Vi stöder följande webbläsare:
Är du ute efter de lägsta hotellpriserna? Då har du kommit till rätt ställe. Vi kontrollerar över 200 webbplatser åt dig.

“Businesstrip” 5 av 5 bubblor
Omdöme om Thon Hotel Rosenkrantz Oslo

Bästa priser för
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Thon Hotel Rosenkrantz Oslo
Rankad som nummer 1 av 98 hotell i Oslo
2 omdömen
“Businesstrip”
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs oktober 13 2016

Mycket trevlig personal och bra service, fina och fräscha rum och FANTASTISK frukost! Vid ankomst var det mycket trevligt bemötande och information om hotellet. Jag ahr varit i Oslo många gånger tidigare och aldrig bott så bra! Jag fick dessutom fantastisk service av receptionen då det sent på kvällen levererades ett stort paket till mig som de var så vänliga och tog hand om. Frukosten var helt otrolig, så mycket god mat och färska råvaror!

Tips för att välja rum: Fin utsikt mot torget på ena sidan men var lite ljud från baren som låg nere på gatan!
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde där i Oktober 2016, reste ensam
Omdömen sammanställs i samarbete med ThonHotels.no

Tack Matilda B
Synnove F, Kundeansvarlig på Thon Hotel Rosenkrantz Oslo, svarade på det här omdömet, oktober 19 2016
Kjære Matilda,

Hjertelig takk for at du tok deg tid til å skrive til oss etter oppholdet deres. Det er veldig hyggelig å høre at dere har hatt det så fint, det gleder oss veldig! Vi håper på å få gleden av å ønske deg velkommen tilbake neste gang du kommer til Oslo. Takk igjen og velkommen!

944 omdömen från resenärer

Se omdömen för
Betygsöversikt
    5 av 5 bubblor
    5 av 5 bubblor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumtips
Datum | Betyg
Malmö, Sverige
3 omdömen
common_n_hotel_reviews_1bd8 6 hjälpsamhetsröster
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs augusti 23 2016

jättefint hotell mitt i stan! Stort utbud av ställen runt om kring hotellet!
Har bott på många fem stjärniga hotell, men denna frukost var bättre än många av dem jag besökt! Jättetrevlig personal, kommer definitivt tillbaka!

• Bodde där i Augusti 2016, reste med familjen
Tack Rocketboost
LarsPetterMathisen, Direktør på Thon Hotel Rosenkrantz Oslo, svarade på det här omdömet, augusti 26 2016
Kjære gjest,
Tusen takk for flott tilbakemelding. Det er utrolig hyggelig å lese at du fremhever vår frokost, og klassifiserer den over 5 stjerners hotell:) Vi legger mye tid og energi i vår frokost for at den skal være hjemmelaget og av høy kvalitet. Vi er stolte av å bli Fylkesvinner i den uoffisielle frokostkråringen til Twinings.
Takk for at du vil komme igjen til oss.
Uppsala, Sverige
3 omdömen
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 hjälpsamhetsröster
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs juli 31 2016 från mobil enhet

Hotellet var väldigt fräscht och fint. Rummen var stora och fint inredda. På hotellet fanns det en lounge där man fick sitta och ta kaffe och nötter gratis. I priset fick vi en middag inkluderad vilken var god. Frukosten var riktigt bra med bland annat färskpressad apelsinjuice.

Bodde där i Juli 2016, reste som ett par
Tack Gustarias
LarsPetterMathisen, Direktør på Thon Hotel Rosenkrantz Oslo, svarade på det här omdömet, augusti 2 2016
Kjære gjest,
Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Så flott at du fant vår gjeste lounge trivelig.
Håper du kommer igjen ved en senere anledning.
Velkommen!
76 omdömen
38 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 11 hjälpsamhetsröster
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs maj 4 2016

Mycket bra hotel som ligger centralt och bra i Oslo. Rummen är moderna och fräscha men något lyhört. Det som är outstandning är frukosten där
Det inte saknas något i den stora buffen. Hotellet rekommenderas.

• Bodde där i Maj 2016, reste i arbetet
      Rum
Tack Tobias R
LarsPetterMathisen, Daglig leder på Thon Hotel Rosenkrantz Oslo, svarade på det här omdömet, maj 9 2016
Hei Tobias,
Mange takk for at du bodde hos oss og kommer med fin tilbakemelding. Det er veldig hyggelig at du fant vår store frokostbuffet meget god. Vi har nå begynt å bytte alle vindu ut mot gaten og er ferdig allerede i midten av juni, da håper jeg at du får en ennå bedre lydkvalitet.
Tusen takk for at du anbefaler oss videre og velkommen igjen.
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs mars 2 2016

Bra läge, inte långt från centralstationen, nära Karl Johan och hamnen. Fina rum, jättebra frukost och att man hade tillgång till mat på kvällen inkluderat i priset. Vi hade ismaskinen precis utanför dörren. Vi kan varmt rekommendera detta hotell.

• Bodde där i Februari 2016, reste som ett par
Tack Lars B
LarsPetterMathisen, Daglig leder på Thon Hotel Rosenkrantz Oslo, svarade på det här omdömet, mars 9 2016
Hei Lars,
Tusen takk for meget trivelig tilbakemelding. Det er hyggelig at du trekker frem våre kvaliteter som frokost og kveldsmat, i tillegg til at hotellet ligger sentralt.
Håper virkelig dere kommer tilbake ved neste Oslo besøk.
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs december 5 2015 från mobil enhet

Centralt och lätt att hitta från stationen. Helt underbart hotell med trevlig och glad personal som alltid frågade om det va något man behövde eller något man behövde veta. + i kanten för att de frågade hur man haft det eller vad man hade tänkt att hitta på under dagarna!
Maten va outstanding, allt från frukosten som man helst ville äta hela dagen till kvällsmaten som smakade underbart. Hotellet va så lugn och skön och möblerna och färgerna va helt i min smak. En av anledningarna jag valde Rosenkrantz. Rummet va också bra med underbara sängar. + i kanten även här för de fluffiga kuddar och täcken.
Vi kommer att komma tillbaka!!

Bodde där i November 2015, reste med vänner
Tack Judy C
LarsPetterMathisen, Daglig leder på Thon Hotel Rosenkrantz Oslo, svarade på det här omdömet, december 7 2015
Hei Judy,
Tusen takk for fantastisk tilbakemelding. Det er en glede å lese at du valgte å bo hos oss først og fremst grunnet interiøret. At våre hyggelige resepsjonister alltid prøvde å være behjelpelig er så utrolig hyggelig å lese. De synes det er en glede å ha tid til å hjelpe og fortelle om Oslo. Takk for at dere og skryter av både frokosten og kveldsmaten. Vi ønsker at alle skal ha en god, sunn og fin start på dagen med bearbeidet råvarer.
Kom gjerne igjen:)
56 omdömen
11 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 8 hjälpsamhetsröster
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs juli 17 2015 från mobil enhet

Modernt och fräscht med proffsig personal. Fantastisk frukostbuffé och ett välutrustat gym att förbränna frukostkalorierna i. I vårt pris ingick även middagsbuffé men den var en besvikelse och inte alls i samma klass som resten. Vi uppskattade möjligheten till garageparkering under hotellet.

Bodde där i Juli 2015, reste som ett par
Tack HerrWallgren
Zohra P, Leder  på Thon Hotel Rosenkrantz Oslo, svarade på det här omdömet, juli 20 2015
Kjære HerrWallgren,
Takk for at du gir oss tilbakemelding.
Det er hyggelig å høre at deres opphold på Thon Hotel Rosenkrantz var så vellykket.
Jeg er glad dere fikk benyttet våre fasiliteter, og ekstra hyggelig å høre at dere fikk en god start på dagen med vår frokost som falt I smak hos Dere.

Hjertelig velkommen tilbake til oss ved senere anledning.
111 omdömen
54 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 125 hjälpsamhetsröster
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs mars 24 2015

Hotellet ligger centralt och är nytt och fräscht. Rummet var inte det största jag sett men väl inom hotellstandard för ett standardrum. Lättjusterad och fungerande AC.

Personalen var mycket trevlig och allt fungerade så lätt och smidigt som man önskar.

• Bodde där i Februari 2015, reste i arbetet
      Sovkvalitet
Tack morsva
LarsPetterMathisen, Daglig leder på Thon Hotel Rosenkrantz Oslo, svarade på det här omdömet, mars 25 2015
Kjære gjest,
Tusen takk for meget hyggelig tilbakemelding, spesielt med tanke på at det er fra en Ekspert anmelder på Tripadvisor:)
Hyggelig at du fremhever at hotellet har hyggelige ansatte og er velfungerende.
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 hjälpsamhetsröst
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs januari 31 2015

Bodde på hotellet en natt nyligen, och är jättenöjd. Fräscht, trevlig personal och frukosten var helt fantastisk!
En sak är jag inte nöjd över, innan jag bokade kollade jag med kundservice hur man skulle göra om man ville önska att få ett rum med badkar. Fick veta att om man feks bokade ett dubbelrum så kan man inte veta detta i förväg, men man kan meddela receptionen att man gärna vill ha badkar så försöker dom ordna det.
Gjorde så, men när vi checkade in fick vi veta att dubbelrummen vi bokat inte har badkar, men vi hade valet att uppgradera till ett rum med badkar för några hundralappar extra. Hade absolut kunnat göra det, men lät bli av principskäl. Hade jag fått veta i förväg att vi inte hade någon chans att få ett rum med badkar hade jag bokat ett annat rum då direkt.
Detta skulle inte få mig att välja bort hotellet i framtiden, men jag tycker det var dåligt.
Rummet var fint, snygga färger och bra standard. Tyckte dock att det var konstigt att det inte fanns priser för minibaren.
Letade både efter en prislista i rummet och på tv:n men utan framgång. Vi gav upp och gick på Rema1000 en bit bort.
Frukosten är bäst av allt, och personalen är snabbt framme och plockar undan tomma tallrikar (kanske lite för snabbt ibland).
Rekommenderar hotellet.

• Bodde där i Januari 2015
      Rum
1 Tack Laxig
LarsPetterMathisen, Daglig leder på Thon Hotel Rosenkrantz Oslo, svarade på det här omdömet, februari 2 2015
Kjære gjest,
Først og fremst vil jeg takke dere for at dere valgte å bo hos oss og samtidig kommer med tilbakemeldinger.
Alle våre business og suiter har både badekar og dusj. Våre dobbeltrom har både fossefall og vanlig dusj. Jeg må få beklage at du har blitt feil informert når du booket rommet. Vi skal sjekke alle kanaler som det bookes igjennom slik at det ikke skjer igjen. Når det gjelder prisinformasjon på minibaren er det på nøkkelkort holderen. Vi skal bli bedre på å informere om dette.
Det er kjempehyggelig at du fremhever spesielt frokosten og at du anbefaler hotellet videre:)
Huddinge, Sverige
19 omdömen
13 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 6 hjälpsamhetsröster
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs januari 30 2015

Vi bodde en weekend på Thon Rosenkrantz och trivdes ypperligt! Hotellet kändes nytt och fräscht och hade en fantastisk frukostbuffé! Dessutom ingår middag varje kväll som serveras i den mysiga loungen på översta våningen! Ett mycket bra erbjudande som gör att man tjänar väldigt mycket tid och ger handlingsfrihet när man, som vi, ska gå på konsert i Oslo Konserthus på kvällen. Mycket bra hotell som vi gärna kommer tillbaka till.

• Bodde där i Januari 2015, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med ThonHotels.no

1 Tack Erik T
Hei Erik,
Tusen takk for flott tilbakemelding.
Det er veldig hyggelig for oss at du fremhever vår frokost og kveldsmat som vi har satset så mye på. Det er hyggelig at så mange gjester verdsetter god hjemmelaget mat med hjembakt brød og smør. Det er som du skriver ikke alltid det passer å gå ut for å spise, noen ganger passer det med en rask matbit i et uformelt og koselig lokale.
Velkommen igjen!
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Oslohotell
The Thief
Grand Hotel
Nr 26 av 98 i Oslo
4.0 av 5 bubblor 1 675 omdömen
Visa priser

Besökt Thon Hotel Rosenkrantz Oslo? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Thon Hotel Rosenkrantz Oslo

Verksamhet: Thon Hotel Rosenkrantz Oslo
Adress: Rosenkrantzgate 1 | Oslo City Center, Oslo 0159, Norge
Region: Norge > Östra Norge > Oslo > Sentrum
Bekvämligheter:
Bar/lounge Drycker att välja på Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (WiFi) Restaurang Rumservice Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 98 hotell i Oslo
Prisklass (per natt): 1 508 kr - 2 312 kr
Hotellklass:4-stjärnigt — Thon Hotel Rosenkrantz Oslo 4*
Antal rum: 151
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Expedia, Booking.com, Ebookers, Hotels.com, TripOnline SA, Agoda och Priceline så att du tryggt kan boka med Thon Hotel Rosenkrantz Oslo. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?