21 personer tittar på det här hotellet
Agoda.com
Trip.com159 US$
Lol.travel170 US$
Omdömet skrevs 8 augusti 2019 från mobil enhet

Foss Reykjavik var ett ok hotell.
Det mesta var fräscht och renoverat, tyvärr var det inte jättestädat, väldigt dammigt under sängen exempelvis.
Frukosten var ok, inte i vår smak tyvärr. Det var ok utbud generellt men tyvärr inte helt bra standard på allt, vi fick frukt som var dålig, tallrik med matrester kvar, scrambled eggs var extremt torr samt söt, bacon smakade dåligt. Mackorna var goda och det fanns utbud av pålägg med vissa grönsaker men även salami, skinka och lax. Nudelsoppor också för asiatiska frukostar. Och det fanns även glutenfritt och laktosfritt och vegetariska alternativ. Man kunde även köpa en picknick bag från frukosten att ha med sig till utflykter under dagarna.
Man kan boka olika tours via hotellet och hyra bil vilket var en bra möjlighet, han som jobbade i tour desken var tyvärr inte alls bra på service eller sälj, så vi hade lite dåliga upplevelser från honom tills vi tillslut sa till honom att ändra sin dåliga attityd, då blev det bättre. Dom som jobbade i receptionen var dock väldigt trevliga och hjälpsamma.
Sängarna var väldigt hårda om man tycker om det. Man kunde få upp en extra (tempur liknande) madrass om man frågade i receptionen.
Turen till stan var trevlig, man gick ca 20 min längs med vattnet eller upp till kyrkan på 15 minuter. Eller promenad bort till gamla hamnen med valbåtarna på 30 min. Alla turer var fantastiska ut i landet, Reykjavik gör man på väldigt kort tid, det är landet som man bör avsätta mer tid till att utforska.

Datum för vistelsen: augusti 2019
2  Tack Stina D
Omdömet skrevs 30 juli 2019

Mycket trevlig och lyhörd personal. Bra läge. Underbar frukost, som gav styrka och kraft en stor del av dagen. Buffén var smakrik och tilltalande. Ölbaren en stor tillgång med sin engagerade och kunniga personal och sitt stora urval på speciellt isländska ölsorter.

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack margaretaaxelsson
GuestR28, Guest Relations Manager på Fosshotel Reykjavik, svarade på det här omdömetSvarade 16 augusti 2019

Dear Margareta Axelsson
Thank you for taking the time to write a review of your recent experience at Fosshótel Reykjavik.

We are thrilled to learn that we exceeded your expectations with our convenient location, breakfast buffet, facilities, and our accommodating staff. We are also pleased to learn how much you enjoyed the selection in the Beer Garden since we do have thirty different types of Beer on tap, which is the largest selection of draft beers at a bar in Iceland.

We are most grateful to you for your generous comments and we hope to welcome you back for another memorable stay in the future.

Warm regards,
Heiða Marey Magnúsdóttir

Omdömet skrevs 12 september 2018 från mobil enhet

Nytt och fint hotell med trevlig personal som pratar mycket bra engelska. Bland gästerna märks många nationaliteter och det är fullt av liv och rörelse. Dock tyst i rummen.

Frukosten serveras i en stor matsal utan trängsel. Kvaliteten på frukosten kan bli bättre, även om det finns ett brett utbud.

Datum för vistelsen: september 2018
Restyp: Reste i arbetet
1  Tack Makel199
GuestR28, Guest Relations Manager på Fosshotel Reykjavik, svarade på det här omdömetSvarade 17 september 2018

Dear Makel199

Thank you for taken the time to leave us your feedback following your recent stay with us at Fosshótel Reykjavík.
I am so happy to hear how satisfied you were with the stay at our hotel.
Thank you for your kind words regarding our helpful and professional staff and our fine breakfast buffet.
Hopefully we will get the chance to host you again in the future.

With much appreciation,
Dagrún Antoinette Pettypiece,
Guest Relations Manager.

Omdömet skrevs 31 juli 2017

Bra rum, toppen service samt nära till allt. Trevlig strandpromenad mot city där det tar ca 20 min att ta sig in till fots.

Bra frukost, stor variation och kockar som lagar färska pannkakor samt omeletter mm vid beställning.

Det enda tråkiga var att det var rätt bökigt att hitta parkering då de inte hade någon egen parkering utan ett dyrt garage bredvid hotellet. Fick leta på gatan

Datum för vistelsen: maj 2017
1  Tack Costasa
Omdömet skrevs 19 juli 2017

Trevlig personal som tog sig tid (även om hotellet var fullbokat vid besöket).
Bra frukost med bra plats att kunna hitta ett "eget" avgränsat område även om frukostområdet var relativt fullt.
Spännande bar i undervåningen, väl värt ett besök

Datum för vistelsen: februari 2017
1  Tack KrisBrander
Svar från företaget:Svarade 20 juli 2017

Dear KrisBrander,

Thank you for taking the time to write us your review.

I am very happy that you liked your stay with us. We are very proud of our great staff and I will make sure to tell them your compliment. I am also happy that you liked our delisious breakfast buffet and Beergarden, appreciate your comments.

Next time you are in Iceland, we will be more than happy to welcome you back to our hotel.

Best regards,
Agnes Barkardóttir