Hilton
  • Pool
Kostnadsfri avbokning till den 26/07
Rabattmeddelande! 25 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 25 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 123 US$/natt.

Ibis Styles Wien City(Wien)(Mycket prisvärt!)
Rabattmeddelande! 12 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 12 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 99 US$/natt.

Rabattmeddelande! 10 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 10 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 122 US$/natt.

Kostnadsfri avbokning till den 29/07
Hotel Website
Priceline
  • Rumservice
Priceline
  • Gratis frukost
Renaissance Wien Hotel(Wien)(Mycket prisvärt!)
  • Rumservice
Rabattmeddelande! 16 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 16 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 74 US$/natt.

Omdömet skrevs 16 juli 2016 från mobil enhet

Hotellet ligger på en lugn gata och ganska centralt. Vi hade ett privilige rum som var fräscht men lite litet. Det finns ingen plats för större resväskor i rummet. Toalett och dusch var rymliga och bra men skjutdörren i målat glas ger inte 100% privathet. Sängen var för mjuk. Skrivbordet saknade spegel och bra belysning. Mörkläggningsgardinerna släppte igenom en del ljus. Temperaturen i rummet var helt okej. Generellt lite mörkt i rummet. Tyst rum, hörde inte mycket från korridoren och inget från innergården som vårt rum gränsade mot. Bra frukost som serverades till 12:00 vilket var uppskattat. Trevlig uteservering också. Receptionen funkade bra. Allmänna utrymmen ganska små men okej. Matvaruaffär runt hörnet. Några restauranger fanns också ganska nära. Minibar med vatten på rummet var uppskattat. Internet fungerade bra. Många tv kanaler. Sammantaget kan hotellet rekommenderas om man inte har alltför mycket bagage.

Bodde här: juli 2016, reste som ett par
Tack Gunnar J
Omdömet skrevs 5 juli 2016

Gångavstånd till alla museum och intressanta byggnader samt konsertlokaler.
Även gångavstånd till gamla stan och shoppingen.
Frukostarna väl värt sitt pris.
Bra hjälp av personal för bokningar och guidning och ständigt lika positiva för att hjälpa till.
Bra miljömedvetenhet med städning efter behov som man anger själv.

Tips för att välja rum: Tyst gata så rummets placering är inte avgörande.
  • Bodde här: juli 2016, reste som ett par
Tack per926
Omdömet skrevs 2 september 2015

Moderna rum i en gammal omgivning alldeles nära de flesta sevärdheter. Här finns wifi, många teve-kanaler och bra service från personalen. I närheten finns det många restauranger. In- och -utcheckning fungerade smidigt.

Tips för att välja rum: tyst och nära. bodde på tredje våning. Utmärkt!
  • Bodde här: juli 2015, reste som ett par
Tack Mats_11
MercureJosefshof, Manager på Hotel Josefshof am Rathaus, svarade på det här omdömetSvarade 4 september 2015

Dear Guest,

Tack för din feedback på Tripadvisor. Vi är mycket glada över att du var nöjd med våra tjänster.

Hoppas vi ses snart igen i Mercure Josefshof.

Hälsningar från Wien

Markus Schmid
Resident Manager

Omdömet skrevs 9 september 2014

Detta hotell ligger bra till i centrum av Wien. Med tanke på att de tycker att det är ett 4-stjärningt hotell så har man lite förväntningar och jag tycker inte att de uppfylldes mot förväntningarna. Det såg finare ut på bilderna mot i verkligheten.
Ganska ok rum men ofräscha mattor både i rummet och i hallar.

Frukost ok men inte mer än så.

• Bodde här: september 2014, reste i arbetet
Tack Mossan2013
MercureJosefshof, Manager på Hotel Josefshof am Rathaus, svarade på det här omdömetSvarade 15 september 2014

Dear guest,

thank you very much for taking the time commenting on your stay at our Mercure Josefshof.

We feel very sorry that you were not really satisfied with our services.

We hope to get a chance with a future stay to convince you that supplying the best possible standards is one of our major goals.
Maybe you try then one of our state-of-the-art furnished privilege rooms.

We send best wishes and regards from Vienna

Markus Schmid
Resident Manager

Omdömet skrevs 20 april 2013

Mycket fräscht och prisvärt hotell, åtminstone då jag bokade via flygstolen.se.

Bra frukostbuffé där det mesta man önskar fanns med. Tyvärr ingen möjlighet att få tidig frukost dag för avresa.

Läget relativt centralt även om gatan utanför hotellet är tråkig (Josefsgasse).

• Bodde här: april 2013, reste som ett par
Tack Örjan M