“Design Hotel”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 10 sidor till!
Rankad som nummer 50 av 102 hotell i Oslo
Omdömet skrevs juli 26 2016 från mobil enhet

Mer design än hipp. Har några år på nacken men ändå mycket trevligt och inbjudande. Taktarassen är inte fel när det är 25 gr men kolla först om den är stängd för privat ändamål om ni bokar enbart för tarassen.
Perfekt läge, rummet ganska stort men badrummet är minimalt och mycket tidskrävande att sätta sig in i belysningen.
Frukosten mycket bra.

Bodde här: Juli 2016
Tack Jane B
Det finns nyare omdömen om First Hotel Grims Grenka
Visa de senaste omdömena

Omdömet skrevs maj 29 2016 från mobil enhet

Hotellet ligger nära paradgatan Karl Johan, mysigt och välkomnande! Fin inredning, loungen är inredd med sköna fåtöljer och soffor. Personalen är hjälpsam, ordnar det du vill ha hjälp med. De har en fantastisk takterass som verkar väl känd i Oslo. Där serveras mat och god dryck!
Det jag tyckte var lite negativt var att rummet, badrummet var lite slitet.
Jätteskön dubbelsäng, sov som en stock.
Frukosten var okej och generös! Vi kommer tillbaka.

Bodde här: Maj 2016, reste som ett par
Tack Sanna A
Omdömet skrevs oktober 22 2015 från mobil enhet

men jag förstår de som säger att det var ett topphotell för 10 år sedan. Rummen är snygga med "modern" design. Lite mörkt sobert så där. Men då ljudanläggningen i duschen funkar så där eller att kranar sitter löst blir det inte riktigt den där finishen som utlovas. Träningsrummet är under all kritik om man inte nöjer sig med ett undermåligt löpband som står precis bredvid en motionscykel. Hantelracket som erbjuder upp till 10 kg funkar bra men om någon cyklar samtidigt blir det trångt. Hittade heller inte kontrollen till tvn så det var svårt att motivera en extra minut i Träningsrummet. Har bott här flera gånger och det är bra service och väldigt bra frukost. Fungerar utmärkt i jobb om man inte vill ha de stora affärshotellen.

Bodde här: Maj 2015, reste i arbetet
Tack Carl_D_Olofsson
OARG, Guest Relations Manager på First Hotel Grims Grenka, svarade på det här omdömetSvarade november 19 2015

Kjære Carl_D_Olofsson,

Tusen takk for din fine og konstruktive anmeldelse av First Hotel Grims Grenka.

Vi setter umåtelig stor pris på at du tok deg tid til å evaluere oss, samt dele din opplevelse. Jeg er svært glad for å lese at du er fornøyd med oss, og verdsetter vårt design, frokost og service. Videre vil jeg takke deg for at du kontinuerlig velger oss, samt dine innspill til hvordan vi kan forbedre oss. Jeg kan forsikre deg om at vi vil ta dine kommentarer til etterretning.

Vi ønsker deg varmt velkommen tilbake for din neste jobbreise.

Med de aller beste hilsener,

Omdömet skrevs oktober 16 2015

Jag bodde på hotellet under en jobbresa. Hotellet ligger centralt, rummet jag bodde i var fräscht och stort. Tyst på natten och svalt och skönt.
Det enda jag har att gnälla på är att det är alldeles för mörkt. Receptionen, lobbyn, restaurangen och rummet. Det gick inte att få rummet tillräckligt ljust för att kunna sitta och jobba.
Jag kanske har missat att deras approach är nattklubbskänsla, för det var känslan. Och jag gillar när det är ljust :)

• Bodde här: Oktober 2015, reste i arbetet
Tack Beatrice O
OARG, Guest Relations Manager på First Hotel Grims Grenka, svarade på det här omdömetSvarade november 16 2015

Kjære Beatrice O,

Tusen takk for din hyggelige anmeldelse av First Hotel Grims Grenka.

Jeg er svært glad for å lese at du hadde et fornøyelig opphold hos oss, hvor beliggenheten og rommet var det beste med besøket. Vårt hotell har et særegent design, og vi beklager for at vi ikke klarte helt å innfri dine forventinger denne gangen. Videre så setter vi umåtelig stor pris på at du tok deg tid til å evaluere oss.

Vi håper å ha gleden av å ønske deg velkommen tilbake ved en senere anledning.

Med de aller beste hilsener,

Omdömet skrevs augusti 4 2015

Bokade garden svit. Visar sig vara utan fönster och slitet. Mycket märken på väggarna och många trasiga eller icke fungerande detaljer vilket gav en dålig känsla även om säng och badrum var fina. Tråkigt eftersom det kändes som hotellet hade höga ambitioner.

• Bodde här: Juli 2015, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med FirstHotels.com
Tack 822niklash
OARG, Guest Relations Manager på First Hotel Grims Grenka, svarade på det här omdömetSvarade september 22 2015

Kjære 822niklash,

På vegne av hele hotellet ønsker jeg å takke deg for at du tok deg tid til å skrive en anmeldelse om ditt opphold på First Hotel Grims Grenka. Det er ingenting vi setter mer pris på enn ærlige og konstruktive tilbakemeldinger fra våre kjære gjester.

Vi beklager at oppholdet ikke svarte til forventingene deres i henhold til standard på suiten. Jeg kan forsikre deg om at dette absolutt ikke tilfredsstiller våre høye krav som vi har. Dersom du ikke har besvart vår gjesteundersøkelse etter utsjekk, er du velkommen til å ta kontakt med oss direkte på grimsgrenka@firsthotels.no om hvilken romnummer du hadde slik at vi kan ta nødvendige utbedringer av de detaljene som du nevner ovenfor. Videre er det godt å lese at frokosten, baren, sengen og badet falt i smak.

Jeg håper vi kan få den eminente gleden av å ønske dere velkommen tilbake igjen.

Med vennlig hilsen,
First Hotel Grims Grenka

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Oslohotell
Hotel Christiania Teater
Nr 3 av 102 i Oslo
1 717 omdömen
Thon Hotel Rosenkrantz Oslo
Visa priser

Besökt First Hotel Grims Grenka? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om First Hotel Grims Grenka

Adress: Kongens gate 5, Oslo 0153, Norge
Region: Norge > Östra Norge > Oslo > Sentrum
Bekvämligheter:
Bar/lounge Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Sviter
Typ av hotell:
Nr 15 av Affärshotell i Oslo
Nr 23 av Lyxhotell i Oslo
Prisklass: 1 412 kr - 3 620 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4,5-stjärnigt — First Hotel Grims Grenka 4.5*
Antal rum: 65
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Agoda, TripOnline SA, 5viajes2012 S.L. och Hotelopia så att du tryggt kan boka med First Hotel Grims Grenka. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
1st Hotel Grims Grenka
First Hotel Oslo

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?