Omdömet skrevs 9 augusti 2017 från mobil enhet

Stannade tre nätter på Diplomat. Rummet var bra med välfungerande ac. Hade önskat en bättre frukost. Personalen gav inte så bra bemötande varken i receptionen eller på frukosten. Hotellet har bra läge!

Datum för vistelsen: augusti 2017
Tack parasolkrabban
Omdömet skrevs 21 maj 2017

Det var bra serice, mysig liten bar/cafe nere i receptionen med gott kaffe, typisk engelsk frukost men bra standard. Fanns en del turistbussar samt information, var tydligen ett "typiskt" hotell för engelska pensionärer vilket inte gjorde mycket för det var därför väldigt lugnt . Rummen och inredningen kändes lite halv bra men verkar vara "normalt" för hotell där, även dyrare. Bra läge låg det på också, hade vattnet precis när man kom ut och knappt 10 min promenad till sliema centrum.

Datum för vistelsen: mars 2017
Tack kautica
Omdömet skrevs 20 april 2017

Här blev jag positivt överraskad av hotellet. Städningen mycket bra, fick ibland sätta upp stör ej-skylten därför de kom ofta strax efter kl. 0900 för städning. Rummer enkelt med lite hårda kuddar men helt ok ändå. På frukosten fanns det mesta och snabb personal att duka undan och fylla på buffén. Minst folk fram till 09:00.
Wifi fungerade bra och ibland mindre bra. Dator med skrivare fanns i foajen. Pub med underhållning vissa dagar men lite trist placering av puben. Däremot var baren som låg vid foajen och med uteservering mycket trevlig. Här hade de också lite smårätter. Bra priser. Solstolar med pool på taket.

Datum för vistelsen: april 2017
  • Restyp: Reste ensam
Tack Hbgare
Omdömet skrevs 4 mars 2017 från mobil enhet

Hotellet annonserar sig som fyrstjärnigt och som sådant får den denna rubrik.
Hotellet är ett två eller möjligen trestjärnigt som sett sina bästa dagar.

Korrekt bemötande i receptionen med en liten välkomstdryck.
Upp till dubbelrummet som helt domineras av sängen och ett rent men spartanskt badrum på 2:a våningen (hörnutsikt mot havet). Tom minibar och ingen roomservice (ingen info eller telefon på rummet iaf). Ingen stryk/tvättservice. Wi-fi inkluderat och fungerar bra.

Jag och min dotter hade svårt att sova pga hårda stumma sängar, mycket lyhört (man hör allt som sägs i vanlig samtalston i korridoren utanför) och den hårt trafikerade Tower rd.

Frukost - 'kokt' bacon. Torr äggröra. Får en känsla skolbespisning med personal som slamrar med disk och ropar på varandra. Ingen hälsar.

Jag är van vid mycket bättre hotell och hade bråttom när jag bokade - dålig research och får skylla mig själv. Tror hotellet skulle bli mer uppskattat om man tar ner en stjärna eller två.

Datum för vistelsen: mars 2017
Tack balimali
Omdömet skrevs 9 september 2016

Bra service i reception och matsal. Trevlig bar med fin utsikt över havet. Pool på taket med solstolar och bar .God och varierad mat på buffé till middagen. God frukost med varm och kall buffé. Rummen stora och sängarna något hårda. Läget är perfekt. Nära till bad i havet, nära till shopping, härlig att gå på strandpromenaden på kvällen..

Datum för vistelsen: augusti 2016
Tack Marianne O