Fosshotel Raudara(Reykjavik)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
Hotel Island(Reykjavik)(Mycket prisvärt!)
  • Restaurang
  • Fri parkering
Boka nu, betala på plats
Hilton
Hlemmur Square(Reykjavik)(Mycket prisvärt!)
  • Restaurang
Hotel Laxnes(Mosfellsbaer)
Hotel Fron(Reykjavik)(Mycket prisvärt!)
galahotels.com
  • Frukost ingår
Omdömet skrevs 4 augusti 2016

Vårt rum var mycket fint och hotellet ger varje rum en personlig och isländsk touch med information unika namn för månader och information kring isländska högtider. Allt man förväntar sig finns även om rummet är ganska litet, men dög gott och väl för den lilla tid man befinner sig på hotellet.

Hotellet är placerat en bit ut från stadkärnan vilket vi märkte hade sina för och nackdelar. Det är 20-30 minuter att gå in till stadkärnan, även om 3 olika bussar går behövs det kontanter för dem vilket vi tyckte kändes jobbigt. Så man fick planera sin kväll ganska väl för en middag inne i stan och sedan kunna vara hemma i tid. Finns dock gott smårestuaranger i närheten (vietnamisisk, tapas, steakhouse) om man vill ta en snabbare middag. Frukosten som ingår är mycket bra och fräsch! Fördelen med att ligga lite i utkanten var att många av de dagsturer man gör erbjuder upphämtning och vi blev alltid upphämtade först exakt 8.30 av alla olika bolag vilket gav oss chansen välja plats. Även avlämningen blev vi först avdroppade alla gånger vilket var oerhört skönt.

Vårt enda missnöje var att madrasserna/sängarna var lite hårda för vår smak.

Tips för att välja rum: Be om rum högt upp, vi gjorde det och fick ett rum med otrolig utsikt över vatten och berg!
  • Bodde här: augusti 2016, reste som ett par
Tack Gustav L
Keahotels, Manager på Reykjavik Lights by Keahotels, svarade på det här omdömetSvarade 16 augusti 2016

Kära Gustav

Vi tackar för att du tog tid att granska Reykjavik Lights Hotel, vi är verkligen glad att höra att du hade en fantastisk vistelse med oss och ser fram emot att träffa er igen i framtiden.

På uppdrag av personalen
Thorhallur Fridjonsson
hotelldirektör

Omdömet skrevs 10 juni 2016 från mobil enhet

Ett mkt prisvärt och fint hotell. Trevlig personal och endast en promenad från centrum. Vi stannade 4 nätter där och trivdes alldeles utmärkt! Bra frukost och fräscha rum, kanske lite små men med det man behöver. Rum ut mot gatan och stadion har fin utsikt men endel ljud från trafiken. Kan varmt rekommendera detta hotell!

Bodde här: juni 2016, reste som ett par
Tack Emelie W
Omdömet skrevs 27 mars 2016 från mobil enhet

Enkelt, hyfsat fräscht.
Dock en bit att ta sig till centrum ca 20 minuter att promenera.
En bra liten frukostbuffé. Bara kalla grejer!
Hotelrum ngt små, inget badkar, och sängarna va inte sköna, tv finns på rummen.
Man kunde fått mer för vad man betalade!

Bodde här: mars 2016, reste som ett par
Tack Özhan T
Omdömet skrevs 27 mars 2015

Bodde här i september 2014 och då var hotellet nyöppnat. Väldigt fräscht och bussavstånd in till centrala Reykjavik. Vi hade bokat de billigaste och minsta rummen, vilket vi förstod när vi kom dit att de var väldigt små. Så tipset är att boka ett lite större rum. Rumman var annars fina och fräscha med bra sängar. Hotellet ligger lite utanför stan så det bästa här är att ha en hyrbil, då är hotellet riktigt bra. Även prisvärt då hotellen brevid kostade tredubbelt så mycket. Hotellet ligger i en huslänga med en liten butik, pizzeria och en utmärkt sushirestaurang i entreplan. Receptionen är en trappa upp där även den goda frukosten serverades. Mycket bra hotell för pengarna,

Tips för att välja rum: Välj ett lite större rum, de minsta är väldigt små.
  • Bodde här: september 2014, reste i arbetet
Tack MaudE5
Keahotels, Manager på Reykjavik Lights by Keahotels, svarade på det här omdömetSvarade 7 april 2015

Dear guest

Thank you for taking the time to post a review of our hotel. We are very happy you enjoyed your visit and hope you will stay with us again in the coming future.

Best regards
Lisa Geirsdottir
Hotel Manager

Omdömet skrevs 17 mars 2015

Ett mycket prisvärt och trevligt hotell, kanske inte det jag skulle boka för en romantisk weekend men klockrent på en tjänsteresa. Rent och fint, serviceinriktad personal(inte helt vanligt på Island),
Jag bokar gärna här igen.
PS skippa pizzerian bredvid, inte värt pengarna eller mödan Ds

• Bodde här: januari 2015, reste i arbetet
Tack Osddan
Keahotels, Manager på Reykjavik Lights by Keahotels, svarade på det här omdömetSvarade 19 mars 2015

Dear guest

Thank you for taking the time to post a review of our hotel. We are very happy you enjoyed your visit at Hotel xxx and hope you will stay with us again.

Best regards
Lisa Geirsdottir