“Managing Director”

Rankad som nr 33 av 1 649 Restauranger i Oslo
Bra för: Särskilda tillfällen, Affärsmöten, Romantiska möten
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Middag, Bokningar
Omdömet skrevs 14 april 2018 från mobil enhet

God mat och trevligt bemötande. Satt på uteservering med vår hund som genast fick en skål vatten. Maten ok men lite trångt mellan borden. Nära Karl Johan o tunnelbana är ett plus.

Tack bjornsleman

Omdömet skrevs 20 januari 2018 från mobil enhet

Vi åt veckans meny en bra 4 rätters middag. Vi satt på 2:a etasjen vilket var ok men ser trevligare ut på 1:a. Servicen också ok men för oss saknades det lilla extra för att bli en topp upplevelse.

1  Tack Lennart N
Omdömet skrevs 27 november 2017 från mobil enhet

En traditionell bistro med genuin mat och mycket professionell service. Vi åt en biff tarar som var sagolikt god.

1  Tack peod80
Omdömet skrevs 11 augusti 2017

Denna pärla rekommendera varmt! Ett litet stycke Paris på en tvärgata till Karl-Johan.

Vi åt kalvlever som var helt fantastisk, både till smak och utseende. Vinrekommendationerna funkade mycket bra. Dessertvagnen såg imponerande ut, men vi valde ost och fick välja fritt bland ca tio sorter. Aprikosmameladen satt fint till, likaså de rödvinskokta valnötterna.

Hit kommer vi gärna tillbaka!

2  Tack mrslu2015
Omdömet skrevs 6 augusti 2017 från mobil enhet

Genuin fransk miljö som får dig tro att stället funnits sen långt innan 1991 då man öppnade, enl egna uppgifter. Klassisk meny där inget saknas. Smörtungan var fantastisk, likaså anklåret. Älskar du skaldjur, välj bouillabaissen, imponerar även på en västkustbo. Fin service och kunniga kypare. Återvänder gärna. Ställets standardchampange fungerade utmärkt med ostronen som förrätt.

Tack lenael43

Resenärer som tittade på Brasserie France tittade också på

Oslo, Östra Norge

Oslo, Östra Norge

Besökt Brasserie France? Berätta vad du tyckte!