Spara
Boka i förväg
Varför ska jag boka på Tripadvisor?
  • Höjdpunkter och fullständig resplan för rundturen
  • Enkel onlinebokning
  • Bästa pris-garanti
Mer information

Google
Sätt du kan uppleva Frogner Park på
från 492,57 US$
Mer information
Omdömet skrevs 10 juli 2018

Denna parken med statyer är verkligen värt ett besök. Många vacka statyer både mindre och jättestora.

Datum för upplevelsen: juli 2018
Tack 192ullam
Omdömet skrevs 18 juni 2018

Frognerparken har det mesta: vackra välordnade trädgårdar, promenadvägar, massor av karakteristiska skulpturer av den kände norske Gustav Vigeland från början av 1900-talet, och sköna lundar. Här finns såväl skugga som sol, och en simbassäng i hörnet mot Majorstuen. En underbar plats för både unga och gamla, och ett trevligt utflyktsmål för picknick.

Datum för upplevelsen: juni 2018
Tack 482katt
Omdömet skrevs 29 maj 2018

Om vädret tillåter, alltså inget ösregn, ska du besöka Frogner Park. En härlig park som tillsammans med Vigelandsparken, (var går gränsen?) Här möter du också hela världen. Turister och besökare från hela världen kommer hit. Du möter också lokala, Osloborna som promenerar eller leker i parken. Det finns en härlig lekplats för barnen och de vuxna som delta i barnens lek :-)

Datum för upplevelsen: maj 2018
Tack Peter O
Omdömet skrevs 2 januari 2018

Frognerparken är en stor park mitt i Olso som ursprungligen tillhörde godset Frogner Hovedgård i Aker i Oslo. Enligt guideboken köpte Oslo kommun egendomen i början av 1900-talet och i herrgårdens byggnader finns nu Oslo Bymuseum. I mitten av parken finns skulpturparken Vigelandsanlegget av konstnären Gustav Vigeland från mitten av 1900-talet.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack GothenburgProfessor
Omdömet skrevs 31 oktober 2017

Om du har läst Jo Nesbö's böcker om Harry Hole, är ett besök i den här parken ett måste. Men den är naturligtvis värt ett besök ändå. Skön park med fina omgivningar.

Datum för upplevelsen: oktober 2017
Tack Inger M