Omdömet skrevs 20 september 2016

Vi var en grupp på 20 personer som fick hjälp av Catherine Björnsen på bokningen att göra vår vistelse så bra det går.
Anläggningen är av högst kvalitet och rummen stora och med väldigt fräsch interiör
Golfbanan var en upplevelse och håll mycket hög kvalitet. Dessvärre kunder vi inte köra golfbilarna på fairway då dessa nyligen var vertikalskurna och detta var lite probelmatiskt.
Shop och range klart godkänd. Vi stannade 3 nätter och lämnade inte anläggningen över huvud taget. Bra restaurang och en bar som erbjöd goda drinkar. Spa-anläggningen utnyttjades flitigt och var som balsam för själen.
Rekommenderar Kragerö starkt

Tips för att välja rum: Utsikt, golfbana mm
  • Bodde här: september 2016, reste med vänner
Tack Falkheden
Anette P, Hotellmedarbeider på Kragero Resort, svarade på det här omdömetSvarade 21 september 2016

Hei

Så hyggelig å høre at deres gruppe hadde et flott opphold her hos oss, og at dere fikk benyttet Resortets forskjellige tilbud.

Hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning

Med vennlig hilsen

Anette Preiss
Kragerø Resort

Omdömet skrevs 6 december 2015

Vi bodde på vanlig standard rum,lite överskattat med priset att uppgradera per/person så vi gjorde inte det.
Fattas kylskåpet vilket är jättedåligt..

Jättebra spa men dyrt!!! Underbar ute -samt innebassäng
Väldigt prisvärd och god mat i baren men själva buffe restaurangen var ingen höjdare.

Sköna men lite för mjuka sängar
Annars bra atmosfär och fin utsikt

Tips för att välja rum: Välj gärna rum med utsikt dock lite kostbart!
  • Bodde här: oktober 2015, reste som ett par
Tack Tjingeling2015
JPihl, Daglig leder på Kragero Resort, svarade på det här omdömetSvarade 26 februari 2016

Hei Tjingeling2015!
Takk for hyggelig tilbakemelding!
Velkommen tilbake!

Omdömet skrevs 14 september 2015

Jag var här på konferens med jobbet. Många av de stora rummen har fina balkonger med bra utsikt. Jag bodde i ett mindre singelrum och som var helt ok men det kändes lite slitet. Spaavdelningen är det som lyfter stället. Riktigt bra med flera typer av bastu, bubbelpool etc. Allt med en fantastisk utsikt över vattnet. Gymet var bra utrustat. Det som drar ner var maten. Skaldjuren vi åt var dåligt tillagade och övrig mat smakade inte så mycket.

• Bodde här: september 2015, reste i arbetet
Tack niclasgiertz
Omdömet skrevs 28 juli 2015

Var där 14 feb, alla hjärtans dag, vilket inte rekommenderas.
Området är jättefint och personalen var väldigt trevlig och hjälpsam - trots kaos, problem med rummet och att maten tog slut på frukostbuffén. Vi fick avdrag på boendet för alla problem vi hade.
Spat är jättefint och underbart om det inte är fullt med folk... Bra med gemensamma ytor för mig och min pojkvän så att vi kunde basta och bada tillsammans. Vi var uppe tidigt på morgonen och bastade/badade och då var det mycket bättre för det var inte lika fullt.
Skaldjursbuffén var magisk! Och frukosten likaså, bara det att massor av frukostmaten tog slut och de började städa undan allt medan vi fortfarande åt frukost.

Tips för att välja rum: Försök att få så nära som möjligt, i första byggnaden.
  • Bodde här: februari 2015, reste som ett par
Tack Sol R
Omdömet skrevs 17 mars 2015

Efter ett supererbjudande tog vi en sista-minuten-tur till Kragerö Resort.
Det är en imponerande anläggning, med ett tydligt släktskap till de andra nybyggda destinationshotellen i Norge. Här är golfen ett bärande tema. Utom säsong haltar det betydligt. Både avseende management och kommunikation vilket gör produkten missvisande.

Även om hotellet är vackert beläget på en höjd, med en fantastisk panoramautsikt över sommarpärlan Kragerö och skärgården, så ligger hotellet de facto tre landmil från byn. Eller en kortare båtresa. Med begränsad turlista är det taxibåt som gäller. Informationen om detta var obefintligt, liksom all annan information. Ingen informationspärm på rummet, eller kanal på TV. Men problemen började redan med att finna rummet (434). Ute ur den andra hissen saknas plötsligt skyltar. Genom en halvtrasig verandadörr kom vi ut i en svalgång, där belysningen var så svag att vi varken kunde läsa skyltar eller rumsnummer på dörrarna. När vi till slut fann rummet saknas både huvudbrytare och brytare till taklampan. Det fanns för övrigt ingen taklampa heller, utan med den inbyggda ficklampan i mobilen (tack iPone) tände vi sänglamporna. Även uttagen för att sedan ladda våra medhavda prylar saknades vid både skrivbordet och sängborden. I stället fick vi krypa runt på golvet och leta. Rummet hade helt ordinär storlek, men den traditionella bänken för väskan saknades. I stället parkeras den smutsiga väskan i sängen, vilket är onödigt när det fanns gott om plats under TV för en bänk.
Den förbeställda champagnen saknades dock.
Den utlovade ”Telemarks bästa frukost” var en högst ordinär hotellfrukost. Varken mer eller mindre. Jag tror arkitekt och ledning behöver besöka lite andra hotell för att se hur värden utanför Telemark ser ut… Maten var för övrigt helt okey men lämnade inget större avtryck!

SPA var en påkostad relaxavdelning. Magisk utsikt och en av landets bästa bastu. Vi provade ingen behandling vid detta tillfälle. Men även här har arkitekten sovit: Anläggningen ligger vägg i vägg med köket och baren till den trevliga lobbybaren. Ändå har man missat den logiska lösningen att placera en bar i SPA-avdelningen som kan betjänas av samma personal vid behov. (Samma misstag som Farris för övrigt.) Inget te, kaffe, frukt eller vätskestation vilket är kutym. Inte heller plats för möbler såsom vilstolar eller bänkar. Ingen tidning eller magasin att läsa. Akustiken är helt oacceptabel vilket närmast är att likna vid ett badhus med skrikande barn.
Gästerna under lördagen var förhållandevis yngre medelålder, 25-45, men testosteronet låg högt med vår-skrik och salto motar i polen. Söndagen var öppet för barn. Normalt är jag positiv till att barn har tillgång under vissa perioder, men ansvarslösa föräldrar med ungar som hoppar, klättrar, skriker och häller badsalt i bubbelpoolen borde kastas ut! Punkt! Hotellet själva skriver på sin hemsida om grundstenarna i spa-filosofin. Det brister någonstans...

När hotellet utlovar ett "selfkit" till SPA så får man som erfaren spa-resenär vissa förväntningar. I stället levereras en paket med varuprover med okänt ändamål för hemmabruk… När det utlovas en flaska champagne på rummet, så förväntas en flaska champagne. Personligen hade jag nöjt med ett par flaskor vatten, då vattnet tyvärr inte smaker gott, men för att definiera vad en flaska är: Picolo, demi, standard, magnum etc. När man utlovar en flaska förväntas en standard. Inte en demi-flaska.

Önskar hotellet sänka kvalitet och service för att spara pengar i lågsäsong har jag full förståelse för det. Genom att sänka priserna attraherar man nya kunder. Men… anger man ordinarie priser och refererar till ordinarie produkt, så blir fallet stort. Därtill förväntas väl besökaren komma tillbaka? Eller är vi bara utfyllnad i lågsäsong?

Fantastisk anläggning med stor potential, men…

• Bodde här: mars 2015, reste som ett par
1  Tack StefanD53