Omdömet skrevs 15 juli 2018 från mobil enhet

Mycket trevligt grand hotell i centrala Luxemburg. Rummet var rent och snyggt med fin utsikt över parken. Fantastisk frukost med stort utbud i fin miljö. Personalen var otroligt trevliga och hjälpsamma så hit åker vi gärna igen.

Lotta och Stefan Cederblad, Sverige

Bodde här: juli 2018, reste som ett par
Tack LottaJ69
CarloCravat, Gérant på Grand Hotel Cravat, svarade på det här omdömetSvarade 17 juli 2018

Dear Mr and Mrs Cederblad, I thank you very much for your nice and kind words about my staff and my hotel. We are looking forward to seeing you soon in Luxembourg for another celebration or just to come and have again a nice visit in our city. Best regards, Carlo Cravat

Omdömet skrevs 15 november 2017 från mobil enhet

Jag bodde två nätter i ett stort rum på första våningen. Det första intrycket var att det var extremt kallt i rummet men när jag sade till så fixades det med råge! Ok frukost, inte mer än så. Det är en sober vänlighet över personalen, ja kanske över hela hotellet, riktigt gammaldags trivsamt faktiskt.

Bodde här: november 2017, reste i arbetet
Tack Christine L
CarloCravat, Gérant på Grand Hotel Cravat, svarade på det här omdömetSvarade 16 november 2017

Dear Guest, thank you very much for posting your impressions. Yes, we are a comfortable vintage hotel with an atmosphere.

Omdömet skrevs 8 oktober 2017

Jag bodde här med min man 5 nätter och vi fick ett fantastiskt rum när jag bad om rum med utsikt. Utsikten var över hela landet Luxemburg och i jämhöjd med Gëlle Fra, det förgyllda monumentet över de i första världskriget fallna luxemburgiska soldaterna. Frukosten vi beställde första morgonen till rummet var magnifik och betjäningen i övrigt i reception och med städning var tipp topp och alltid vänlig. Vi fick ut det bästa av vår vistelse tack vare detta behagliga hotell. Kommer åter nästa gång.

Tips för att välja rum: Be gärna om rum mot Gëlle Fra och högt upp då får ni något utöver det vanliga.
  • Bodde här: oktober 2017, reste som ett par
Tack Kunigunda
CarloCravat, Gérant på Grand Hotel Cravat, svarade på det här omdömetSvarade 9 oktober 2017

Dear Guest, thank you for your kind report about your stay. I am happy to read that all went fine on any level of my team. We are pleased to please you.
Carlo cravat

Omdömet skrevs 5 maj 2017 från mobil enhet

Elegant 50-tals lyx. Otroligt bra service, bl.a. Äpple på rummet varje kväll. På minussidan ligger att det inte är så modernt, bl.a. lyhört. Men i stort mycket bra! Skulle komma hit igen, både business och privat.

Bodde här: maj 2017, reste ensam
Tack Johanna P
CarloCravat, Gérant på Grand Hotel Cravat, svarade på det här omdömetSvarade 6 maj 2017

Dear Guest, thank you for your nice impressions about your stay at the Grand Hotel Cravat. We are looking forward to welcoming you soon again.

Omdömet skrevs 20 oktober 2016

Positivt med hotellet: personalen som är serviceinriktad, rummet som var stort och luftigt och som hade en jättehärlig balkong med utsikt över Grund och monumentet i Place de la Constitution, det centrala läget, badrumskosmetika från Nuxe. Betyget på tre stjärnor bygger enbart på ovanstående!
Negativt med hotellet: förfallet, slitet, ovårdat, slitna och fläckiga handdukar, en gammal filt istället för ett modernt täcke, filten dessutom bäddas mellan två slitna lakan liksom lager-på-lager och allt trasslar in sig under natten. Väldigt irriterande! Det är svinkallt och dragigt på rummet trots två filtar. Frukosten är ett skämt med flera dagars gamla croissanter, inga nybakade frallor (i Luxemburg!!! där det luktar nybakat vid varje gathörn!), flugor över alla pålägg och gråa korvar. Inget kokt ägg, grönsak eller något aptitligt för den delen.
Jag bokade detta hotell då det var fullbokat på hotellet där jag brukar bo när jag är i Luxemburg. Ett misstag som jag inte kommer att upprepa.

Tips för att välja rum: Rum 550 har jättefin utsikt och är stort och luftigt. OBS! Det saknas AC så det kan vara varmt på sommaren och det är kallt på vinter.
  • Bodde här: oktober 2016, reste i arbetet
Tack Gumman69
CarloCravat, Gérant på Grand Hotel Cravat, svarade på det här omdömetSvarade 21 oktober 2016

Dear Guest, I thank you for your posts and I am sorry to read that your stay did not went as you expected. My attention was drawn to your negative points concerning our breakfast that is normally a good point when people post on this site.
I can assure you that every day our bread is deliverd at 6 o'clock in the morning and is fresh bread. Concerning the sheets we have both systems. why didn't you ask for the german system. Again sorry for the trouble you had.