“Mycket god mat i mysig lokal”
Omdöme om Trewerket

Trewerket
Rankad som nr 461 av 1 579 Restauranger i Oslo
Område: Gamle Oslo
Område: Gamle Oslo
Omdömet skrevs 22 februari 2020

Vi steg in i en stor lokal i modern, avskalad men väldigt mysig och välkomnande stil. En familj i skidjackor med tre barn mellan 11 och 16 år är inte självklart drömgästerna i den typen av restaurang. Men här välkomnades vi vänligt direkt när vi steg in.

Menyn bestod bara av fyra huvudrätter men de var väldigt tjänstvilliga med att ordna annat än det som stod på menyn. Snabbt föreslogs både ett vegetariskt alternativ och ett barnvänligt. Vi kunde dessutom välja bort, till och ändra i beställningen.

Priserna låg strax under 200 kr för huvudrätterna och strax under 100 för barnrätterna. Som svensk är man ofta avskräckt av norska priser men de här uppfattade vi som helt rimliga i förhållande till kvaliteten. (Några dagar tidigare betalade vi 150 kr för en ordinär pizza på en enkel pizzeria i en förort till en mindre ort.)

Maten var fint och aptitligt upplagd och smakade väldigt bra. Ett plus var att även barnmeny var upplagd på ett snyggt sätt, som den skulle ha varit till en vuxen. Personalen var uppmärksam, trevlig och uppträdde just så ”snyggt” som man väntar sig på ett ställe i den här klassen.

Sammanfattningsvis hade vi en mycket trevlig kväll. Vi rekommenderar ett besök här om man är i Oslo.

Tack 20jonasp

Omdömet skrevs 8 mars 2020

Datum för besöket: mars 2020
Omdömet skrevs 29 februari 2020 från mobil enhet

Omdömet skrevs 28 februari 2020

Omdömet skrevs 13 februari 2020 från mobil enhet

Datum för besöket: februari 2020

Resenärer som tittade på Trewerket tittade också på

Oslo, Östra Norge

Besökt Trewerket? Berätta vad du tyckte!