“Riktigt fin frukost och bra badrum”
Omdöme om Scandic Byparken

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 11 sidor till!
Scandic Byparken
Rankad som nummer 19 av 49 hotell i Bergen
Omdömet skrevs september 25 2016

Normalt gillar jag inte Scandic men detta var ett mycket bra undantag. Trevlig personal. Utan extra kostnad blev jag uppgraderad till "Greigsuiten" (rum 607). Rummet var kanske lite större än övriga men det kändes inte lyxigt (som ju namnet får en att tro). Sov ensam men i Greigsuiten var det en dubbelsäng. Det var tur för täckets bredd var mycket snålt tilltaget så jag använde båda täckena.

Saker jag gillade:
Hotellets läge
Riktigt fin frukost (med en kock som stekte upp bland annat omelett) och roliga vitamin-shots.
Bra vattentryck i duschen (Scandic brukar ju ha riktigt snålspolande duschar där man nästan måste skaka ur vattnen ur slangen, men inte här alltså!)

Saknade/ogillade:
Kassaskåp fanns inte.
Inget skohorn.
Att man måste ha nyckelkortet istoppat för att få el.
Utsikten från rum 607 var deprimerande

Jag skulle dock gärna bo här igen.

Tips för att välja rum: Fråga efter ett rum med ordentlig utsikt (inte rum 607 som vetter mot innergården)
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: September 2016, reste i arbetet
1  Tack P___189852
Svar från företaget:Svarade september 27 2016

Hei P___189852.

Tusen takk for den fine anmeldelsen etter ditt opphold hos oss.
Vi ønsker deg hjertelig velkommen tilbake :)

Lene Mjeldheim
Act. General Manager

Omdömet skrevs januari 5 2016

Läget är bra och centralt. Mycket bra frukost. "Byns bästa" enligt deras reklam.. Små men moderna rum. Ganska trång och lite omysig entré/lounge. Maten på kvällen är inte så rolig kanske. Sköna sängar som man sover gott i. När jag var där så ringde personalen och väckte mig 2 gånger efter att jag hade somnat för att kolla om det var rätt person i rummet (deras förklaring) vilket var lite irriterande såklart.

• Bodde här: Oktober 2015, reste i arbetet
Tack Eddie F
Birte Bratland H, General Manager på Scandic Byparken, svarade på det här omdömetSvarade januari 18 2016

Hei Eddie F,

Tusen takk for din tilbakemelding. Hyggelig at du likte vår frokost, vi har vunnet Hordalands beste frokost 6 ganger, så vi er veldig stolt over den. Når det gjelder aftensbuffet så har vi nylig startet med den mandag tom torsdag, og vi holder på å videreutvikle denne. Håper vi snart har gleden av å se deg igjen!

Scandic Byparken
Birte B. Hevrøy
General Manager

Omdömet skrevs december 15 2015

Scandic Byparken ligger utmärkt centralt i Bergen. Det är nära till Bergens centrum och till hamnen med restauranger och sevärdheter. Rummet vi hade var ett hörnrum som var stort och fräscht. Badrummet skulle behöva en ansiktslyftning dock. På rummet fanns LCD-tv och minibar. WiFi var fritt och fungerade bra.
Frukostbuffén var utan motstycke och behöver inte kommenteras med annat än att den var toppen!

Tips för att välja rum: Bo högt upp då trafiken var delvis störande
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: November 2015, reste med familjen
Tack Bengt R
Omdömet skrevs juli 11 2015 från mobil enhet

Har bott på många Scandic men inget som slår detta hotell när det gäller frukosten. Olika vitaminshots, mini smoothies och fräscha fruktdrinkar. Vi bodde i ett superiorroom på ca 30 kvadrat med både dusch och badkar. Rummet var rent och personalen är trevlig. Väl värt en bokning!

Bodde här: Juli 2015, reste med familjen
Tack Annalina P
Birte Bratland H, Front Office Manager på Scandic Byparken, svarade på det här omdömetSvarade juli 17 2015

Kjære Annalina,

Tusen takk for kjempe fin tilbakemelding!
Vi er veldig opptatt av frokosten vår og setter stor pris på tilbakemeldinger vi får.

God sommer - og hjertelig velkommen tilbake til oss!

Lene L. Mjeldheim

Omdömet skrevs mars 3 2015 från mobil enhet

Fantastiskt läge,nära till ALLT. Rent och snyggt och sköna sängar. Buss, bybana och flygbussen precis utanfö. Bodde i budgetrum som var litet men välplanerat. Fantastiskt frukost. Där bor vi görna igen.

• Bodde här: Februari 2015
Tack Pettersson B
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Bergenhotell
Scandic Ornen
Thon Hotel Rosenkrantz
Nr 1 av 49 i Bergen
694 omdömen
Visa priser

Besökt Scandic Byparken? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Scandic Byparken

Adress: Christiesgate 5-7, Bergen 5808, Norge (Tidigare Rica Travel Hotel Bergen)
Region: Norge > Western fjordarna > Hordaland > Bergen > Sentrum
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Busstransfertjänst Sviter
Typ av hotell:
Nr 9 av Familjehotell i Bergen
Prisklass: 902 kr - 1 656 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3,5-stjärnigt — Scandic Byparken 3.5*
Antal rum: 144
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Scandic Hotels, Hotels.com, Ebookers, Agoda, Booking.com, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Scandic Byparken. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Rica Travel Bergen
Bergen Rica Travel Hotel

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?