkorten lite under vår vistelse men lyckades ändå utnyttja det 2 dagar.
Rekommenderar detta hotell starkt!!

• Bodde här: Februari 2017, reste som ett par
Tack Josefiiine3
Svar från företaget:Svarade februari 16 2017

Hei Josefiiine3.

Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen, det setter jeg pris på!
Vi har nå fått tak i eierne av treningssenteret og alt skal være i orden igjen.

Håper vi får besøk av dere igjen.

Act. General Manager