Omdömet skrevs 13 december 2017

Sans Souci är ett sånt där hotell som man blir så glad att man hittar. Förutom den trevliga personalen, mycket fina rum och en frukost som nog helt enkelt är den bästa jag ätit på något hotell så har man jobbat med känslan i inredningen. Ta bara den vackra och supermysiga champagnebaren. Kanske är det just den känslan, det är toppklass, designat och blandat med anrikt men känns inte det minsta snobbigt eller stelt utan just supermysigt. Bra jobbat! Bra läge är det också, granne med flera stora museum och mysiga smågator fyllda med butiker och restauranger. Tack för en trevlig vistelse!

• Bodde här: november 2017, reste som ett par
Tack Maria S
SansSouciWien, Manager på Hotel Sans Souci Wien, svarade på det här omdömetSvarade 20 december 2017

Dear Maria S,
Thank you very much for your lovely review about your stay at the Sans Souci. We are delighted to read that you had the best breakfast you've every had at a hotel and that you also especially enjoyed our friendly team, the room and design / decor of the hotel.
We look forward to welcoming you again!
Merry Christmas and kind regards from Vienna,
The Sans Souci Team

Omdömet skrevs 5 oktober 2017

Jag återkommer gärna för att få uppleva omtanken om gästerna, spa-avdelningen, den goda frukosten och trivsamheten. Rummen är tysta trots att hotellet ligger mitt i staden.
Wiens sevärdheter ligger inom gångavstånd.
Vi stannade i tre nätter.

• Bodde här: september 2017, reste med familjen
Tack erik531
SansSouciWien, Manager på Hotel Sans Souci Wien, svarade på det här omdömetSvarade 6 oktober 2017

Dear erik531,
Thank you for choosing to stay with us and for your delightful review. We are very pleased that you particularly enjoyed our breakfast and the Sans Souci Spa.
It would be our pleasure to welcoming you soon again in lovely Vienna,
Nicole Treitler, Marketing and the Sans Souci Team

Omdömet skrevs 6 augusti 2017

Väldigt trevligt mottagande i snyggt moderniserad klassisk byggnad. MAKALÖS frukost. Ingenting saknades. Lugn uppmärksam service in i minsta detalj. Härlig pool som man kan motionssimma i. Jättefina rum med lyxiga badrockar.

Tips för att välja rum: Be gärna om rum mot gatan. Lite trist innergård.
  • Bodde här: juli 2017, reste med familjen
Tack Kerstin A
SansSouciWien, Manager på Hotel Sans Souci Wien, svarade på det här omdömetSvarade 7 augusti 2017

Dear Cathythetraveler,
Thank you very much for this amazing review! We are delighted to hear that you especially enjoyed our Spa as well as our interior design! Out team is already looking forward to welcoming you again!
Best regards,
Magdalena Kessler, Marketing
and the Sans Souci Team

Omdömet skrevs 13 juni 2017

Efter att ha läst recensioner och betyg på Tripadvisor så var naturligtvis förväntningarna höga, men kan inte säga annat än att de infriades med råge. Ett topphotell utan att vara opersonligt, servicen var mycket bra, läget perfekt nära till allt.
Vi besökte Ernst-Happel stadion för att gå på Coldplay-konsert vilket var det enklaste i världen då även tunnelbanan låg strax utanför med en linje som gick direkt till stadion.
Hade gärna sett mer att välja på gällande frukosten då man är van med svensk hotellfrukost som oftast erbjuder det mesta, men den var helt OK. När vi sedan checkade ut så bad vi receptionen boka en taxi som tog kredit-kort vilken kom inom fem minuter som dessutom var betydligt billigare än vad taxin från flygplatsen tog för samma sträcka. Kommer vi till Wien igen då vet vi vart vi skall bo.

Tips för att välja rum: Vi hade rummet mot innergården vilket var mycket tyst.
  • Bodde här: juni 2017, reste som ett par
Tack Benny L
SansSouciWien, Manager på Hotel Sans Souci Wien, svarade på det här omdömetSvarade 16 juni 2017

Dear Benny L,
Thank you very much for this lovely feedback. We are delighted to hear that you especially enjoyed our attentive employees and that you are planning to return to Vienna. It would be a pleasure for us to welcome you again.
Best regards from beautiful Vienna,
Magdalena Kessler, Marketing
and the Sans Souci Team

Omdömet skrevs 21 april 2014

Ett fantastiskt hotell med sinne för minsta lilla detalj. Genomtänkt, sobert, underbart. Egna restaurangen La Veranda håller hög klass likaså en otroligt serviceminded personal. Frukost i världsklass.
En spa- anläggning värd namnet med en pool på 20 meter som man verkligen kan simma i utan att stöta i kaklet efter fem simtag.
Rekommenderas varmt för den som vill ha lyx och flärd under sin vistelse i Wien.
Henrik och Cecilia Kolga

Tips för att välja rum: Satsa på Luxury. Spelar ingen roll om rummet är mot gatan. Mycket bra ljudisolering.
  • Bodde här: april 2014, reste som ett par
2  Tack Evers123