Fosshotel Raudara(Reykjavik)(Mycket prisvärt!)
Hilton
Hlemmur Square(Reykjavik)(Mycket prisvärt!)
  • Restaurang
Omdömet skrevs 10 juni 2016 från mobil enhet

Ett mkt prisvärt och fint hotell. Trevlig personal och endast en promenad från centrum. Vi stannade 4 nätter där och trivdes alldeles utmärkt! Bra frukost och fräscha rum, kanske lite små men med det man behöver. Rum ut mot gatan och stadion har fin utsikt men endel ljud från trafiken. Kan varmt rekommendera detta hotell!

Bodde här: juni 2016, reste som ett par
Tack Emelie W
Omdömet skrevs 27 mars 2016 från mobil enhet

Enkelt, hyfsat fräscht.
Dock en bit att ta sig till centrum ca 20 minuter att promenera.
En bra liten frukostbuffé. Bara kalla grejer!
Hotelrum ngt små, inget badkar, och sängarna va inte sköna, tv finns på rummen.
Man kunde fått mer för vad man betalade!

Bodde här: mars 2016, reste som ett par
Tack Özhan T
Omdömet skrevs 27 mars 2015

Bodde här i september 2014 och då var hotellet nyöppnat. Väldigt fräscht och bussavstånd in till centrala Reykjavik. Vi hade bokat de billigaste och minsta rummen, vilket vi förstod när vi kom dit att de var väldigt små. Så tipset är att boka ett lite större rum. Rumman var annars fina och fräscha med bra sängar. Hotellet ligger lite utanför stan så det bästa här är att ha en hyrbil, då är hotellet riktigt bra. Även prisvärt då hotellen brevid kostade tredubbelt så mycket. Hotellet ligger i en huslänga med en liten butik, pizzeria och en utmärkt sushirestaurang i entreplan. Receptionen är en trappa upp där även den goda frukosten serverades. Mycket bra hotell för pengarna,

Tips för att välja rum: Välj ett lite större rum, de minsta är väldigt små.
  • Bodde här: september 2014, reste i arbetet
Tack MaudE5
Keahotels, Manager på Reykjavik Lights by Keahotels, svarade på det här omdömetSvarade 7 april 2015

Dear guest

Thank you for taking the time to post a review of our hotel. We are very happy you enjoyed your visit and hope you will stay with us again in the coming future.

Best regards
Lisa Geirsdottir
Hotel Manager

Omdömet skrevs 17 mars 2015

Ett mycket prisvärt och trevligt hotell, kanske inte det jag skulle boka för en romantisk weekend men klockrent på en tjänsteresa. Rent och fint, serviceinriktad personal(inte helt vanligt på Island),
Jag bokar gärna här igen.
PS skippa pizzerian bredvid, inte värt pengarna eller mödan Ds

• Bodde här: januari 2015, reste i arbetet
Tack Osddan
Keahotels, Manager på Reykjavik Lights by Keahotels, svarade på det här omdömetSvarade 19 mars 2015

Dear guest

Thank you for taking the time to post a review of our hotel. We are very happy you enjoyed your visit at Hotel xxx and hope you will stay with us again.

Best regards
Lisa Geirsdottir
Hotel Manager

Omdömet skrevs 27 juli 2013

Egentligen skulle vi bott på Hotell Klettur, men något blev fel med bokningen så de bokade om oss till Reykjavik Lights istället, först blev vi lite besvikna då det låg längre från centrum (ca 20min promenad), men när vi kom dit blev vi genast på bättre humör! Helt nytt hotell, haft öppet i 6 veckor. Väldigt rent och snyggt, bra personal som hjälpte oss med allt från busskort, boka utflykter och hemresan via Blue lagoon. Här kan vi mycket gärna tänka oss att bo igen!

Gick bra med bussar från hotellet till centrum och hotellet ligger också ganska nära köpcentret Kringlan, vilket vi inte hann besöka...

Det enda negativa är väl att frukosten vart lite tam och det ekade ganska mycket i rummet vilket gjorde att det blev högljutt då vi var många gäster.

Tips för att välja rum: Rummen mot vägen blir inte lika varma som på andra sidan.
  • Bodde här: juli 2013, reste med vänner
3  Tack Marcus H