Omdömet skrevs 1 oktober 2017 från mobil enhet

Ett riktigt mysigt hotel. Det har den där lilla extra känslan som gör en hotellvistelse riktigt härlig. Det är inget shangri-la eller mandarin, men ger ett härligt välbefinnande i lugn och ro. Personalen är serviceinriktade och otroligt vänliga. Frukosten var riktigt toppen, med inriktning eco och hög kvalitet. Jättegott i en härlig och trivsam matsal. Vi hade även med oss vår vovve, och han trivdes toppen.
Ligger bra till med lugnt läge, fina kvarter och nära till Aker brygga och Tjuvholmens alla restauranger.
Stark rekommendation för dig som vill ha ett mindre och mysigt hotell. Hotell som absolut gav mersmak. Hit ska vi åka tillbaka!

Bodde här: oktober 2017, reste som ett par
Tack martiningman
Omdömet skrevs 3 augusti 2016 från mobil enhet

Jag och min sambo har bott på Guldsmeden två gånger och varit nöjda båda gångerna. Andra gången hade vi vår hund med oss vilket gick jättebra. Han fick inte följa med in i restaurangen, men går ju att lämna på rummet vid tex frukost. Vi tog med vår frukost till receptionen/loungen och kunde sitta och äta med hunden där. Frukosten är ekologisk/organisk och väldigt god men man ska inte förvänta sig en dunder hotell-frukost, tror inte det fanns exempelvis ägg och bacon.

Mycket trevlig personal och rena rum, om än något små.

Bodde här: maj 2016, reste som ett par
Tack 297malinc
Omdömet skrevs 26 februari 2016 från mobil enhet

Guldsmeden ligger perfekt beläget lite utanför själva smeten, men ändå med gångavstånd till allt. Tyst och trevligt område.
Rummen är små, men oerhört charmiga och genomtänkta in i minsta detalj. Tysta och lugna och med sköna sängar.
Loungeområdet vid receptionen bjuder in till skönt häng vilket går igen även i frukostmatsalen.
Serviceminded och trevlig personal som bidrar till den välkomnande stämningen: A home away from home!

Bodde här: februari 2016, reste med familjen
Tack Cbt76
Omdömet skrevs 30 september 2014

Vi bad om ett tyst rum och fick det av en hjälpsam och trevlig receptionist. En riktigt skön dubbelsäng av hög kvalité gjorde sömnen förvånansvärt god, för att vara på hotell. (Personligen har jag annars svårt att sova gott på hotell...)
Dubbelrummet var snyggt och originellt inrett i rustik stil med himmelsäng och pälsklädda kuddar. Trivsamt och rent. Badrummet var däremot i minsta laget, endast en person i taget kunde vara inne i det. Dörren var dessutom tvungen att hållas stängd för att man skulle nå handdukarna som hängde bakom dörren - det var det enda utrymmet för dessa. Detta gjorde att den annars lyxiga känslan avtog (och därmed mitt betyg på rummet). En kul detalj var att hotellets egna väldoftande badprodukter fanns att användas i badrummet, och kunde köpas i receptionen.
Frukosten var något begränsad i sitt utbud, men det som fanns var noga utvalt, väldigt gott och dessutom till stor del ekologisk. T.ex. tre sorters osötade yoghurtar (utmärkta i smaken), spännande hemgjorda musli och andra tillbehör. Fyra goda ostar, lufttorkad skinka, en salami m.m. Det nybakade surdegsbrödet var fantatstiskt gott. Förutom vanliga kokta ägg fanns dagens omelett i portionsbitar samt en god äggsallad. Rårivna och kryddade morötter, hummus och en mild flädersaft var andra favoriter. Det enda som drog ner intrycket av den goda frukosten var att kaffemuggarna hade sprickor i glasyren och missfärgningar - oväntat ohygiensikt på detta fina hotell! (Allt porslin var av samma handmålade keramik, kanske ville man inte byta ut muggarna av detta skäl? Men jag tror det ändå var dags...)
Jag kommer gärna tillbaka till detta hotell vid min nästa vistelse i Oslo!

Tips för att välja rum: Be att få ett tyst rum. Badrummen i de vanliga dubbelrummen är små.
  • Bodde här: september 2014, reste som ett par
Tack 99ariam
Omdömet skrevs 16 juni 2013

Bwesöket till detta hotell blev en positiv överraskning. Hotellets tema (ekologiskt) syntes genomgående. Atmosfären var varm och vänlig, så också personalen. Ett extra plus att man kunde köpa en del av deras produkter att ta med hem. Bra presenter till de som var kvar hemma!

• Bodde här: augusti 2012, reste i arbetet
Tack nikkiarola