“Värt besöket”

Boka i förväg
Mer information
470,21 US$*
och över
3 Day Iceland Short Break Adventure from ...
Rankad som nr 3 av 27 Spa och välmående i Reykjavik
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Praktisk information: Skåp/förvaring, Badrum
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Lagunen rymmer många och lyckas ändå behålla lugnet. Jättefint, unikt område och allt runt är bra ordnat.

Tack Malin R

Omdömet skrevs 28 mars 2018 från mobil enhet

Alla vet att det här är ett måste när man besöker Island. Kom dit tidigare än vi bokat men vara bara att kliva på, väldig härlig upplevelse, varmt vatten, kall öl och sköna ansiktsmasker.
Rekomenderar även att boka bord på den tillhörande restaurangen, fantastisk mat!

Tack Amanda E
Omdömet skrevs 15 mars 2018 från mobil enhet

Mycket folk men ändå inte så trångt som man kan tro när man anländer. Fina och rena omklädningsrum smart betalning och låsning av skåp genom armband.

Tack Heléne M
Omdömet skrevs 22 januari 2018 från mobil enhet

Blue Lagoon var fantastiskt! Jättevarmt i vattnet trots en blåsig dag med en kortare hagelstorm. Området är stort så trots mkt folk hittade man sin egen plats Trevligt med både ångbastu samt vanlig bastu. Baren hade god dryck och smarriga smoothies. Åt en lättare lunch i caféet , det var riktigt dyrt men gott.
Längtar redan tillbaka!

Tack sisu81
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 16 december 2017 från mobil enhet

Ha i åtanke att detta är en turistfälla utan dess like, men också ett spa.
Kändes lyxigt och har man inte varit på en liknande plats innan så bör man absolut åka dit för några timmars avslappning. Den billigaste biljetten ligger på runt 60 eur, då får du ta med egen handduk. Sen går priserna upp beroende på vad du vill ha inkluderat. En ansiktsmask är inkluderad oavsett prisklass.
Vi åkte dit på kvällen då det var kolsvart ute och -11. Lite mindre folk än vanligt, vi tyckte att det var ett bra beslut då det kändes mer intimt och inte så ”turistigt”, inte heller så mycket barn då. Det finns bar i vattnet, ett vattenfall för ömma axlar, en bastu och en ångbastu.
Jag upplevde någon form av klåda på mina fötter när vi kom hem till hotellet, så var noga med att skrubba och smörj in kroppen efter, då man blir väldigt torr.
Allt som allt dock väldigt nöjd och skulle åka igen trots att priserna är hutlösa.

1  Tack Benjamin E

Resenärer som tittade på Blue Lagoon Spa tittade också på

Reykjavik, Capital Region

Besökt Blue Lagoon Spa? Berätta vad du tyckte!