Omdömet skrevs 15 december 2012

Bra: Absolut bästa läget i Reykjavik! Nära till precis allting vart man än skulle! Bra Snabb incheckning och bra hjälpsam och trevlig hotellpersonal, även om de inte var så väldigt pratglada. Bra skandinavisk frukost med allt man kan tänkas vilja ha som svensk. Deluxrummet var väl designat och rymligt med två sängar och en stor divansoffa. Allting kändes modernt och fräscht. Alla bekvämligheter man kan tänkas behöva på rummet fanns att tillgå. Sköna sängar.

Dåligt:
Låset till dörren till rummet gick inte igen om man inte drog igen dörren väldigt hårt - obeservera detta. Glömde även vid ett tillfälle något på rummet och då man kom upp på rummet var rummet till dörren öppen eftersom städerskan var där och städade. Denna städerska lät mig plocka på mig vad jag glömt från rummet utan att kontrollera att det verkligen var mitt rum jag besökte vilket kändes aningen osäkert då man tänkte efter... Är man känslig kan man kanske störas på helgerna nattetid av intilliggande barer med högljutt folk.

Datum för vistelsen: december 2012
Tack strober
Omdömet skrevs 28 oktober 2012

En överraskning måste jag säga. Vi bokade för att det låg bra till (och det gör det verkligen), men lade inte mycket krfat på att kolla bilder på interiören. Så vad roligt att komma hit och finna ett litet mysigt boutique-hotell, med mycket vänlig personal och underbar intredning.

Ibland är det mer häftigt än funktionellt, att ligga och läsa om kvällarna är svårt med den belysningen, men jag tar det gärna. Hit kommer jag igen. Hoppas jag.

Ett observandum dock: Har man fönster mot gatan (som vi hade) och det är helg (som det var när vi var där) så är utelivet rätt störande med hög musik och mycket folk utanför.

Datum för vistelsen: oktober 2012
Tack esmj
Omdömet skrevs 3 september 2012

Gillade designen och kan rekommendera rummet uppe i hörnan med utsikt över halva Reykjavik. Läget är oslagbart med nära till allt men utan stök på sidogata. Trevlig reception men något tystlåten men vi tolkade det som isländsk charm :)

Rumstips: Tog ett rum över standardpris och blev inte besviken :)
Datum för vistelsen: juli 2012
Tack Christian A
Omdömet skrevs 27 juli 2012

Bodde här i juli 2012. Platsen tycker jag är helt optimal i Reykjavik. 15 meter ut till huvudgatan. Bra ljudisolering. Sängarna är galet sköna. Bra service och städning. Frukost strax över medelklass för att vara utlandet. Rekommenderas varmt!

Datum för vistelsen: juli 2012
Tack DasJohan
Omdömet skrevs 29 maj 2012

Bodde på Thingholt februari 2012. Ligger väldigt centralt och bra med god frukost och rena rum. Tyvärr har designen prioriterats framför praktisk nytta ibland. Men överlag ett väldigt bra hotell!

Datum för vistelsen: februari 2012
Tack MarcusMarcus11