“Mr”

Kök: Österrikiskt, Brew Pub
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Omdömet skrevs 17 december 2016 från mobil enhet

Medioker mat och dålig service. En av servitörerna var väldigt otrevlig. Himlade med ögonen när vi beställde mat och bad om notan.

Tack Thomas L

Omdömet skrevs 2 mars 2016

Mycket bra lunchställe med typiska Österrikiska rätter. Vi åt mycket goda korvar med surkål - stark senap och en stor Zipfer öl till det!!

Tack Håkan H
Omdömet skrevs 28 december 2015 från mobil enhet

Maten här är som förväntat och bra. Det känns äkta om än turistiskt, dock värt ett besök om du blir hungrig. Räkna med att få dela bord med andra sällskap. Hundar är välkomna och gästerna får röka vid bordet.

Tack Theresa T
Omdömet skrevs 30 november 2013

En riktig kall novemberdag i Salzburg hittade vi denna krog nära Mozart huset i gamla stan. Smockfullt, men vi delade bord med lokala trevliga Salzburgare. Mat och öl kom som på räls. Allt gott. En rumpsteak kostade 19 euro inkl service. Osttallrik Emmentaler 8. Stor portion. Kaffet utmärkt. Denna krog är iövrigt en av dom sista i " the tavern culture" Huset är från 1300 talet och Mozarts syster bodde här. Det är två avdelningar, den ena mera barbetonad och där röks det, men tåler man det är stämningen hög.

• Atmosfär
1  Tack Stig N
Omdömet skrevs 20 mars 2013

Hyggligt alternativ om man är i Altstadt. Utan att veta om att rökfri avdelning fanns,
hamnade vi i bland rökarna och röken låg tjock. Stället är annars inbjudande,
typiskt österrikiskt. Räkna med att bli placerad bland andra gäster vid de stora
trevliga borden. Välbesökt, mest med lokalbefolkning.
Ingen längre väntan på mat, av god kvalité, men utan grönsaker. Kan självfallet
beställas separat, men ingick på övriga ställen vi besökte. Priset normalt.

Valde att gå ut "bakvägen" och fann till vår överraskning ytterligare en välfylld
matsal, befriad från rökare. Vid utgången hängde Tripadvisordiplom som berättade
om "Exellence"., vilket gjorde oss ännu mer förvånade.
Hittade betydligt bättre och också mer prisvärda ställen i Salzburg, t ex på Lienzergasse
en kort promenad därifrån. Men å andra sidan är det inte Altstadt!

• Atmosfär
Tack Toho71

Resenärer som tittade på Zipfer Bierhaus tittade också på

Salzburg, Salzburg

Besökt Zipfer Bierhaus? Berätta vad du tyckte!