Boka i förväg
Varför ska jag boka på TripAdvisor?
  • Höjdpunkter och fullständig resplan för rundturen
  • Enkel onlinebokning
  • Bästa pris-garanti

översatt av Google
Rekommenderade upplevelser i och omkring Bodo
från 120,75 US$
från 95,45 US$
från 143,75 US$
från 143,75 US$
Omdömet skrevs 3 juli 2018 från mobil enhet

Gillade den kraftfulla Strömmen.
Mycket mäktigt.
Rekommenderas att se....
Försök att välja rätt tid för starkast "ström/fors"

Datum för upplevelsen: juni 2018
Tack Anders F
Omdömet skrevs 25 april 2018

Om det finns ett besökscentrum vid Saltstraumen så var det hermetiskt stängt då vi var där och det finns ingen information över huvud taget att finna förutom, tack och lov, tidtabellen för själva strömmens rörelser. Vi provade hotellet men de hade inga broschyrer. Vi hade tur och prickade in peaken och det är verkligen en upplevelse som inte bör missas. Ta med kikaren och se på havsörnarna och det rika fågellivet. Bra skor rekommenderas. Det tar ca 30-40 minuter att köra in till centrala Bodö och du passerar några automatiska vägtullsstationer på vägen. Tydligen dimper det ner en räkning i brevlådan om några månader. Det finns ett COOP på andra sidan bron.

Datum för upplevelsen: april 2018
1  Tack BrittMari2015
Omdömet skrevs 10 februari 2018

Långt ut så se till att vara i tid. Strömmarna är synliga mest vid några få tillfällen på dygnet. I övrigt var det en vacker upplevelse.

Datum för upplevelsen: februari 2018
Tack Gripentekla
Omdömet skrevs 17 juli 2017

Parkera vid brofästet och ta en promenad över bron. Bodö kommun har ett schema över vilka tidpunkter som strömmen är starkast, när den går ut resp. in mm

Datum för upplevelsen: juli 2017
Tack Tobias S
Omdömet skrevs 30 juni 2017

Fina omgivningar även om det finns mycket finare på andra håll i Bodö-området. Själva malströmmen kändes lite överreklamerad; vatten som flyttar på sig... Turistcentret var rätt tomt och trist. Dåligt skyltat, ingen skylt från vägen och vi förstod inte vart vi skulle ta vägen för att komma rätt.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack TomasC178