Omdömet skrevs 19 november 2017

Hotellet har mycket trevliga och bekväma rum men dessa kan i vissa fall upplevas som relativt små men det är ändå helt ok. Korridorerna på hotellet har låg mysfaktor med start lysrörsljus och stora nummer på dörrarna det känns som enn sämre hotell för 20 år sedan men det kan man leva med.

Jag har bott på de flesta bättre hotellen i Oslo de senaste åren och jag är ofta kritisk mot de frukostar som serveras i Oslo. Detta hotell är ett lysande undantag! Fräsch mat, och en riklig buffé där det mesta finns och då även en kock som fixar omelett och ägg så som man önskar dem. Riktigt bra frukost!

Jag skulle ha ett kort informellt möte på morgonen i de allmänna utrymmena och jag försökte då få tag på kaffe men svaret från flera anställda var att det inte gick. Detta är irriterande och visar ingen vilja att göra något extra för sina gäster. Dock inte helt förvånande då Norsk servicenivå ofta lämnar en del övrigt att önska.

Läget är mycket bra precis vid centralstationen och bara några minuters promenad till shopping och nöjen.

Datum för vistelsen: november 2017
Tack Michael G
Marius L, Guest Relations Manager på Thon Hotel Opera, svarade på det här omdömetSvarade 20 november 2017

Hei Michael G,

Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en anmeldelse av oppholdet ditt hos oss på Thon Hotel Opera. Det er hyggelig å lese at oppholdet har vært godt, til tros for at enkelte elementer ved vårt hotell ikke har falt i smak. Det er selvfølgelig ikke godt nok at du ikke har kunnet få tak i kaffe på morgenen, selv om baren ikke har åpnet enda vil det alltid være mulighet for å få servering fra alternative plasser på hotellet, din irritasjon blir videreformidlet til både vår Food & Beverage Manager og Resepsjonssjef. Jeg håper vi får muligheten til å ønske deg velkommen tilbake til oss på Thon Hotel Opera snart igjen, og at vi kan få bevise at dette har vært et unntak fra standarden vi vanligvis leverer.

Omdömet skrevs 15 november 2017 från mobil enhet

Hotellet ligger mitt i city precis vid centralen, perfekt med andra ord! Rummen är fina och har en skön ambience! Maten på restaurangen på bottenvåningen var grymt god. Kan varmt rekommendera Scampin i någon stark sås! Om det var något att anmärka på så var det frukosten, lite för mycket folk och trots att det mesta fanns så känns det som det saknades något!

Datum för vistelsen: november 2017
Tack ThomasL994
Marius L, Guest Relations Manager på Thon Hotel Opera, svarade på det här omdömetSvarade 16 november 2017

Hei Thomas L,

Takk for din topprangering og for at du har tatt deg tid til å skrive en anmeldelse av ditt opphold hos oss på Thon Hotel Opera. Det er veldig hyggelig å lese at oppholdet har vært vellykket og at du har likt hotellrommene våre. Takk for dine rosende ord om maten i Eufemia bar, det setter vi stor pris på. Jeg håper vi snart får gleden av å ønske deg velkommen tilbake til oss på Thon Hotel Opera nok en gang.

Omdömet skrevs 12 september 2017 från mobil enhet

Bodde en natt i jobbet och fick ett perfekt rum med hög standard, allt man önskar och en otrolig frukost. Men saknar den tidigare utsikten mot det vackra operahuset och havet, nu var det bara byggnadsställningar i vägen och kommande höga hus. Hotellets namn gör därför knappast skäl för namnet. Men det får ändå högsta betyg för det är ju inte hotellets fel...

Datum för vistelsen: september 2017
Tack 482katt
Marius L, Guest Relations Manager på Thon Hotel Opera, svarade på det här omdömetSvarade 21 september 2017

Hei 482katt,

Takk for din topprangering og for at du har tatt deg tid til å skrive en anmeldelse av ditt opphold hos oss på Thon Hotel Opera. Det er hyggelig at du har hatt et godt opphold hos oss, til tros for at vi ikke lenger har utsikt mot Den Norske Opera. Takk for dine rosende ord om frokosten og hotellrommet, jeg håper vi snart får gleden av å ønske deg velkommen tilbake til oss på Thon Hotel Opera.

Omdömet skrevs 21 juni 2017 från mobil enhet

Här hittade jag ett budgetrum och det märktes för rummet var väldigt litet men jag spenderade inte då mycket tid där i alla fall. Utmärkt service och man kan inte bo närmare Oslo S och Flytoget som var väldigt smidigt för mig. Frukostbuffén var det absolut bästa med att bo här. Helt outstanding!

Datum för vistelsen: juni 2017
Tack Annasara Y
Marius L, Guest Relations Manager på Thon Hotel Opera, svarade på det här omdömetSvarade 22 juni 2017

Hei Annasara,

Takk for din rangering og for at du har tatt deg tid til å skrive en anmeldelse av ditt opphold hos oss på Thon Hotel Opera. Jeg er glad for å høre at hotellrommet fungerte bra for deg, til tros for at det var noe lite. Takk for dine rosende ord om vår frokostbuffe, jeg håper du fikk en god start på morgenen! Jeg håper også vi snart får gleden av å ønske deg velkommen tilbake til oss på Thon Hotel Opera.

Omdömet skrevs 8 juni 2017

Hotellet ligger bara några meter från ena ingången till centralstationen i Oslo. När vi kom regnade det men vi kunde gå under tak praktiskt taget hela vägen in till hotellet. Också väldigt nära till Oslos fina operahus (vilket ju framgår av namnet), men tyvärr kommer utsikten mot operan att försvinna eftersom man bygger ett nytt stadsbibliotek precis mellan hotellet och operan. Vi hade rum på nionde våningen med utsikt både mot hamnen och mot slottet, vilket var fint och hade varit ändå bättre om vädret varit bättre. Läget är helt ok också i förhållande till Karl Johan eller Akershus fästning / Aker Brygge. Fräscht rum och alldeles utmärkt frukost med riklig och uppmärksam personal.

Datum för vistelsen: maj 2017
Tack aka130813
Marius L, Guest Relations Manager på Thon Hotel Opera, svarade på det här omdömetSvarade 12 juni 2017

Hei aka130813,

Takk for din topprangering og for at du har tatt deg tid til å skrive en anmeldelse av ditt opphold hos oss på Thon Hotel Opera. Takk for dine rosende ord om vårt hotell, vår plassering, rommene våre og frokosten! Veldig hyggelig at det eneste som kunne være bedre var været, så det satser vi på blir bedre til neste gang vi får gleden av å ønske dere velkommen tilbake til oss på Thon Hotel Opera.

Guest Relations Manager.