“Magisk restaurang med delikat mat!”

St. Peter Stiftskulinarium
Rankad som nr 61 av 733 Restauranger i Salzburg
Kök: Österrikiskt
Bra för: Särskilda tillfällen, Lokal mat, Romantiska möten, Större grupper
Middagsalternativ: Middag, Frukost, Lunch, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 16 december 2016

Att kliva in i denna fantastiska restaurang var som en början av ett historiskt äventyr. Grunden till stället lades redan 803 och därmed är stället det äldsta värdshuset i Europa. Under århundradens lopp har lokaliteterna utökats och moderniserats tills restaurangen har fått sin eleganta form med mängder av rum i olika stilar och storlekar. Här kan man fira olika högtidsdagar från ett stort bröllop till mer intim familjesammankomst. Eller äta och njuta med goda vänner, som vi gjorde.
Vår trevliga servitör, Hr Hoxha, tog väl hand om oss från början till slutet. Vi blev furstligt uppassade. Det fanns många frestande rätter på menyn, men vi valde efter rekommendation dagens fångst, helstekt guldforell, lagom för fyra personer. Bättre val hade vi inte kunnat göra - tack för tipset! Vinet som servitören rekommenderade passade perfekt till rätten. Varje munsbit var en njutning. Saltzburger Nockerl var ett självklart efterrättsval - en portion räckte bra för oss fyra.
Lokalerna andas flärd och elegans och visst kan notan bli hög. Men det går faktiskt att äta här utan att bli ruinerad. Och maten är verkligen högklassig. Personalen är vänlig och får en att trivas och må bra.
Har ni inte bokat bord, är det klokt att komma tidigt. Vi gick vid halvnio-tiden och då var stället knökfullt.
Missa inte denna magiska restaurang i Salzburg!

Tack Ritta J

Omdömet skrevs 15 augusti 2016

Fantastisk trevligt bemötande och perfekt service. Bra meny med många lockande rätter, båda modernt och gamla klassiker. Fin vinmeny och desserterna ljuvliga. Man kände sig andäktig i den gamla fina miljön.

1  Tack NinaGrebbestad
Omdömet skrevs 15 juli 2016

Var och promenerade runt i gamlastan bland alla turister sökte en restaurang och hitade denna pärla.
Vi började med ettt glas champagne och åt en fantastisk trevlig och god lunch på utegården.
Mycket bra service.

Tack Conny J
Omdömet skrevs 9 juli 2016

Vi var ett sällskap från en bussresa som skulle äta på detta berömda ställe.Till förrätt serverades en klar soppa med spenatknödel smakade inget speciellt,Sedan skulle vi avnjuta deras schnitzel även den saknade det lilla extra som vi förväntat oss.Det fanns inte ett tecken till grönsaker eller någon sallad vi kände oss ganska besvikna.Miljön är ju fin men maten nådde inte upp till vad vi önskade.

Tack Solveig S
Omdömet skrevs 9 maj 2016 från mobil enhet

Avsnitt från Mozart operorna Trollflöjten, Figaros Bröllop bla a uppfördes före maten och mellan rätterna. Fem spelmän och två sångare. Maten var inget speciellt. Omgivningen desto finare. Kostade 57 euro.

Tack Ralf K

Resenärer som tittade på St. Peter Stiftskulinarium tittade också på

Besökt St. Peter Stiftskulinarium? Berätta vad du tyckte!